StoryEditorOCM
DubrovnikNepravedno omražena

Marina Marega Selecki: Matematika je život. Uči nas da griješimo, da se greške mogu ispraviti, kako prihvatiti neuspjeh

Piše Gabrijela Bijelić
9. siječnja 2025. - 08:02

Zahtjevna i nepravedno omražena. U takvom svjetlu na svoj predmet vidi Marina Marega Selecki koja u Osnovnoj školi Župa dubrovačka radi od 2008. godine, a matematiku predaje učenicima od 5. do 8. razreda.

- Predavati predmet koji mnogi smatraju teškim je dosta izazovno. Morate biti jako kreativni, imati veliko znanje iz metodike i pronalaziti načine kako učenicima približiti sve te apstraktne koncepte, i motivirati ih za učenje i uvježbavanje. Ipak, mislim da je ključno s njima mnogo razgovarati o tome zašto nešto uče i koja je svrha toga.

Zlatna večer matematike

Matematika je predmet koji zaista nije lagan, treba je razumjeti, raditi redovito, a u društvu je, nažalost, opće prihvaćen negativan stav prema njoj. Međutim, matematika je za djecu gotovo idealan školski predmet jer im omogućuje da skoro svakodnevno dožive uspjeh. Jer, svaki riješeni matematički problem je uspjeh za učenike, a to je jako važno za njihovo mentalno zdravlje. Isto tako ih uči kako se nositi s neuspjehom, što je također vještina koja se uči i razvija i omogućuje uspješno nošenje sa svakodnevnim izazovima koji ih čekaju u odrasloj dobi. Također, matematika nas uči da je u redu griješiti, da se greške mogu popraviti i da se na njima može jako puno naučiti – kaže nam Marega Selecki koja ne krije zadovoljstvo što je poučavanje matematike dosta promijenilo u odnosu na vrijeme kad je moja generacija išla u školu:

image

Marina Marega Selecski vidi mnogo prednosti u ‘svojoj’ matematici

Privatni Arhiv/

- Posebno je to izraženo od posljednje izmjene predmetnog kurikuluma iz matematike 2019. godine. Puno veći naglasak je na konceptualnom znanju nego što je ranije bio, a proceduralno znanje se onda naslanja na njega – kaže župska matematičarka koja je na mjestu voditeljice Županijskog stručnog vijeća učitelja matematike Dubrovačko-neretvanske županije naslijedila kolegicu iz OŠ Cavtat Antoniju Miličić.

Matematička učionica

Nedavno su njih dvije s kolegama učiteljima u Studentskom centru u Dubrovniku uspješno organizirale Zlatnu večer matematike s ciljem popularizacije matematike među učenicima.

- Ove godine odlučile smo se za format kviza za učenike osmih razreda s dubrovačkog područja koji su se natjecali u timovima budući da ih uskoro čekaju nacionalni ispiti na kojima su učenici naše županije lani bili jako uspješni, posebno iz matematike, pa im je ovo bila prilika za provjeriti vlastito znanje i dodatno se pripremiti. Za koji mjesec osmaše čekaju i upisi u srednju školu pa je ovo bila dobra prilika i za međusobno upoznavanje vršnjaka s kojima će možda dijeliti školske klupe. Zahvalni smo Sveučilištu u Dubrovniku što nam je ustupilo prostore jer je jedno od pravila Zlatne večeri da mjesto održavanja ne bude škola nego neki drugi prostor gdje će se učenici okupiti i na jednu večer postati velika matematička učionica – objašnjava nam sugovornica koju pitamo i zbog čega se opredijelila za među studentima ne pretjerano popularni nastavnički smjer:

xls xls xls

- Zanimljivo mi je proučavati izgradnju novih matematičkih koncepata kod djece. Poučiti nekoga nečemu novom i sudjelovati u nečijem obrazovanju je jako lijep osjećaj koji je nama učiteljima često najveća motivacija za rad. Inače sam završila PMF u Splitu 2007. godine i stekla zvanje profesora matematike i informatike. Godine 2019. napredovala sam u zvanje mentora, a 2024. godine u zvanje savjetnika. Također sam doktorandica na poslijediplomskom studiju Istraživanje u edukaciji u području prirodnih i tehničkih znanosti, smjer matematika na PMF-u u Splitu – otkriva nam svoje kvalifikacije ova zaljubljenica u podučavanje matematike.

Mi smo entuzijasti

- U mojoj školi se, na primjer, od 2015. godine organizira Večer matematike na kojoj uvijek sudjeluje jako veliki broj učenika, kao i na natjecanju Klokan bez granica koje provodimo već 13 godina. Takvi događaji su ujedno i prilika za razvijanje pozitivnog stava prema matematici. Predmet je to koji nosi stigmu najtežeg školskog predmeta, a njegova organizacija i provedba počiva isključivo na entuzijazmu učitelja koji su spremni darovati svoje vrijeme i znanje kako bi učenici spoznali i zabavnu stranu matematike i uvidjeli koliko je ona zapravo lijepa – zaključuje Marina Marega Selecki.

Učitelji matematike u svojim školama često organziraju različite školske manifestacije i događanja poput Večeri matematike, STEM tjedna, obilježavanja Tjedna mozga i Međunarodnog dana matematike, te razna natjecanja radi popularizacije matematike i cijelog STEM područja. Marina i bivša voditeljica Antonia Miličić ove su godine odlučile organizirati Zlatnu večer u Dubrovniku. Ideja o druženju i međusobnom natjecanju učenika iz više škola dubrovačkog područja postojala je od 2019., no omela ju je pandemija. Kolege iz županijskog stručnog vijeća su podržali inicijativu kao članovi organizacijskog tima.

Organizacijski tim su uz inicijatorice činile još i Jelena Andrijić (OŠ Vela Luka), Iva Bušić (OŠ Ivana Gundulića), Ivana Crnčević (OŠ Marina Držića), Katarina Čučić (OŠ Župa Dubrovačka), Mia Gunjina (OŠ Marina Držića), Lea Monić (OŠ Montovjerna), Petra Matijašević Prlenda (OŠ Gruda), Sanja Juras (OŠ Marina Getaldića) i Vinka Soljačić (OŠ Mokošica).

09. siječanj 2025 08:14