StoryEditorOCM
RegionalIDU U LONDON

Virani će se predstaviti na najvećem svjetskom eventu posvećenom globalnoj industriji turizma i putovanja, u vrhu su Hrvatske

Piše K.Škrbić
4. studenog 2023. - 19:23

Ukupno 2.625.643 noćenja domaćih i stranih gostiju na otoku Viru ostvarenih u 2019. godini dugo je bio nedostižan rezultat, no ove su godine te rekordne brojke nadmašene već polovicom rujna. Tada je sa zabilježenih 2.631.787 noćenja tri i pol mjeseca do kraja turističke i kalendarske godine premašen učinak iz cijele 2019., a do kraja listopada dodatno je ušminkana ovogodišnja virska turistička statistika. U ovom trenutku Vir ima 2.725.293 noćenja i također rekordnih 163.773 dolazaka domaćih i stranih gostiju, što je za 7,27 posto bolji rezultat od lanjskog u slučaju noćenja te za 7,69 posto bolji u slučaju dolazaka.

– Dva milijuna noćenja premašili smo još 16. kolovoza, odnosno četiri dana ranije nego ikad prije. Već tada smo znali da ćemo imati novu rekordnu sezonu. No nije riječ samo o brojkama i statistici turističkog prometa – kaže direktor Turističke zajednice Općine Vir Srđan Liverić. Tako virska Turistička zajednica i destinacijska kompanija Vir turizam, uz Općinu Vir nositelji virskog turizma i generatori sveukupnog gospodarskog razvoja naslonjenog na globalnu industriju putovanja, do kraja godine planiraju nove aktivnosti. Već u nedjelju predstavnici virskog turizma idu u Londonu na World Travel Market (WTM) (6. – 8. studenoga). Riječ je o najvećem međunarodnom turističkom sajmu i epicentru turističkog biznisa koji okuplja vodeće stručnjake i najeminentnija imena te najinovativnije tvrtke u industriji turizma. Približno 40.000 sudionika, oko 3.500 izlagača iz 184 svjetske zemlje i 72 međunarodne konferencije, čine londonski WTM pričom za sebe. Biti prisutan u Londonu znači biti dio globalne turističke zajednice.

– U Londonu ćemo nastupiti s Turističkom zajednicom Zadarske županije i Turističkom zajednicom Grada Nina. Bit će to prilika da predstavimo virski turizam i projekte koje ćemo raditi s kolegama iz Nina i Županije – dodaje direktor Liverić najavljujući turističke aktivnosti do kraja ove godine i one u sljedećoj godini. Pored tradicionalnih i nagrađivanih manifestacija u posezonskom i ranom predsezonskom periodu – Advent na Viru i Maškare na Viru – koje zaokružuju i otvaraju cjelogodišnju turističku i destinacijsku priču, Vir će se posvetiti razvoju gastro turizma i naglašavanju činjenice da je otok u predsezoni živa izletnička destinacija. Deset ili petnaest godina unazad kada je na otoku godišnje ukupno noćilo oko 700.000 domaćih i stranih gostiju u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju, i to uglavnom u periodu srpnja i kolovoza, sada su manje brojke od godišnje statistike isključivo komercijalnog smještaja. Od početka godine do 1. studenoga ove godine na otoku je zabilježeno čak 840.000 noćenja i 105.000 dolazaka u komercijalnom smještaju, što je uvjerljiva potvrda kako se prije desetak godina relativno ili slabo poznati vikendaški otok transformirao u svima poznatu turističku destinaciju. Evo još jedne ilustracije: u prvih deset turističkih mjeseci više od 2.600 komercijalnih noćenja (približno 3 posto od turističkog prometa izraženog u komercijalnom smještaju) ostvarilo je 18 turističkih nacija, među kojima i Francuzi, Šveđani, Nizozemci, Belgijanci, Talijani i Ukrajinci, a tim su brojkama sve bliži Britanci, Amerikanci, Danci i Australci. Deset godina ranije takva turistička tržišta bila su za otok Vir potpuna nepoznanica.

– Sve je više onih koji prvi put dolaze na naš otok, a potom se vraćaju kao vlasnici apartmana i obiteljskih kuća. Stranci čine oko 40 posto vlasnika objekata na otoku, što znači kako je Vir diljem Europe prepoznat kao obiteljsko i turističko odredište – napominje direktor Liverić čiji je Ured TZ-a, uz Vir turizam, odradio najveći dio operativnog posla na predstavljanjima otoka, strateškom pozicioniranju Vira kao turističke destinacije, suradnji s turoperatorima, turističkim agentima i agencijama te dinamičnoj promidžbi otoka. Prepoznali su to u prvom redu gosti s emitivnih virskih turističkih tržišta, odnosno posljednjih deset godina tradicionalni gosti iz istočne i srednje Europe: Slovenci, Nijemci, Mađari, Slovaci, Česi, Poljaci, Austrijanci, Bosanci i Hercegovci, Švicarci i Šveđani te, naravno, Hrvati i Bošnjaci iz cijele Europe. Uz druga rastuća tržišta zapadne Europe i svijeta, posebno Australije i Amerike, praktički je više od 70 nacija uključeno u turistički promet na otoku. I ova je činjenica prije desetak godina u Viru bila u domeni egzotike.

– Ništa nije bilo slučajno, jer smo u proteklom desetljeću odradili golem posao. Smjernice su prije više od deset godina odredili bivši virski načelnik Kristijan Kapović i nekadašnji državni tajnik Zdenko Mičić, tada direktor Vir turizma. Plodove te ideje i rada ubiremo sada u rekordnim brojkama i sve zahtjevnijim gostima koji traže vrhunske objekte s četiri i pet zvjezdica, bolje restorane s vrhunskom gastronomskom ponudom i kvalitetan turistički proizvod. Izravno i neizravno, putem turističkih prezentacija u vremenu kada smo gotovo jedini u Hrvatskoj radili na europskom tržištu, to je i naša zasluga – poručuje direktor Liverić.

29. studeni 2024 03:08