StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetREAGIRANJE UPRAVE CROATIA AIRLINESA

Najviše letova u domaćem prometu obavljamo za Dubrovnik

29. listopada 2017. - 09:10

Uprava nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa reagirala je na ovotjedne izjave o toj kompaniji tijekom posjeta i otvaranja privremenog Ureda predsjednice Kolinde Grabar Kitarović u palači Ranjina:
-Ogorčeni smo politikantskim tvrdnjama i nove gradske uprave, što se ovih dana prenijelo na nacionalnu razinu. Bez ikakvog stvarnog razloga čini se golema šteta našem ugledu. Dosad nismo željeli jače reagirati jer je uglavnom sve bilo na lokalnoj razini, gdje su dubrovački mediji prenosili netočne informacije izrečene od predstavnika gradske vlasti, no sada se neistine šire na nacionalnoj razini.

Sve je počelo još u doba bivše gradske vlasti na čelu s Androm Vlahušićem, a nastavlja se s novim dubrovačkim gradonačelnikom. Gospodin Vlahušić, primjerice, tražio nas je da gradu dodijelimo alotmane, a nakon toga uopće ne bi odgovorio na naše konkretne prijedloge. Sada gospodin Franković koristi svaku moguću priliku da nas napadne, nedavno i pred predsjednicom države, te smatram kako mu je vrijeme da se počne baviti stvarnim problemima koji tište grad, primjerice onim infrastrukturnim. Mogu razumjeti da se taj mladi čovjek ne sjeća da smo u doba Domovinskog rata na vlastiti rizik i pod uzbunama, bez bilo kakvih osobnih interesa letjeli u Dubrovnik kako bi ga povezali sa Zagrebom i svijetom. Da nije bilo tako, grad bi bio izoliran jer tada nitko drugi nije imao hrabrosti letjeti. U kompaniji još uvijek radi 30-ak zaposlenika koji su tada pod uzbunama slijetali u Dubrovnik. Stoga je ispod svake razine ovako javno pričati o nekakvom „maćehinskom odnosu“. To su nečuvene i neutemeljene objede jer mi nikad ne dijelimo putnike po mjestu stanovanja ili rođenja. Kompanija godinama sponzorira Dubrovačke ljetne igre, donirali smo i dubrovačku bolnicu, i to ne činimo zbog reklame nego zato što i na taj način želimo poduprijeti kvalitetu života u Dubrovniku i cijeloj županiji.

Na godišnjoj razini najviše letova u domaćem prometu obavljamo u Dubrovnik i o kakvoj je tu izoliranosti riječ? Koncesiju za letenje na ovoj liniji dobili smo na međunarodnom PSO natječaju na kojem su sudjelovali i inozemni avioprijevoznici. Primjerice, PSO linija samo u Francuskoj ima više od 6o, a u Europi više od 200, jer države tako štite svoje interese i netočno je da pomažu avioprijevoznike jer u EU nisu dopuštene državne potpore. Dakle, PSO je kompenzacija, a ne subvencija za uslugu prijevoza u domaćem prometu i na tome ne ostvarujemo nikakav prihod.

Kad je riječ o cijenama karata nitko ne spominje činjenicu da su u zadnjih desetak godina najveći utjecaj na njihovo povećanje imale naknade zračnih luka. A te su naknade u strukturi karte. Zašto nitko ne pita zbog čega zračne luke dižu svoje cijene? Treba naglasiti i to da smo dio tržišne utakmice i da se moramo ponašati u skladu s takvim zakonitostima.

Nadalje, za razliku od međunarodnih karata, karte za domaće letove podložne su naplati PDV-a, što također utječe na krajnju cijenu, a nije prihod prijevoznika. Tako je, primjerice, prosječna cijena „kupona“ za let u Dubrovnik  triput manja od one za let u Beč, a letovi koštaju jednako jer letimo istim tipom zrakoplova, koji troši jednako goriva. Linije u domaćem prometu uopće nisu profitabilne, kako se netočno pokušava prikazati. Najbolja je popunjenost, dakako, tijekom ljetne sezone, a u zimskom razdoblju su nam najviše popunjeni letovi u Split i iz Splita. No najveći je značaj Croatia Airlinesa u cjelogodišnjem letenju, što mnogi zaboravljaju.

Primjedbe za „pekarske“ ranojutarnje linije imaju i Splićani, koji također trebaju rano krenuti da bi u Zagrebu stigli na priključne letove u europska odredišta. Maksimalno se trudimo izaći u susret svima, ali mrežu letenja moramo prilagoditi i domaćim i međunarodnim putnicima istodobno. Za češće letove kompanija nema dovoljno zrakoplova, a samozvani analitičari kojima mediji daju previše prostora ne razumiju da smo u restrukturiranju prema pravilima Europske komisije, koje je završeno 2015. godine, morali smanjiti kapacitet, a ne širiti se.

01. studeni 2024 02:21