Najviše nautičko priznanje u Hrvatskoj, Zlatno sidro Nautičke patrole Jutarnjeg lista u 2021. godini osvojila je Marina Frapa, objavljeno je na svečanoj dodjeli nagrada u Opatiji, čime je zaključeno ovogodišnje izdanje „jedinstvene medijske akcije u nautičkom turizmu i hrvatskom medijskom prostoru“, kako je patrolu okarakterizirao glavni urednik Jutarnjeg Goran Ogurlić.
Za Marinu Frapa, resort u Rogoznici, kako je istaknuto na dodjeli, mnogi kažu da je jedan od najljepših i najopremljenijih nautičkih centara.
Uz vezove visokog nautičkog standarda, u sklopu marine je i hotel, dvorana za kuglanje, frizerski salon, salon za masažu i restoran koji je koncipiran kao umjetnička galerija s izložbama slika i knjižnicom na svim jezicima. U marini koju su nautičari ocijenili najboljom, čitave sezone održavaju se vrhunski kulturno-umjetnički i zabavni događaji.
Priznanje za drugo mjesto osvojila je Marina Vrsar, za treće ACI marina Vrboska, dok je ekskluzivno priznanje za elitni nautički turizam dobila ACI marina Rovinj.
U Opatiji su slavili i ACI marina Vodice, kao Biser zelene magistrale, ACI marina Dubrovnik, kao Zlatni vez gastronomije, Olive Island marina s Ugljana kao Biser Jadrana, ACI marina Cres i Mitan marina kao Zlatni osmijeh Jadrana i Marina Punat u kategoriji Moja najdraža marina, a Marina Kornati – Biograd na Moru dobila je priznanje za izniman doprinos razvoju hrvatskog turističkog turizma u doba pandemije Covid-19.
Obišli 32 marine
U sklopu ovogodišnje Nautičke patrole, posada Jutarnjeg lista, koju su činili novinari, urednici i fotografi te anketari, obišla je ukupno 32 hrvatske marine, od Umaga do Dubrovnika, anketiravši nautičare, koji su odgovarali na upitnike na pet jezika, a temeljem njihovih odgovora, iskristalizirala se lista laureata.
"Ova godina ostat će zapamćena po pravom nautičkom pothvatu. Po prvi puta smo ušli u Veli Iž, prvi put smo uplovili u Vela Luku, uplovili u Lastovo, prvi put smo obišli južnu obalu Mljeta. Radi se o doista impresivnom pothvatu. Otplovili smo čak 882 nautičke milje, obišli 32 marine, 32 marine, luke i sidrišta, objavili smo izjave 950 sugovornika, anketirali 712 nautičara, objavili 153 članka i 146 priloga na našem portalu. Naše je priloge pogledalo milijun i 209 tisuća čitatelja, što je značajno više nego prošle godine", kazao je Ogurlić.
Ova je novinarska ekspedicija, po njegovim riječima, imala 14 članova posade, a već treću godinu, uz novinare i fotoreportere Jutarnjeg, činili su je i studenti novinarstva Fakulteta političkih nauka, koji su bili zaduženi za anketiranje nautičara.
"Svrha patrole nije samo utvrditi koja je marina na kojem bodovnom mjestu, njen je smisao višestruko vrednjiv. Prije svega, kroz opisni dio u anketama, nautičari iznose niz konkretnih primjedbi i prijedloga što bi voljeli da čimbenici hrvatskog nautičkog turizma poduzmu, kako bi im boravak na našem moru bio još sadržajniji. Istodobno, obilazeći marine, turistička odredišta, uvale i sidrišta, nautička patrola objavljuje informacije o najboljim mjestima i sadržajima, kao i novinske reportaže i videopriloge vezane za život nautičara na Jadranu. Također, ove godine ponovo su lajtmotiv nautičkih patrola reportaže iz OPG-ova iz zaleđa, proizvođača izvorne svježe hrane i pića", rekao je glavni urednik Jutarnjeg, dodajući da je neposredni doprinos patrole povezivanje plave i zelene Hrvatske.
