- Jesu li na jahti Irina VU hrvatske institucije, carina ili policija, blokirale upravljačke komande i zapečatile ih? Je li ulazu na, ili u brod bila istaknuta odluka ili rješenje da je plovilo zaplijenjeno? Jesu li kapetan, vlasnik ili agencija, a kada je riječ o jahtama u pravilu se radi o menadžmentu koji se brine za nju, dobili takvo rješenje uz potvrdu da su ga primili? Sve su to pitanja koja do sada nisu postavljenja i na koja, barem koliko sam ja pratio ovaj slučaj, nisu dati odgovori- kaže nam dubrovački kapetan koji godinama plovi na megajahtama dodajući kako je procedura pri zapljeni plovila ista, bez obzira iz kojeg se razloga to radi.
Naš sugovornik pojašnjava kako, ukoliko nisu poduzete radnje koje je naveo, nije bilo nikakve pravne prepreke da jahta isplovi iz brodogradilišta Betina. – Ako se radi o privatnoj jahti, dakle ako se ona ne iznajmljuje, a posebice ako je pod hrvatskom zastavom, njezino isplovljavanje iz brodogradilišta nikome se nije trebalo prijavit. Kao da sa barkom od pet metara isplovite sa Batale nakon što joj dali koper i bacili je u more. A Irina VU je, koliko sam čitao, uredno uplovila u Gruž na Q vez koji se koristiti za prijavu i odjavu ulaska, odnosno izlaska iz teritorijalnih voda. Sumnjam da bi netko u Dubrovniku ‘zažmirio‘ na službenu odluku ili rješenje o zapljeni broda – ističe kapetan kojeg riječ ‘bijeg‘ iz Betine nasmijava jer je, ako je istina da je Irina VU bila na suhom, spustiti toliki brod u more poprilično zahtjevna operacija. Jednako tako podignuti sličan brod iz mora. – U to je uključeno jako puno ljudi, uostalom netko treba platiti račun, a netko nakon toga odobriti i dati nalog za spuštanje broda u more – kaže on.
- Uz to oni su se uredno najavili, poslali listu posade,a ako su ih imali i listu putnika, prije nego su se vezali u Gružu. Da je sa papirologijom bilo što bilo sumnjivo, ostali bi tu vezani. Vjerujte, kada su u pitanju ovakve stvari, posebno kada je riječ o sankcijama Rusiji, kontrole su nevjerojatno stroge. Ne samo od Lučke kapetanije, već i od strane policije, a ne tako rijetko i od sigurnosnih službi – zaključuje naš sugovornik kojem nije jasno zašto se posadi prijeti sada zatvorskim kaznama.
Drugi naš sugovornik, vlasnik turističkih brodova, pojašnjava nam da ukoliko je jahta bila u kategoriji plovila za obavljanje gospodarske djelatnosti, pri isplovljenju se morala prijaviti u CIMIS, Hrvatski integralni pomorski sustav. U prijavi je trebalo biti naveden broj ljudi koji se nalaze na brodu, vrijeme i luka isplovljavanja te luka i predviđeno vrijeme uplovljavanja u iduću luku. Ukoliko se radi o privatnoj jahti, nema tu obvezu no mora se prijaviti u sustav Marine Traffic koji, jednako kao i hrvatski CIMIS za Jadransko more, prati plovidbu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....