StoryEditorOCM

Hrvatska nema ni četiri milijuna stanovnika, a zahvaljujući reprezentaciji danima ne silazi s naslovnica vodećih svjetskih medija. To je reklama koja se ne može platiti...

Piše Saša Ljubičić
18. prosinca 2022. - 15:16

O.K., cifre se već znaju: za treće mjesto FIFA će HNS nagraditi s trideset milijuna dolara, nešto će kapnuti od hrvatske Vlade, a silan će se novac zaraditi i od autorskih prava i reklama. No najveća vrijednost od dobrih igara hrvatske reprezentacije u Kataru ne da se izračunati kalkulatorom. Hrvatska, "zemljica" koja nema ni četiri milijuna stanovnika, zahvaljujući sjajnim predstavama Dalićevih izabranika, danima ne silazi s naslovnica vodećih svjetskih medija.

– Nema tog budžeta koji bi Hrvatskoj platio takvu vrstu reklame i osigurao nam ovakvu "vidljivost", a sad će se, zbog bronce koju su osvojili "vatreni", u marketinškom smislu mnoge stvari odvijati same od sebe i donijeti nam kao društvu puno toga pozitivnog – uvjeren je Jerko Trogrlić, naš poznati PR stručnjak, vlasnik agencije "Vajt". 

Turizam na dobitku

Trogrlić podsjeća da je nakon nogometnog finala s Francuskom u Rusiji o Hrvatskoj napisano oko milijun članaka, a pristup stranicama Visit Croatia povećan dva i pol puta. Tijekom ovoga prvenstva o Hrvatskoj je ispisano oko 350 tisuća.

Hrvatska na naslovnicama svih svjetskih medija. U udarnim vijestima slave pobjedu Vatrenih, kažu da ih je bilo poslastica gledat. I da, poručuju da je bronca itekako bitna!

– Uspjesi "vatrenih" nisu više samo slučajnost, pitanje sportske sreće, nego konstanta, dapače, oni sadrže u sebi pravu filmsku priču o timu koji se ne predaje i koji zahvaljujući silnoj borbenosti u produžecima i penalima dobiva i najveće favorite. Luka Modrić i hrvatske kockice postali su brendovi koji nemaju cijenu, to više jer je naš najbolji igrač čovjek koji s trideset i sedam godina na leđima "gine" na terenu do posljednje sekunde susreta. Modrić, koji se svojedobno okitio i titulom najboljeg nogometaša na svijetu, pravo je oličenje vrhunskog sportaša i obiteljskog čovjeka, pa kao takav nesumnjivo zavrjeđuje divljenje na svim kontinentima – veli Trogrlić, te dodaje da je pravi trenutak da se sportski uspjeh hrvatske nogometne reprezentacije marketinški valorizira, i to u prvom redu kad je u pitanju turizam.

– Ministrica turizma Nikolina Brnjac može zadovoljno trljati ruke. Ovakvu reklamu ni na jedan način nismo mogli osigurati. Nakon uspjeha u Rusiji interes za ljetovanjem u Hrvatskoj naglo se povećao. Pred nama je razdoblje u kojem će se nizati rezervacije za sljedeće ljeto i ne sumnjam da će zbog Dalićevih nogometnih zvijezda interes za odmor u Hrvatskoj biti znatno povećan i da će se to u financijskom smislu itekako osjetiti. Sjetimo se samo onoga vizionarskog spota HTZ-a u kojem najbolji hrvatski nogometaši govore gostima o ljepotama Hrvatske. Mi nismo država koja, recimo, poput Britanije ima kraljevsku obitelj i koju na sve načine podupire, ne samo zbog povijesti i tradicije, već i radi reklame za svoju zemlju. Oni su svjesni činjenice da od toga kao turistička destinacija imaju veliku korist. Naša su vrijednost iznimni pojedinci poput Modrića, sportaši od svjetskog značenja, odnosno činjenica da ova mala zemlja, koja se ističe iznimnim prirodnim ljepotama i kulturnom baštinom, ima i posebne ljude – veli Trogrlić. 

Laude

Naš je sugovornik siguran da će se bronca "vatrenih" u Kataru pozlatiti u Hrvatskoj, jer je osamdeset i pet posto napisa o našoj reprezentaciji pozitivno intonirano, a nema značajnijega svjetskog medija koji Modriću i suigračima nije ispjevao laude. Takvo što će se očito i nastaviti u analizama rezultata sa Svjetskog prvenstva u nogometu 2022., to više jer se malu Hrvatsku sada ubraja u nogometne velesile s obzirom na činjenicu da je u relativno kratkom razdoblju na tim smotrama, koje prati oko pet milijardi gledatelja, u nezaboravnim utakmicama zaslužila dvije brončane i srebrnu medalju.    

– Zato je sad pravi trenutak da u turističkim gradovima poput Zadra i Splita otvorimo muzeje hrvatskog sporta u kojima ćemo gostima predstaviti naše sportske velikane, nogometaše koji su stvarali povijest – predlaže Trogrlić.   

23. prosinac 2024 21:01