Svi se rado sjećamo - Zadranke. Lanac zadarskih trgovina, malih i velikih butiga živežnih namirnica kako se to tada zvalo, značio je u već davnim vremenima svakodnevicu za sve Zadrane. Dan je počinjao i završavao sa Zadrankom. Davno prije stranih trgovačkih lanaca i "slobodnog tržišta", u Zadrankama su građani kupovali sve što im je za život bilo potrebno, a najviše svježa hrana, voće, povrće, riba, meso i mliječni proizvodi iz zadarskoj kraja.
Bili su to davni dani, o privatizaciji i pretvorbi koje su nakon toga uslijedile ovoga puta nećemo. Došla su nova vremena i donijela neka nova pravila, a onda je svijetom (i Zadrom) zavladala korona. Život se sveo na četiri zida kuće i dojučerašnja normalna nabava "živežnih namirnica" pretvorila se u složen zadatak s neizvjesnim, često i opasnim, ishodom.
U možda najtežim trenucima opet se pojavila – Zadranka.hr (https://zadranka.hr/). Isto ime, nipošto ne kao pravni sljednik već samo kao hommage na nekadašnju tvrtku, podsjetnik na trgovački simbol Zadra. U vremenima samoizolacije, Zadranin Ivan Jakoblić – Tošić, projekt-dizajner Kreativne agencije „PROJECT BY IT“, osmislio je web stranicu Zadranka.hr koja na jednom mjestu povezuje sve proizvođače: voće i povrće, meso, suhomesnate proizvode, sireve, svježe iz mora, vinare, razna pića, OPG-ovce, ponudu ribara i ugostitelja koji rade dostavu, čak i hranu za kućne ljubimce, možda ubace čak i cvjećarne, te - kupce kojima su potrebni njihovi proizvodi. Posebna su zanimljivost ugostitelji, restorani i pizzerije koje još uvijek rade, ali dostavom, a koji se mogu pronaći na platformi.
- Zadranka.hr je projekt koji je osmišljen prije par godina. Ideja je bila da na jednom mjestu okupim zadarske OPG-ove od kojih bi moji bližnji i ja uvijek imali klikom dostupnu najbolju zdravu i domaću hranu, no uvijek je bilo nekog hitnijeg posla. Zbog trenutne situacije u svijetu i kod nas, došlo je nažalost "idealno" vrijeme da se realizira. S jedne strane kako bi se pomoglo malim proizvođačima i prodavačima, a s druge strane i stanovnicima Zadarske županije koji su navikli kupovati domaću hranu – kaže nam Tošić.
Zadranka.hr povezuje proizvođače i kupce iz cijele Zadarske županije (Zadar, Biograd, Benkovac, Pašman, Ugljan, Dugi otok, Ravni kotari...) Projekt je također prilagođen prema trenutnoj situaciji, jer se u njemu nalaze i neke kategorije koje nisu vezane za domaću proizvodnju. Iako je kao ideja nastao još prije nekoliko godina, ubrzano su ga, zbog situacije s koronavirusom, počeli izrađivati prije otprilike tri tjedna i ovih je dana ugledao "svjetlo web-a".
- Zašto Zadranka, pitamo dizajnera stranice?
- Kako drugačije nazvati zadarski dućan nego Zadranka. Svima nam je u svijesti ostalo ime tog prvog lanca zadarskih trgovina, gdje se moglo doslovno kupiti sve što nam je bilo potrebno za život. To je na neki način posveta Zadranki kao dijelu kolektivnog sjećanja svih Zadranki i Zadrana – kaže Tošić.
Otvaranje profila na njegovoj platformi je potpuno besplatno za male proizvođače i prodavače. Svaki profil ima pravo na profilnu i cover fotografiju, glavnu kategoriju, četiri potkategorije, cjenik proizvoda do 15 artikala, fotogaleriju do 10 fotografija, kontakt i info podatke, link na društvene mreže i web, radno vrijeme, Google mapu (karta) i obrazac za narudžbe (koja dolazi direktno na email prodavača).
Treba naglasiti da se preko Zadranke.hr ne može naručivati direktno namirnice, već ona služi kao platforma za povezivanje ponuditelja roba i kupaca, ali na jednom mjestu, sa svim potrebnim podacima za odabir artikala i naručivanje kod proizvođača i trgovaca, s naglaskom na domaće OPG-ove.
- Ovim putem pozivamo sve koji imaju OPG i malu proizvodnju da nam se slobodno jave na https://zadranka.hr/registriraj-trgovinu/. Prednost otvaranja profila imaju mali proizvođači i prodavači ispred velikih, jer na ovaj način želimo pomoći da brže prodaju svoje svježe proizvode koje nemaju gdje skladištiti. Također, mogu se registrirati i svi restorani koji imaju dostavu. Na društvenim mrežama uvijek ćemo objavljivati novosti koje se nalaze na našoj platformi. Također nas možete pratiti na društvenim mrežama: https://www.facebook.com/zadranka.hr/ i https://www.instagram.com/zadranka.hr/. Platformom omogućujemo prodavačima da sebi olakšaju prodaju jer će im uvijek dolaziti univerzalni e-mail s novim narudžbama. Ako platformu preporuče svojim klijentima, ne moraju više pratiti SMS-ove, whatsapp, viber, messeneger, grupe, page-s i ostale, sve će im biti na emailu da mogu voditi lakšu evidenciju – otkriva nam tehničke detalje Tošić.
Ljudska domišljatost pokazuje se najviše kad je najteže, pa se tako i Zadranka.hr pojavila u najboljem trenutku, kad se preporučuje ostati doma umjesto obilaziti trgovine. Ali i kad prođe opasnost od korone, platforma će biti korisna za objedinjavanje svih proizvođača hrane, a osobito OPG-ovaca.
- Oni će imati besplatan pristup platformi, naravno kao i kupci. Veći trgovački centri moći će marketinški reklamirati svoje trgovine uz naknadu i iz toga bi se stranica financirala, dok će manjim proizvođačima usluga biti besplatna jer želimo potaknuti proizvodnju domaće hrane. Klijenti su u kratkom vremenu pokazali oduševljenje platformom što nas je ohrabrilo da ustrajemo u ovom projektu, zaključuje Tošić, čija Zadranka.hr očekuje i – prve kupce.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....