Anketirano 6000 nautičara u pet godina
U proteklih pet godina, kazao je Ogurlić, posada Nautičke patrole anketirala je blizu 6 tisuća nautičara te objavila informacije iz razgovora s više od 8 tisuća gostiju u marinama, zaposlenicima marina, turističkim djelatnicima, ugostitelja i davaoca usluga, uključujući i OPG-ove. Osim što je najsveobuhvatnija anketa u nautičkom turizmu, patrola je, po njegovim riječima, i ekspertiza iskustva i praćenja rada u posljednjih pet godina.
Nautička patrola Jutarnjeg lista pokrenuta je na inicijativu Mladena Gerovca, novinara koji već desetljećima prati teme vezane uz nautiku te je i sam nautičar i vođa posade Jutarnjeg. Na svojoj plovidbi Jadranom, novinarska ekipa i sama živi nautičarski život te su jedni od njih, što im omogućuje neposredan uvid u stanje u nautičkom turizmu.
"Prošlo je više od pet godina od našeg prvog sastanka, još u našim starim uredima u Opatiji. Meni se to činilo kao jedinstvena prilika za uvid u stanje u hrvatskim marinama i putokaz što bi se moglo poboljšati. Svjedoci smo što nautički turizam znači za hrvatski turizam, marine su još uvijek pune, zbrajamo rezultate i već se radujemo idućoj sezoni", rekao je Kristijan Pavić, direktor ACI marina Hrvatska.
Sjajna sezona
Prema riječima ministrice turizma i sporta Nikoline Brnjac, ova je turistička sezona prošla iznad svih očekivanja.
"Prije samo tri mjeseca tu smo, iz Opatije, ispratili našu Nautičku patrolu, zaželjeli im mirno more, jako dobre rezultate nautičkog turizma i puno korisnih informacija i sadržaja. U svemu onome što smo priželjkivali, nismo mogli ni sanjati da ćemo imati ovako dobre rezultate, ne samo u nautičkom turizmu. Što se tiče turističke godine, mi smo si zacrtali cilj od 60 posto turističkog prometa u odnosu na 2019. godinu, a evo, danas smo već na 75 posto. Uz manji broj dolazaka, veći broj noćenja i veću potrošnju, imamo ono čemu težimo i što želimo, a to je razvijanje održivog turizma. Nautički turizam je naša perjanica. Rezultat je otprilike 3 milijuna noćenja u charteru i ove godine smo na otprilike 85 posto prometa u odnosu na 2019. godinu, a kada gledamo rezultate za srpanj i kolovoz, mi smo tu negdje u razini 2019. Listopad se pokazao čak i boljim, za 20 posto, u odnosu na 2019., što znači da je nautički turizam idealan upravo za pred i posezonu", rekla je ministrica Brnjac, koja je uručila Zlatno sidro ovogodišnjem laureatu.
Kazala je da svi moramo zajednički raditi na čuvanju naše uvale i mora.
"To možemo napraviti upravo balansom između ekonomskog dijela i održivosti. To je ono što će biti glavne smjernice u samoj strategiji održivog razvoja Republike Hrvatske", istaknula je, čestitavši Jutarnjem listu i Hanza mediji na ovom korisnom projektu.
"To je projekt koji potiče naše marine da budu što bolje i što kvalitetnije, jer ono što gost traži su sigurnost, kvaliteta, usluge dodane vrijednosti, čistoća... To su sve elementi koji su nautičarima dodatni razlog zašto izabiru Hrvatsku", zaključila je ministrica Brnjac.
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, kazao je da je ovako uspješnoj sezoni doprinijela odlična priprema, na čelu s Ministarstvom turizma i sporta.
"Zahvalio bih i našim sportašima koji su, uz nesebičan trud, dali svoj doprinos promociji nautičkog turizma. Imao sam jedinstvenu priliku vidjeti novu jedrilicu Ivice Kostelića s kojom će se natjecati, kako bi u idućem olimpijskom ciklusu ušao u krug najboljih, da se okuša i u tom sportu", rekao je direktor HTZ-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....