Lumbarda, magično ribarsko naselje na istočnom rtu otoka Korčule, poznata je po stoljetnoj, autohtonoj sorti bijelog vina grk, još starijoj Lumbarajskoj psefizmi, ali i kao rasadnik umjetnika, poznatih kipara i slikara, a unatrag nekoliko desetljeća i pjevača. Sve su to objedinili u pjesmi Lumbarajsko dite koja je nastala prije gotovo 30 godina, a danas je novom obradom postala himna svih Lumbarjana.
Mladi entuzijasti
Pjesma Lumbarajsko dite nastala je 1994. godine tijekom rata, priča nam Ivan Šegedin, autor stihova i glazbe, legenda korčulanske glazbene scene i direktor najdugovječnijeg otočnog festivala zabavne glazbe Marko Polo Fest. Krateći neizvjesne dane na ratištu, Šegedin je razmišljao o pjeskovitom Lumbarajskom polju i ljepotama šarmatnog mjesta, inače rodnog mjesta njegove supruge, a onda je to pretočio u stihove. Pjesma je odma saživjela, osim što je s njom osvojio prvo mjesto publike 1997. na Festivalu u Opuzenu, Lumbarajsko dite postala je nezaobilazna pjesma svake svečanosti i fešte ne samo u Lumbardi, već i diljem otoka.
Budući da je mlada generacija lumbarjskih vinara okupljenih u Udrugu vinara i vinogradara Grk-Lumabrda odrasla na patriotskim stihovima pjesme, odlučili su udahnuti joj novi život i moderniji zvuk za što je posebno zaslužan predsjednik udruge i nagrađivani vinar Ivan Batistić Zure.
Šegedin je odmah pristao na ideju, a vinari su tražili nove pjevačke snage ne bi li aranžman legendarnog hita prilagodili modernim trendovima. Nisu morali dugo tražiti, pet fantastičnih i obrazovanih pjevača, redom Ante Nobilo, Frano Brčić, Marino Brčić, Marko Batistić i Roko Radovan okupljeni su pod nazivom Vokalisti Lumabrde, a inače su nekadašnji članovi lumbarajske klape Arti koja je kratko, ali uspješno, zablistala na klapskoj sceni osvojivši 2015. godine drugu nagradu stručnog žirija na Omiškom festivalu dalmatinskih klapa.
Uskoro se u priču uključuje i Općina Lumbarda kao i Turistička zajendica Lumbarde koji su prepoznali jedinstveni način promocije i brendiranja mjesta, a vinari nisu ništa prepuštali slučaju. Angažirali su poznatog glazbenika Lea Škaru, inače autora aranžmana za brojne hrvatske hitove, koji je napravio glazbenu i vokalnu obradu pjesme, a u njegovom su studiju Vokalisti Lumbarde snimili nove taktove.
”Pjesma nam je oduvijek bila draga jer je jedna od najljepših pjesama o našem mjestu, rado smo prihvatili poziv udruge vinara. Imali smo slobodu odlučiti tko će što pjevati, odabrali smo solaže koje smo onda međusobno rotirali, malo smo eksperimentirali, a vinarima se svidjelo. Zadovoljni smo kako je ispalo i nemamo zamjerki, sinergija na snimanju je bila sjajna, bilo je divno družiti se s nekadašnjim kolegama iz klape. Čak toliko da smo nakon snimanja otišli u Dugopolje na janjetinu gdje smo s guštom otpjevali pjesme koje smo nekad izvodili u Artima”, zadovoljno se prisjetio Ante Nobilo.
Izvrsna sinergija
Nakon što je snimljena obrada pjesme, krenuli su sa snimanjem spota. I tu su vinari birali najbolje pa su angažirali Pilot studio iz Splita koji se može pohvaliti suradnjom s poznatim bendovima i pjevačima poput TBF-a, Hladnog piva, Jelene Rozge i drugih. Prošle je nedjelje u lumbarajskom caffe baru Maestral održana pretpremijera spota koji će na televiziji biti premijerno prikazan 15. listopada u HRT-ovoj emisiji Dobro jutro Hrvatska. Tražilo se mjesto više, a spot je popratio i gromoglasni pljesak.
”Priča je o lumbarajskoj dici, o grku i lozi, Lumbarda je prekrasna sama po sebi pa su i kadrovi spota takvi. Vokalisti se nalaze na različitim lokacijama i zajedno dolaze do stola na zajedničku večeru s vinarima. Postignuta je izvrsna sinergija koja u ovom slučaju nije floskula, svi su dali sve od sebe i to se vidi. Zadovoljan sam i bila mi je čast sudjelovati u ovom projektu, konačni proizvod pokazuje jednu novu dimenziju Lumbarde”, ističe zadovoljno direktor TZ Lumbarde Ante Šestanović.