Muha se nije čula u gledalištu. Zdravka Krstulović i Marija Danira igrale su „Laku noć majko“ Marshe Norman. Bila je to prva režija koju je (1986.g.) napravila Splićanka Nenni Delmestre, a sada u Zadru intenzivno radi na djelu Elvisa Bošnjaka „Ubojstvo u klubu Quasimodo“. Nakon „Laku noć majko“, to je sedamdeseta predstava koju na scenu postavlja nagrađivana splitska redateljica.
U četvrtak navečer u HNK Zadar imat ćemo praizvedbu teksta Elvisa Bošnjaka?
- Da, riječ je o koprodukciji Kazališta Playdrama i HNK Zadar. „Ubojstvo u klubu Quasimodo“ najnovije je Bošnjakovo djelo.
Vaša suradnja sa Elvisom Bošnjakom, koji se u predstavi pojavljuje i kao glumac, sve je češća?
- Bošnjak je pisac koji u sebi nosi rijeku, more i zemlju.
Možete li biti malo konkretniji?
- Nisu potrebna velika objašnjenja za to što sam kazala. Senzibilitet za poetski jezik kojim on piše imate ili nemate. Njegov način pisanja tek je naizgled jednostavan, zapravo je toliko reduciran i složen da vam treba „šifra“, kôd za otkrivanje jednog novog svijeta da bi redateljska interpretacija bila moguća.
Kakav nam svijet donosite večerašnjom premijerom „Ubojstva u klubu Quasimodo“?
- Djelo je triler sa duhovitim i komičnim situacijama. No djelo je „iščašeno“, dotiče se i teatra apsurda, naših čežnji, otvaranja pitanja o tome za što je vrijedno živjeti. Ili za što je vrijedno umrijeti. Bošnjak je vrsta pisca koji ne opisuje svijet. On svojim tekstovima gradi svjetove ispočetka, iz nekog svog unutarnjeg poticaja, a na isti način se ja bavim kazalištem. Ne zanimaju me opisi trenutnog stanja tema koje su svakodnevne i evidentne, već svjetovi koji su u nama.
Daje se zaključiti da ovo djelo nije pisano kako biste ga upravo vi režirali?
- Ni slučajno. Dobila sam ga na čitanje, bez planova. Onda smo saznali da je na stalni posao iz riječkog kazališta u Zadar došao Alen Liverić, glumac koji sa Bošnjakom čini savršenu kombinaciju. Točno sam njih dvoje „vidjela“ u ovom komadu na sceni, oni zaista imaju neku svoju kemiju i odlično se razumiju. Alen je također sklon tekstovima koji su „pomaknuti“, on se usudi baciti bez padobrana i to je bogatstvo za zadarski teatar.
U predstavi igraju Alen Liverić, Elvis Bošnjak i Justina Vojaković Fingler?
- Justina je moj izbor, ona je Slavonka, tek je završila Akademiju u Osijeku i u Splitu odrađuje staž u Gradskom kazalištu lutaka. Mlada je i iznimno talentirana. Na sceni je troje glumaca, no u projektu je i nezaobilazna Lina Vengoechea, napravila je cijeli estetski okvir predstave, dakle scenografiju, kostimografiju i glazbu. Taj okvir kojega je ona postavila nam je vrlo bitan jer i on pomiče granice realnosti – kazala je uoči večerašnje premijere redateljica Nenni Delmestre.