Očekivalo se da će Jodie Foster (r. 1962. kao Alicia Christian Foster) nakon osvojenog Zlatnog globusa zahvaljujući sporednoj ulozi u "Mauritancu" biti predložena za Oscara, ali nominacija je ipak izostala. Mnogi njezino nenominiranje ističu kao jedan od najvećih propusta ovogodišnjih oskarovskih nominacija.
Bila bi to i simbolična nominacija za Foster u vrijeme kad se navršila trideseta godišnjica filma "Kad jagajci utihnu" koji ju je 1991. zacementirao kao veliku zvijezdu i jednu od najboljih dramskih glumica. Vjerojatno joj bilo krivo što je izostavljena među pet nominentica u kategoriji sporedne ženske uloge, posebice što nije bila odavno nominirana.
No, s druge strane zasigurno ne tuguje previše zbog toga. Legendarna Jodie je već ponosna vlasnica dvaju Oscara, osvojenih za glavne uloge u "Optuženoj" (1988.) i "Kad jaganjci utihnu" (1991.) prije nego što je napunila 30 godina.
Za prestižni zlatni kipić je bila nominirana četiri puta od sredine sedamdesetih ("Taksist") do polovice devedesetih ("Nell"), prativši pozlaćene tragove svojih omiljenih glumaca i glumica, multiplih oskarovaca kao što su Robert De Niro, Marlon Brando, Meryl Streep, Jane Fonda i Katherine Hepburn.
Prvu nominaciju za Oscara je, dakle, dobila u dobi od svega 14 godina, za izvedbu maloljetne prostitutke Iris pored De Nira u klasiku "Taxi Driver" Martina Scorsesea s kojom se proslavila u ranoj dobi. Nije to bio njezin debi pred kamerama. Reklame je snimala od malih nogu, počevši od one najpoznatije s psićem za "Coppertone" kad je imala svega tri godine.
Njezina majka Evelyn "Brandy" Ella Almond bila je producentica, a otac Lucius Fisher Foster III pukovnik ratnog zrakoplovstva i agent za nekretnine. Roditelji su joj se razveli baš kad je imala tri godine, nakon čega je odrastala s majkom i njezinom partnericom Josephine Dominguez Hill čiji je nadimak bio Jo D (čita se Jodie), što je pripomoglo da Alician Christian Foster postane Jodie Foster.
Bila je napredna klinka u svakom pogledu: u dobi od tri godine je naučila čitati, a počela je tečno govoriti francuski jezik do četrnaeste i snimanja "Taksista". Prije Scorseseova filma postala je dječja zvijezda Disneyevih obiteljskih filmova poput "Šašavi petak" i "Napoleon i Samantha" na snimanju kojeg ju je napao lav i nakratko nosio u zubima.
Za ulogu Iris, kojom se maksimalno odmaknula od Disneyja, Foster je bila odabrana među 18 tisuća kandidatkinja, prethodno nastupivši u Scorseseovoj drami "Alice više ne živi ovdje", što joj je sigurno poslužilo kao dobra preporuka. Snimajući film s De Nirom zavoljela je glumiti i otkrila čari umjetnosti glume, ali i improvizacije koju je on primijenio nakon što je njoj postala dosadna rutina i naučio je izgradnji lika mimo "uputa" iz scenarija.
Inspiraciju za ulogu Iris pronašla je u prostitutkama koje je viđala svaki dan odrastajući "tri bloka dalje od Hollywood Boulevarda". Od prve nominacije za Oscara i "Taxi Drivera" do drugog osvajanja Oscara i "The Silence Of The Lambs" štošta se izdogađalo u životu i karijeri glumice koja uloge u tim filmovima smatra parnjacima budući da je u prvome igrala djevojku koju treba spasiti (od prostitucije i, uopće, kriminalnog miljea), a u drugome je sama, kao agentica FBI-ja Clarice Starling, spašavala djevojku iz zatočeništva serijskog ubojice.
