Još od velikih hitova sedamdesetih Diane Ross, Bee Gees-a, Donne Summer, Chake Khan, Glorije Gaynor i Boney M. disko je slušatelje mamio na plesni podij te prošao kroz brojne transformacije tijekom ulazaka u modu i izlazaka iz nje. Malo je tko danas uspio izbjeći globalne hitove s diskoelementima Due Lipe, Lady Gage, Kylie Minogue i drugih glazbenih izvođač(ic)a. Naposljetku, čak su i članovi čuvene ABBA-e netom izbacili nove singlove - prvi put u četrdeset godina - i novi album, donosi Gloria Glam.
Ovakav povratak žanra u vremenu obilježenom pandemijom, zatvaranjem i fizičkim distanciranjem na prvu se može činit kontraintuitivnim. Postavlja se pitanje: zašto je disko opet u modi ako ga ne možemo ni iskusiti na podiju na koji nas on poziva?Sedamdesete godine 20. stoljeća vežu se direktno na kontrakulturu šezdesetih, a ona je u biti bila antiratna te pozivala na zaštitu ljudskih prava i kritizirala autoritarne režime. Diskopodij se tako nametnuo kao utopijski prostor u kojem sve nepravde svijeta možemo zaboraviti i prepustiti se kolektivnom hedonističkom užitku u glazbi, plesu i pokretu, upoznavanju novih ljudi te dijeljenju sigurnog prostora s njima. “Epidemija ljubavi” izraz je koji se često vezao uz politiku diska: jedini odgovor na kritičnu situaciju u svijetu može biti izmišljanje nove stvarnosti, u kojoj razlike između ljudi nestaju, pa makar prividno. Jedini odgovor na mržnju može biti ljubav.
Disko je samom svojom formom, kao i sadržajem i izvedbom, pozivao na zajedništvo, na miješanje, na heterogenost, na supostojanje različitosti, čak i kad su se one prividno činile nespojivima. Diskopodij bio je mjesto gdje smo mogli živjeti svoje fantazije, zaboraviti brige, izgraditi samopouzdanje, upoznati novu ljubav - sve se, barem prividno, činilo mogućim. Možda je najznačajniji suvremeni primjer revitalizacije svima poznati "Confessions on a Dance Floor", Madonnin album iz 2006., najavljen singlom "Hung Up", zapamćenim upravo po tome što koristi interpolaciju iz velikog hita ABBA-e, "Gimme! Gimme! Gimme!" ("A Man after Midnight").
Prošle godine disko je dočekao cijeli val revitalizacija, a on se nastavlja i danas. Neki od prvih važnijih albuma što su uslijedili nakon proglašenja pandemije bolesti COVID-19 bili su "Future Nostalgia" Due Lipe te "What’s Your Pleasure?" Jessie Ware. Brojni problemi koje smo tijekom zadnje godine uglavnom pratili iza zatvorenih vrata svojih domova jer nam je prostor za zabavu, ples i upoznavanje drugih nedostupan razlozi su za disco revival. Idealizam diska i slobodna ljubav na koju poziva nisu samo iluzija, nego nešto što s lakoćom nastaje uz malo glazbe i zajedništva ljudi koji u njezinom ritmu plešu. Možda su upravo zbog toga današnji hitovi tu - da pokažu kako sve što stoji iza riječi “disko” opstaje čak i kad klubova više nema i kad je svijet zatvoren, jer ljudi su i dalje tu. Samo trebaju pronaći način da se opet zbliže, piše Gloria Glam.