Iako proizvodnja i prodaja novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima u Europi neće biti dozvoljena nakon 2035. godine, no nova Euro 7 regulativa sugerira kako će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050., a vjerojatno i duže.
-Ona vozila koja se 2035. zateknu na cestama će i dalje ostati, još neko vrijeme, u uporabi. Ako uzmete da je životni vijek današnjih vozila – danas se razlikuje prvi, drugi i treći ciklus, a u Hrvatskoj je najčešće onaj drugi jer sad uvozimo više vozila koja su rabljena nego novih, sad smo već na 14 godina. Dakle, to će potrajati - kaže za Dnevnik.hr Zoran Lulić, profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.
Prema procjeni Europske komisije, novi Euro 7 standard povećat će proizvodni trošak prosječnog dizelskog automobila za 90-ak eura, što ne bi trebalo znatno utjecati na njihovu priuštivost. Ukoliko se regulativa oko dizelaša i dodatno postroži, autoindustrija već i za to ima rješenje.
- Postoje takozvani ‘mild hibridi‘, automobili s benzinskim ili dizelskim motorima koji u sebi imaju sklopove koji pomažu u smanjivanju CO2- pojašnjava analitičar Darin Janković
Iako zabrane neće biti, moguće je da će se vlasnici dizelskih automobila u budućnosti susresti s problemima. U nekim europskim gradovima, poput Londona, već danas ulazak takvih vozila u užu gradsku jezgru se zabranjuje ili skupo naplaćuje. Moguće je da takva regulativa jednog dana bude uvedena i u Hrvatskoj.