Godine 1977. posjetila je Dalmaciju, Split i Hvar, gdje je došla zbog simpatija prema fotografu Jadranu Laziću kojeg je upoznala u Parizu, imala "poseban odnos" s njim i pisala mu pisma kad je otišao u JNA. Crno-bijele fotografije njezine šetnje Rivom i poziranja na Matejuški obišle su svijet.
Nakon Oscar nominacije za izvedbu Iris počela je dobivati ponude za slične uloge, recimo od Louisa Mallea za film "Pretty Baby" (1978.) koji je potom angažirao Brooke Shields. S Jodie je zbog "Taksista" postao opsjednut John Warnock Hinkley Jr., "stalkao" je i pokušao "zadiviti" time što je izveo atentat na predsjednika Amerike Ronalda Reagana, po uzoru na De Nirova antijunaka Travisa Bicklea u filmu i njegov napad na fiktivnog predsjedničkog kandidata Palantinea.
Foster je u to vrijeme bila na koledžu engleske književnosti na sveučilištu Yaleu, gdje je 1985. diplomirala s najvećim počastima. Već tri godine kasnije glumila je žrtvu silovanja Sarah Tobias u drami "The Accused" i osvojila prvog Oscara, a 1991. je mogla postati Thelma u filmu "Thelma i Louise", ali radije je odabrala uskočiti kao zamjena za prvoodabranu Michelle Pfeiffer u ulozi Clarice i odabir joj se pozlatio.
Iste godine kad je u kinima igrao "Kad jaganjci utihnu", Jodie je zakoračila i iza kamere snimivši svoj dugometražni redateljski prvijenac "Mali čovjek Tate" i pronašavši se u režiji. Od početka devedesetih do sredine nultih godina novog milenija bila je jedna od najplaćenijih glumica Hollywooda, s honorarima koji su se kretali od pet ("Maverick"), preko devet ("Kontakt"), dvanaest ("Soba panike") i petnaest milijuna dolara ("Anna i kralj", "Neustrašiva").
U tom razdoblju odbila je uloge u "Zgodnoj ženi" (nije htjela opet biti prostitutka), "Sirovim strastima" (ne smatra se fatalnom ženom) i "Romansi u Seattleu" (nije romantična komičarka), odigrala je svoju najdražu izvedbu u filmu "Nell", sprijateljila se s Melom Gibsonom na snimanju "Mavericka" i rodila prvo od dvoje djece, sina, odgojivši ga s partnericom Cydney Bernard koju je upoznala na snimanju romantične drame "Sommersby" s Richardom Gereom (identitet oca je ostao neotkriven u oba slučaja).
Svoje spolno opredijeljenje Foster je eksplicitno potvrdila 2007. kad je javno odala počast Cydney s kojom je, ironično, godinu dana kasnije prekinula i od 2014. je u vezi/braku s Alexandrom Hedison koja je bila uz nju na kauču kad je virtualno primala Zlatni globus za ulogu u filmu "The Mauritanian".
Upravo je Jodie pružila najveću podršku kontroverznom Gibsonu nakon što ga se Hollywood odrekao radi vrijeđanja Židova u pijanom stanju i dodijelila mu glavnu iskupničku "meta" ulogu u svom redateljskom projektu "Dabar" u kojem se našla i ispred kamere. Bio je to njezin treći redateljski uradak, nakon "Kući za praznike" (1998.), a prije "Igre novca" (2016.) gdje je režirala Georgea Clooneyja i Juliju Roberts.
Posljednjih deset godina Foster je maksimalno prorijedila nastupe zbog obitelji i majčinstva glumeći u svega četiri filma od "Bračnih svađa" Romana Polanskog do "Mauritanca" ("Elysium", "Hotel Artemis"), ali nije odustala od glume i svakoj njezinoj ulozi filmofili se još uvijek vesele. "Kako vrijeme bude išlo naprijed, igrat ću likove koji stare, ne želim biti botoksirana čudakinja", obećala je nekoć i održala obećanje. Jodie stari dostojanstveno za hollywoodske prilike s obje strane ekrana.