Nova godina donijela je i nova pravila prilikom registracije osobnih vozila. Najveća je novost to da pri izdavanju tablica, registraciji i promjeni vlasništva više nećete morati na policiju, već će taj posao odrađivati stanice za tehnički pregled, piše tportal.hr.
Prilikom svakog tehničkog u stanici za pregled plaća se i 115 kuna za produljenje prometne i ostale dokumentacije, što se prije na policiji moglo napraviti za pet kuna, a zbog čega dio građana već negoduje.
No ovjera prometne samo je jedna od pet naknada koje se plaćaju prilikom tehničkog. U samom startu potrebno je platiti sam pregled, što u prosjeku košta oko 200 kuna, ovisno o stanici u kojoj registrirate.
Idući dodatan trošak je ekotest koji primjerice za benzinca prosječne zapremnine motora i snage te starog pet godina košta oko 120 kuna, što trošak pregleda ispravnosti vozila diže na 320 kuna.
Nakon što se utvrdi da je vozilo spremno za promet kreću administrativne pristojbe. Prva je naknada za ceste od 374 kune. Na nju treba dodati i 38 kuna posebne naknade za okoliš, što ukupan trošak tehničkog, bez poreza i police obveznog autoosiguranja ili kaska, diže na 732 kune.
No postoji još jedan značajan trošak koji dolazi na samom kraju priče - porez na cestovna motorna vozila, koji na ovom primjeru posve uobičajenog benzinca od 1600 kubičnih centimetara zapremnine motora doseže i do 500 kuna, što trošak cijelog procesa podiže na 1232 kune.
U nekim stanicama za tehnički pregled cijena tehničkog pregleda i ekotesta može biti nešto niža ili viša u odnosu na konkurenciju, no u stvarnosti nema velikih cjenovnih razlika među glavnim igračima poput Centra za vozila Hrvatske i HAK-a.
Osim produljenja važenja i izdavanja prometnih dozvola, u stanicama za tehnički od Nove godine može se napraviti i promjena vlasništva nad vozilom, prva registracija i odjava vozila. Prijenos vozila u Hrvatskoj stoji 122 kune - 57,5 kuna za poslove koji prethode novoj registraciji i 54,5 kuna za izdavanje nove prometne, piše tportal.hr.