Do ljeta ove godine bit će izgrađen prvi dio drvenog podesta, na čeličnoj konstrukciji na jednom dijelu obalnog pojasa u Diklu, tik uz sadašnju glavnu prometnicu u tome mjestu.
Priobalni podest predviđen je kao šetnica, sunčalište i kupalište, a kako će ga od prometnice, Krešimirove obale, dijeliti zaštitni zid i uska tampon zona nasuta krupnim kamenom, novo će rješenje imati prije svega sigurnosnu funkciju. Uska i preopterećena cesta kroz Diklo, uz samu improviziranu plažu, ljeti prepunu kupača, jedan je od najopasnijih prometnih poteza u Zadru, neuralgična zona koja izaziva jezu, a samo su valjda puka sreća i velika doza samokontrole svih sudionika u prometu pridonijele da se tijekom proteklih godina tamo nije dogodila kakva tragedija.
Po projektu zadarskog arhitekta Bogdana Marova ovo rješenje počinje od mula ispred hotela "Delfin", a završava 230 metara zapadno, kod malog parka sa spomenikom dr. Franji Tuđmanu. Ove godine će biti izgrađeno prvih 70 metara podesta, a za ljeto 2020. godine trebao bi biti dovršen čitav potez.
Uređenje ovog dijela obale Dikla uklapa se u puno veći zahvat, koji je predviđen Urbanističkim planom uređenja obalnog pojasa tog dijela grada. Taj je plan na snazi od 2014. godine, a izgradnja priobalne platforme je prvi korak u realizaciji tog plana koji predviđa značajnu preobrazbu tog atraktivnog područja.
Dva razloga
Iako taj UPU postoji već godinama, u ozbiljnije zahvate u Diklu ne možemo još krenuti iz najmanje dva razloga – rekao nam je Darko Kasap, pročelnik za prostorno uređenje i graditeljstvo grada Zadra.
– Prvi je izgradnja mreže odvodnje u Diklu koja bi trebala početi relativno brzo, što ovisi o "Odvodnji", a glavna kolektorska cijev bit će ispod sadašnje prometnice. Drugi razlog možete i sami pretpostaviti – radi se o velikim i skupim zahvatima na relativno velikom području za što su potrebna i velika sredstva.
U proračunu Grada Zadra za 2019. predviđeno je 1,9 milijuna kuna za izgradnju prve faze drvenog podesta, ali i izradu dva projekta – uređenje i rekonstrukciju drugih dijelova Krešimirove obale u dužini od 1200 metara. Taj će projekt uključiti i izgradnju nove školjere u Diklu, duge 100 metara, te uređenje drugih dijelova obale na tom potezu, kupalište i lučicu.
Ako ovim planovima uređenja obale pridodamo kako se istim UPU-om planira izgradnja još jedne prometnice kroz Diklo paralelno sa sadašnjom priobalnom, a po riječima Darka Kasapa i još jedna znatno sjevernije, ispod Streljane, jasno da će Diklo u dogledno vrijeme poprimiti sasvim nove vizure te postati za stanovnike i turiste ugodnije i prometno praktičnije mjesto.