Mnogi Hrvati na stranici Notino kupuju razne parfeme, no istraživajući cijene naišli smo na neke nelogičnosti, donosi Slobodna Dalmacija.
Recimo, na Notinu parfem Burberry London for Woman od 30 ml košta originalno 406 kuna, a s njihovim popustom od 58% košta 169, 20 kn. Isti taj parfem u DM-a košta bez popusta 249,90 kn!
Dakle razlika u cijeni bez popusta između proizvoda na Notinu i u DM-u u slučaju ovog Burberry parfema je - 156 kn.
Na Notino stranici parfem Calvin Klein Eternity od 30 ml košta 391 kunu, a s popustom od 63% košta 142 kn. Isti taj parfem u DM-u bez popusta košta 229,90 kn.
Razlika u cijeni bez popusta na Notinu i u DM-u u slučaju ovog parfema je 161 kn!
Parfem Karl Lagerfeld for Her od 85 ml košta na Notinu 672,90 kn, no s popustom od 67% košta 218,50 kn. Isti taj parfem na Lijepa.hr bez popusta košta 222,80 kn.
Razlika u cijeni bez popusta na Notinu i na Lijepa.hr u slučaju ovog parfema je 450 kn!
Na Notinu parfem Burberry Brit for Her od 100 ml košta 827 kn, a s popustom od 69% košta 255,50 kn. Isti taj parfem na Lijepa.hr bez popusta dođe 335 kn.
Razlika u cijeni bez popusta na Notinu i na Lijepa.hr u slučaju ovog parfema je 492 kn!
Parfem Calvin Klein “be” od 50 ml na Notinu dođe 308,30 kn, a s popustom od 56 posto dođe 133,40 kn. Isti parfem u DM-u bez popusta dođe 173,90 kn.
Razlika u cijeni bez popusta na Notinu i u DM-u u slučaju ovog parfema je 134,40 kn!
Pogledajte:
►►►Notino:
►►►Druga trgovina:
Nazvali smo Nelu Kovačević, predsjednicu Udruge Dalmatinski potrošač i upitali je za mišljenje o ovoj praksi.
- Notino koristi u svojom poslovanju nešto što se zove ‘zavaravajuća poslovna praksa’. To treba prijaviti na državni inspektorat. To je laž, njegova realna tržišna cijena je jedna, a ovo je obmanjivanje kupca, dovođenje kupca u zabludu. To je kažnjivo prema zakonu o zaštiti potrošača. Oni to ne smiju raditi! - komentirala nam je Nela Kovačević iz Dalmatinskog potrošača.
Evo i drugih primjera:
►►►Notino:
►►►Druga trgovina:
►►►Notino:
►►►Druga trgovina:
►►►Notino:
►►►Druga trgovina:
►►►Notino:
►►►Druga trgovina:
Upit smo uputili i Državnom inspektoratu.
“Svaki poslovni subjekt određuje tržišne cijene u tržišnom gospodarstvu primjenom mehanizma ponude i potražnje, slobodne konkurencije na tržištu te prema svojoj poslovnoj politici. Pri tome cijene nije zabranjeno mijenjati, međutim prilikom isticanja cijena te provođenja posebnih oblika prodaje, trgovac je dužan poštivati odredbe Zakona o zaštiti potrošača, odnosno odredbe članka 8. i članka 19. Zakona o zaštiti potrošača, kao i da prilikom isticanja cijena te provođenja navedenih uvjeta i oblika prodaje ne obavlja nepoštenu, odnosno zavaravajuću poslovnu praksu koja je zabranjena sukladno članku 33. Zakona o zaštiti potrošača.
Naime, člankom 35. stavkom 1. Zakona o zaštiti potrošača propisano je da se poslovna praksa smatra zavaravajućom ako sadrži netočne informacije, zbog čega je neistinita ili ako na neki drugi način, uključujući njezino cjelokupno predstavljanje, pa čak ako je informacija činjenično točna, zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača u vezi s nekom od okolnosti navedenih u stavku 2. ovoga članka, čime ga navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio, a u stavku 2. istog članka Zakona su navedene okolnosti na koje se zavaravajuća praksa odnosi kao što je primjerice cijena proizvoda ili način na koji je ona izračunata ili postojanje određene pogodnosti u odnosu na cijenu.
Tržišna inspekcija nema ovlasti
Vezano uz konkretan slučaj, a imajući u vidu da sjedište navedenog trgovca nije u Republici Hrvatskoj, tržišna inspekcija nema ovlasti provođenja inspekcijskog postupka nad navedenim trgovcem, odnosno utvrđivanja činjeničnog stanja kroz poslovnu dokumentaciju trgovca u pogledu istaknutih cijena (cijene u redovnoj prodaji te snižene cijene), te možebitno poduzimanja upravnih mjera.
Međutim ukoliko ovo Tijelo zaprimi predstavku iz koje nepobitno proizlazi kršenje odredbi Zakona o zaštiti potrošača te obavljanje nepoštene poslovne prakse od strane navedenog trgovca, u skladu s Uredbom (EU) 2017/2394 može poslati nadležnom tijelu zahtjev za razmjenom informaciju kao i zahtjev za mjerama izvršavanja u svezi utvrđene nepravilnosti, a koja daljnja provedba je u nadležnosti istih.
Savjet za kupce
Zaključno, imajući u vidu sve veći porast internetske trgovine, te povrede u digitalnom okruženju, upućuju se potrošači da prije sklapanja ugovora na daljinu provjere naziv i sjedište trgovca, telefonski broj te adresu elektroničke pošte kao i da prije same odluke o kupnji upravo putem tražilica koje omogućuju usporedbu samih cijena proizvoda više različitih trgovaca, analiziraju cijene samih proizvode te da na temelju takvih činjenica donesu ispravnu odluku o kupnji.” napisali su nam iz Državnog inspektorata.
Dakle trebate pripaziti i cijene provjeriti i usporediti sami i donijeti odluku o kupnji.
Tražili smo odgovor i iz Notina, no nisu nam još uvijek odgovorili.