U Kauflandu, Lidlu, Aldiju i ostalim njemačkim trgovinama cijene i dalje rastu, piše Fenix Magazin, te dodaje kako se sve glasnije priča o ponovnom valu poskupljenja. Prema njemačkom Savjetovalištu za potrošače, hrana je “od rujna 2021. do rujna 2022. poskupjela za 18,7 posto”, a za neke proizvode kupci sada plaćaju 80 posto više.
Popis Savjetovališta za potrošače pokazuje koji su proizvodi imali značajan porast cijene u odnosu na listopad 2021. i listopad 2022. godine.
Svježe mlijeko je skuplje za +33 i +43 posto, ovisno o vrsti, svježi sir +57 posto, vrhnje +43 posto, maslac +55 posto, suncokretovo i repičino ulje +81 posto, margarin +40 posto, svinjetina +19 posto, mljevena junetina +38 posto, meso peradi +30 posto, pšenično brašno +38 posto, rezanci +33 posto, svježa peciva +21 posto, krastavci +37 posto, paprika +29 posto.
Stručnjaci ne očekuju poboljšanje situacije za kupce u skoroj budućnosti. Pretpostavljaju da će cijene hrane vjerojatno zasad ostati visoke, a moguće da će rasti još više.
Kako pišu njemački mediji, za isti novac kupac dobiva sve manje. Pakiranje maslaca već stoji oko 3 eura, pola kilograma bratwursta preko 5 eura, a kruh košta nešto ispod 4 eura.
Što na ovakav razvoj situacije kažu trgovci mješovitom robom poput Kauflanda, Aldija i Lidla?
Fenix magazin navodi kako u svibnju u Lidlu nisu željeli komentirati koja su poskupljenja dočekali kupci. Suzdržan je bio i Kaufland. A Aldi je želio ispitati sve mogućnosti. I kakva je situacija sada? Kaufland i dalje šuti.
Jedini odgovor koji su njemački mediji dobili je da se kupcima “i dalje nudi veliki izbor hrane po povoljnim cijenama”. O trenutnim, sve većim cijenama nije bilo ni riječi. Za sada nema nikakvih reakcija iz Aldija i Lidla.
Ako je vjerovati Potrošačkom centru, piše Fenix magazine, puno je čimbenika koji mijenjaju stanje u poljoprivredi i prehrambenoj industriji. Sukladno tome, “troškovi energije, gnojiva i stočne hrane naglo su porasli, nedostatak radnika i minimalne satnice poskupljuju troškove osoblja”. I to ne samo od rata u Ukrajini i energetske krize. Prvi skok cijena hrane započeo je u srpnju 2021. godine i nastavio se iz mjeseca u mjesec do danas.
A problema za trgovinu hranom je sve više. Prema njemačkim medijima, sada je moguće da će doći do nestašice jaja. Papirna industrija također postaje sve nemirnija. Kaufland je već najavio moguću nestašicu toaletnog papira.
Izvješće Ifo instituta nije baš pozitivno za kupce Kauflanda, Lidla, Aldija i ostalih njemačkih trgovina. Sukladno tome, ljudi se moraju “nastaviti prilagođavati znatno višim cijenama pri kupnji namirnica”. Prema njihovim podacima, oko 97 posto ispitanih trgovaca želi naplaćivati više.