Hrvatska influencerica Andrea Fabrić digla je prije par dana puno prašine kada je na svom TikToku objavila koliko zarađuje. Jedan komentator je napisao kako u tom poslu kod nas nema novaca, a kao odgovor mu je ona snimila video u kojem pije vino dok se u pozadini čuje sad već kultni govor Kolinde Grabar-Kitarović u kojem govori kako “neki kažu da se to ne može, ja vam kažem da se to može!”
Nakon toga vidimo iznos koji je vlogerica zaradila u studenom. Zasad je dobila 18 tisuća kuna, a još 51 tisuća kuna čeka na isplatu. Kako je riječ o relativno novom zanimanju i industriji zabave o kojima mnogi ne znaju puno, zbog čega su prema njima i skeptični, zamolili smo Andreu da nam proba objasniti kako funkcionira posao influencera, kako i koliko mogu zaraditi, te koliko vremena provode radeći.
Nedavno su se neke druge domaće Influencerice žalile kako se za isti broj pregleda na primjerice YouTubeu, u SAD-u zarađuje puno više novaca nego kod nas i da je u Hrvatskoj od toga teško živjeti, Andrea nam pojašnjava da to i jest istina, ali pregledi donose sponzorstva, a od njih se mogu zaraditi lijepi novci.
- Prihodi prikazani na TikToku su isključivo moji prihodi od sponzorstava. Od pregleda je zarada vrlo mala ako nemaš milijune i milijune pregleda mjesečno. Postoji nekoliko načina za zaradu preko društvenih mreža. Prvi i moj glavni trenutno su svakako sponzorstva, dakle kada me brand traži da ispromoviram njegov proizvod/uslugu. Drugi način je prodaja vlastitog fizičkog ili digitalnog proizvoda/usluge na koji se više-manje svi u odluče u nekom trenutku svoje karijere. Ovo je odlična stvar s obzirom da već imamo platformu i proizvod možemo predstaviti i za početak prodati svojoj publici, a kasnije i šire. Postoji još jedan način koji ja osobno ne prakticiram, a to je tzv ‘affiliate marketing’ gdje se dobiva postotak od prodaje proizvoda drugih brendova, kaže ona.
Zanima nas koji su načini da se dođe do sponzora, kako ih kontaktira i ponudi im svoj proizvod, ali Andrea kaže da je situacija češće obrnuta i da oni prilaze njoj.
- Ponekad se ja javim brandu ukoliko imam dobru ideju ili radim na nekom projektu u kojem bih voljela da netko od brendova sudjeluje, ali u 95% slučajeva se oni javljaju meni, bilo da je to direktno ili preko neke agencije.
S obzirom na veličinu našeg tržišta iznenađujuć je broj mladih koji se uspješno bavi nekom vrstom Influenciranja. Andrea kaže da ih je u vrijeme njenih početaka prije par godina mogla nabrojati na prste jedne ruke, ali danas ih ima sve više posebno od pojave TikToka uz pomoć kojeg je lakše doći do većeg broja pratitelja. Za one koji ne poznaju bolje prirodu ovog posla jedna od glavnih kritika je što usprkos velikoj zaradi oni ne plaćaju poreze. Međutim vidimo kako Andrea ima svoj obrt, što nas navodi na drugi zaključak.
-Tako je, otvorila sam ga prije dvije i pol godine, tada sam imala 24. Tako da evo i poruka za sve koji uporno postavljaju pitanje poreza – da, on je svake godine uredno plaćen, hvala što toliko brinete o tome!
Čak i kada uspijemo donekle pokopčati kako funkcionira financijski dio zanimanja, postaje nam nejasno zašto se svi onda ne bave njime. Novaca očito ne manjka, a na prvu se čini da je riječ o laganoj zaradi. Andrea nam pak pojašnjava kako zapravo ima puno više posla nego što se može učiniti.
- Moj posao je moj život. Moram biti dostupna 0-24. Za mene nema onog benefita kao kod većine ljudi da se isključim one minute kada mi otkuca kraj radnog vremena. Nema godišnjeg odmora. Radi se uvijek i stalno. U bilo koje doba dana i s bilo kojeg dijela svijeta. Ali meni to savršeno odgovara. Volim biti tu za svoju publiku, volim biti s njima u kontaktu i stvarno jako volim ovo što radim, a mislim da je to na kraju krajeva i najvažnije. Svaki radni dan mi je drugačiji. Nekada se snima, nekada fotografira, montira, uređuju se fotografije, nekada se dogovaraju kampanje, odrađuju sastanci i šalju mailovi. Također analiziram puno i što drugi Influenceri rade i objavljuju i ovdje na Balkanu i vani dok naravno uz sve to - svaki dan moram biti aktivna i stvarati novi content za svoju publiku, kaže nam Andrea za kraj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....