StoryEditorOCM
Zadar plusPOČINJE UREĐENJE OBALNOG POJASA

Diklo dobija drvenu šetnicu s kupalištem i sunčalištem, evo kako će izgledati

5. veljače 2019. - 23:02
diklo0005

Do ljeta ove godine bit će izgrađen prvi dio drvenog podesta, na čeličnoj konstrukciji na jednom dijelu obalnog pojasa u Diklu, tik uz sadašnju glavnu prometnicu u tome mjestu.

Priobalni podest predviđen je kao šetnica, sunčalište i kupalište, a kako će ga od prometnice, Krešimirove obale, dijeliti zaštitni zid i uska tampon zona nasuta krupnim kamenom, novo će rješenje imati prije svega sigurnosnu funkciju. Uska i preopterećena cesta kroz Diklo, uz samu improviziranu plažu, ljeti prepunu kupača, jedan je od najopasnijih prometnih poteza u Zadru, neuralgična zona koja izaziva jezu, a samo su valjda puka sreća i velika doza samokontrole svih sudionika u prometu pridonijele da se tijekom proteklih godina tamo nije dogodila kakva tragedija.

Po projektu zadarskog arhitekta Bogdana Marova ovo rješenje počinje od mula ispred hotela "Delfin", a završava 230 metara zapadno, kod malog parka sa spomenikom dr. Franji Tuđmanu. Ove godine će biti izgrađeno prvih 70 metara podesta, a za ljeto 2020. godine trebao bi biti dovršen čitav potez.

Uređenje ovog dijela obale Dikla uklapa se u puno veći zahvat, koji je predviđen Urbanističkim planom uređenja obalnog pojasa tog dijela grada. Taj je plan na snazi od 2014. godine, a izgradnja priobalne platforme je prvi korak u realizaciji tog plana koji predviđa značajnu preobrazbu tog atraktivnog područja.

Dva razloga

Iako taj UPU postoji već godinama, u ozbiljnije zahvate u Diklu ne možemo još krenuti iz najmanje dva razloga – rekao nam je Darko Kasap, pročelnik za prostorno uređenje i graditeljstvo grada Zadra.
– Prvi je izgradnja mreže odvodnje u Diklu koja bi trebala početi relativno brzo, što ovisi o "Odvodnji", a glavna kolektorska cijev bit će ispod sadašnje prometnice. Drugi razlog možete i sami pretpostaviti – radi se o velikim i skupim zahvatima na relativno velikom području za što su potrebna i velika sredstva.

U proračunu Grada Zadra za 2019. predviđeno je 1,9 milijuna kuna za izgradnju prve faze drvenog podesta, ali i izradu dva projekta – uređenje i rekonstrukciju drugih dijelova Krešimirove obale u dužini od 1200 metara. Taj će projekt uključiti i izgradnju nove školjere u Diklu, duge 100 metara, te uređenje drugih dijelova obale na tom potezu, kupalište i lučicu.

Ako ovim planovima uređenja obale pridodamo kako se istim UPU-om planira izgradnja još jedne prometnice kroz Diklo paralelno sa sadašnjom priobalnom, a po riječima Darka Kasapa i još jedna znatno sjevernije, ispod Streljane, jasno da će Diklo u dogledno vrijeme poprimiti sasvim nove vizure te postati za stanovnike i turiste ugodnije i prometno praktičnije mjesto.

 

Kako zaštititi Obalu kneza Trpimira?
Neće samo obala Dikla u dogledno vrijeme dobiti novi izgled i sadržaj te postati sigurnija. Po riječima pročelnika Darka Kasapa, jedan drugi dio obale, u zapadnom dijelu Zadra je sljedeći na listi prioriteta za makar djelomično uređenje. Poznat nam je problem prometne sigurnosti gotovo čitave Obale kneza Trpimira i naravno da je svima jasno da se taj dio obale Zadra mora urediti, i to ne samo iz sigurnosnih razloga – rekao je Kasap.
– Za sada je postignut načelni dogovor između Grada Zadra i Zadarske županije da dvije uvale uz tu obalu, Maestral i Draženica, i u budućnosti budu namijenjene isključivo za komunalne vezove te da njima upravlja Lučka uprava Zadar. Kad se steknu uvjeti za to sigurno će se krenuti u uređenje tih uvala, a kakvo ćemo rješenje dobiti tek ćemo vidjeti. Uglavnom, najdalje do kraja ove godine donijet ćemo odluku o izradi urbanističkih planova uređenja prostora te dvije uvale. Međutim, u drugom dijelu Trpimirove obale već postoji detaljan plan uređenja koji je dio DPU-a "Maraska park". Govorim o potezu od "Marexa" do lukobrana gradske luke, Đige.
Od splitske tvrtke "Obala", u Hrvatskoj jedine specijalizirane za konzultantsko projektantske organizacije za pomorske gradnje, očekujem da riješe kako da se zaštiti ta prometnica od udara valova i na neki način "udalji" od mora, učini je sigurnijom. Kakvo god rješenje dobili ono se mora uklopiti u sadašnji DPU, iako nije uvjet da odmah i u cijelosti realiziramo taj plan. Najdalje do ljeta očekujemo idejni projekt, a ja pretpostavljam da bi gradnju na tom dijelu mogli početi iduće jeseni ili zime
05. studeni 2024 20:30