Ili točnije poslije 25 godina, četiri mjeseca i 24 dana, jer upravo je toliko, naravno s dužim prekidima, trebalo radnicima „Konstruktora“, „Hidroelektre niskogradnje“, „Poduzeća za ceste“, „Dalekovoda“, „Patrlja“... i još stotinama građevinara da svladaju zahtjevnu, 6,5 kilometara dugu relaciju koja vijuga zapadnim padinama Mosora.
Tko dočeka, pričat će, rekli bi naši stari, a naša je generacija, eto, dočekala da će pristojnom prometnicom napokon moći stizati do autocestovnog čvora u Dugopolju, koji je, ne zaboravimo, također trasiran prije tri desetljeća tako da nitko u ministarsko-direktorskom zapovjednom lancu iz svih tih vremena nije mogao reći „nisam znao“ ili „iznenadilo nas je“.
Neki od onih koji su večeras vozili novim kolnikom nisu se ni rodili kada je 5. srpnja davne 1989. pukla prva mina iznad izvora Jadra, a njihovi su roditelji tijekom proteklih godina barem nekoliko desetaka puta spuštali sve svece s neba dok su zapinjali u kolonama na staroj Kliškoj cesti ili ranije izgrađenom dijelu ove „nove“ prometnice.
Svemu tome uskoro bi trebalo doći kraj, namjerno kažemo trebalo, jer je cjelokupan promet sada preusmjeren na novi, zapadni kolnik, dok se dio trotračne ceste kojim se vozilo još od 3. lipnja 1999. ne „osvježi“ i preuredi za jednosmjeran promet prema Klis Grlu.
Tada će, valjda, uslijediti i radno otvaranje brze ceste kojem će se, vrlo vjerovatno, nazočiti prigodničarska delegacija iz Zagreba i satnija lokalnih vlastodržaca koji će se prepucavati oko toga tko je asfaltirao više metara na krševitoj podlozi i nalio više kubika betona. A vozačima i svima onima koji su ostarjeli financirajući cestu u zraku i mraku, kako smo je svojedobno krstili, najvažnije je da je sve konačno završeno.
Pa makar i dvadesetak godina prekasno.
GORDAN ZUBČIĆ
KRONOLOGIJA 5. srpnja 1989. – svečano otvoreni radovi na „cesti života“ između rotora Bilice i Klis Grla proljeće 1991. – zveckanje srpskog oružja u dalmatinskom zaleđu postupno gasi gradilište, a službeno ga zatvara Vladina odluka u studenome 1993. siječanj 1998. – građevinari ponovno pale strojeve 3. lipnja 1999. – otvara se istočni, trotračni kolnik proljeće 2005. – najavljuje se izgradnja dvotračnog zapadnog kolnika do 2008. listopad 2006. - otvoren zapadni kolnik ceste od Dračevca do vijadukta „Majdan“ proljeće 2009. - počinju radovi na ostatku zapadnog kolnika s obećanjem da će biti završeni do kraja 2010. 30. studenoga 2014. – vjerovali ili ne, otvorena kompletirana brza cesta, četvrt stoljeća nakon početka radova... |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....