Nakon premijere 'Wonder Woman' utihnuli su skeptici koji su prognozirali da će novi film sa superjunakinjom u glavnoj ulozi krahirati poput prethodnika, 'Žene mačke' i 'Elektre'. Pokazalo se u ovom slučaju da je treća – sreća. Hit o pravdoljubivoj Amazonki Diani s otoka Temiskire, snimljen po stripovskom predlošku DC Comics, osvojio je vrh američkog box officea i paralelno se okitio epitetom prvog profeminističkog blockbustera.
To ne čudi, jer je u filmu 'ženski pečat' dominantan, kako u glumi tako i u režiji koju potpisuje Patty Jenkins ('Čudovište' s Charlize Theron). U naslovnoj je ulozi relativno nepoznata izraelska glumica, magnetična crnka Gal Gadot, a u sporednoj Robin Wright (Kuća od karata) koja tumači amazonsku generalicu. I glavna negativka je žena, poremećena kemičarka doktorica Otrov (Elena Anaya), ekspert za bojne otrove.
Gal Gadot u svom pseudoantičkom seksi oklopu hrabro nosi radnju punu izazova. Osim akcijskih prizora u kojima leti, vitla svjetlećim lasom i grivnama odbija metke, heroina se odvažno suočava i s fabularnim zakučicama koje proizlaze iz neobične premise da je amazonsko kraljevstvo suvremenik svijetu zahvaćenom užasima Prvog svjetskog rata. U snalaženju joj pomaže odlični Chris Pine (Kirk iz Zvjezdanih staza) koji glumi Stevea Trevora, pilota i britanskog ratnog obavještajca. Nakon što ga izbavi iz tonuće olupine aviona, Trevor Dianu upoznaje s ratnim strahotama koje ona žarko želi zaustaviti. Zbog toga napušta rodni otok i dolazi u London ranog 20. stoljeća, gdje su žene još bez prava glasa, a profesionalno mogu napredovati najviše do tajnice.
Za amazonsku princezu surovost novog svijeta je nepojmljiva i nastoji je ublažiti barem tako da okonča rat ubojstvom njemačkog časnika za kojeg naivno vjeruje da je zli bog rata Ares. Naknadno će na teži način shvatiti da u čovječanstvu trajno tinja gen samouništenja. Patty Jenkins vješto se poigrava zamjenom rodnih identiteta. Muškarac kod nje nije alfa mužjak već beta pratitelj glavnoj junakinji, što samo pridonosi njihovoj interakciji. Scene u kojima Trevor gol golcat Diani objašnjava tajne muškosti ili joj tumači da kao žena nema što raditi u britanskom Parlamentu iznimno su dojmljive.
Prizori u kojima Diana nadmoćno juriša prema njemačkom mitraljeskom gnijezdu ili ožalošćena hoda kroz oblak bojnog otrova koji je pobio nedužne civile doista su ikonični. Iako je od prve pojave Wonder Woman prošlo 76 godina, filmska adaptacija stripa je, s izuzetkom ponešto nakalemljenog eksplozivnog finala, začudno suvremena i čudesno ženstvena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....