– Toliko sam uzbuđena da ne znam što reći. Nisam od nekih velikih riječi da mogu puno o sebi govoriti, ali kada slušam kako analizirate moj život, privatni i profesionalni, i koliko ste u to duboko ušli, čini mi se da u tih 60 godina, i više, svoje karijere svega toga nisam ni bila svjesna. Zato sam sada stala i pitam se: "Jesi li ti to, moja Gabi, stvarno sve napravila, jesi li sve to doživjela i zaslužila?" Tim se riječima "šibenska nevista", ganuta i sa suzama u očima, obratila publici i predstavljačima na šibenskoj promociji "Knjige o Gabi" autora Siniše Škarice, urednika, producenta, publicista, Šibenčanina odavno poznatog kao hodajuća glazbena enciklopedija. Zajedno s dvama set-boxovima s ukupno 258 skladbi, knjiga je predstavljena na trgu između UNESCO-ove katedrale sv. Jakova i Muzeja grada Šibenika. U ugodnoj kolovoškoj večeri, nakon što je toplinski val, tko zna koji po redu ovoga ljeta, jenjao, promocija knjige privukla je brojne Šibenčane.
Zajednički projekt
"Knjiga o Gabi" i njezina diskobiografija zajednički su projekt Naklade Ljevak i Croatia Recordsa. Siniša Škarica, višestruki dobitnik Porina, a 2017. i Nagrade Grada Šibenika za životno djelo, autor nagrađivanih i hvaljenih glazbenih knjiga "Kad je rock bio mlad – Priča s istočne strane", "Tvornica glazbe – Priče iz Dubrave" (I. I II.) te koautor monografije o Bijelom dugmetu, svoju je priču o pop, pa i jazz, divi hrvatske i ondašnje jugoslavenske scene ispričao, kako to ističe nakladnik, eruditski i muzikološki studiozno.
"Knjiga o Gabi", kazano je kao i na prijašnjim promocijama u Zagrebu i na Korčuli, puno je više od biografije jedne pjevačke zvijezde. Iz nje se, zahvaljujući Škaričinu maru i brojnim informacijama koje donosi na 238 stranica kroz šest poglavlja, kao i mnoštvu novootkrivenih ili zaboravljenih podataka, slabo poznatih ili čak posve nepoznatih detalja, puno toga može naučiti i o povijesti glazbene i zabavne industrije. Možda je i zbog toga pisac Ahmed Burić na šibenskoj promociji istaknuo kako "Knjigu o Gabi" svatko treba pročitati i da bi naučio nešto o samom sebi. Pjesnik i esejist Đorđe Matić mišljenja je kako Škaričina knjiga lako može razuvjeriti one koji misle da sve znaju o Gabi, a mogla bi biti i predložak za filmski scenarij.
Prijelomnim događajem u karijeri Gabi Novak Škarica pak smatra njezin album iz 1974. godine "Samo žena". Tako je nazvao i jedno poglavlje, koje je, prema njegovu mišljenju, i najvažniji dio knjige.
– Poglavlje koje prelama knjigu nalazi se u samoj sredini. Najopsežnije je i zove se "1974.: Samo žena". Naime, krajem te godine Matiji se bliži drugi rođendan, Gabi i Arsen konačno su u braku i oni zajedno ulaze u studio Jadran filma te će napraviti ono što ja nazivam ogledalom duše, umjetničkog i životnog habitusa Gabi Novak, ili, da parafraziram Krležu – pogled u dubinu životne pozornice. To poglavlje, kako se meni čini, jedno je od najvažnijih u životu Gabi Novak. Riječ je o njezinu trećem LP-u, ali, rekao bih, prvoj pravoj studijskoj ploči na kojoj je Arsen Dedić prvi put bio producent jedne njezine ploče, a ujedno i autor najvećeg broja skladbi i tekstova – rekao je Škarica, te napomenuo kako su Gabi i Arsen svoju glazbenu suradnju počeli puno godina ranije.
Debitirala u filmu
– Godine 1959. Gabi je pozvana na Zagrebački festival, nakon što je glasom debitirala u antologijskom filmu "H-8" s antologijskom pjesmom "Sretan put". Otpjevala je pjesmu Milutina Vandekara i Alke Ruben koja osvaja prvo mjesto, a koju Gabi pjeva u alteraciji s Ivom Robićem, ali je zapravo Gabi donijela tu pjesmu i odnijela prevlast pred jednim Ivom Robićem, koji se upravo tada pojavio na svjetskoj sceni s pjesmom "Morgen". Na tom festivalu sreću se Arsen i Gabi. On je u to vrijeme bio član vokalnih grupa i tek ga prepoznaju kao tekstopisca i samozatajnog pjesnika. Dobio je ponudu da prepjeva pjesmu braće Gershwin "Someone to Wach over Me", koja je prepjevana kao "Netko bdije nada mnom". Arsen Dedić će od tada bdjeti, doduše iz drugog plana, nad karijerom Gabi Novak sve do trenutka koji smatram ključnim, a dogodio se s tim LP-om "Samo žena". Zapravo, on postaje tumač Gabina života kao što je pet godina ranije postao tumač svojeg života i sebe kao autora pišući u "ja" formi, otimajući prednost kolektivitetu u tadašnjoj zabavnoj glazbi. On će na neki način i dalje bdjeti nad njezinom karijerom, a ona će postati anđeo čuvar njegova života – istaknuo je Škarica, te objasnio i zašto je knjiga dobila podnaslov "Soundtrack naših života".
– Životopisi tih pjesama nisu životopisi običnih pjesama, nego su soundtrack naših života. Tako sam vidio ovaj projekt, knjigu i dva box-seta s 258 snimki. Mislim da je ono što je Gabi napravila, od početka, kada je posudila glas u crtiću na kojem je radila, do nedavnog remekea Arsenove pjesme "Otkako te ne volim", koju je snimila s Radom Šerbedžijom, fascinantna karijera u koju čovjek teško može povjerovati dok ne pročita knjigu i ne posluša ove box-setove – zaključio je Škarica.