StoryEditorOCM
RegionalTISUĆE PRODANIH?

U poznatom dućanu kupio TV pa se razočarao rezolucijom na najnovijem kriku tehnike: Prodali su mi nešto što u Hrvatskoj još uvijek ne radi!

Piše Zadarski.hr
4. ožujka 2020. - 19:34

Pred Božić prošle godine Splićanin Denis Orlić odlučio se počastiti novim TV-prijamnikom.

Kako je godinama prije imao LG-jevu plazmu i služila mu je posve pristojno, ponovno je izbor pao na ovog južnokorejskog proizvođača. Uzima najnoviji krik tehnike, LG Nano Cell TV.

- Tvoj TV možda precizno prikazuje boje kada gledaš izravno u TV, ali prilikom gledanja iz kuta boje se promijene i postanu kao na starom TV-u. S krivim bojama možeš krivo shvatiti i informacije prikazane na zaslonu. Kako god bilo, LG Nano Cell display prikazuje točne boje iz bilo kojeg kuta – glasila je reklama za kojom se Orlić možda i ponajviše poveo.

Na Elipsovim web stranicama odradio je sve formalnosti narudžbe i konačno 19. prosinca lani na njegovu adresu stiže 'prinova'. Ovaj gušt stajao ga je nešto manje od 6 tisuća kuna.

- Radi se o aparatu čiji je ekran veličine 55 inča, preračunato 140 centimetara, znači s ambalažom je prilično velik, tako da mi je više odgovarala dostava sa strane prodavača. Ali, kako se radilo o kraju godine, brojnim poslovnim obvezama, pa su došli blagdani i neka putovanja, televizor sam raspakirao i instalirao tek početkom siječnja. I tada sam shvatio da imam, odnosno da sam kupio problem – kaže Orlić.

Supruga je bila ta koja se prva požalila da je prikaz slike taman, mrljav, kao da nosi neadekvatne dioptrijske naočale.

- U prvi mah, što zbog lijenosti, što zbog zavaravanja samog sebe, nisam želio priznati problem. Međutim, najviše od svega me bunilo da je prikaz slike preko PlayStationa bio perfektan, isto tako i na Netflixu. S druge strane, cijeli paket kanala na kabelskoj TV, bez obzira radilo se o nekoj lokalnoj splitskoj postaji ili nacionalnoj, odnosno globalnoj u HD-rezoluciji  bio je do te mjere negledljiv da se nije moglo vidjeti lica ljudi u drugom planu, a da o gledanju sportskih događaja ne govorim. Ustanovio sam lagtime od preko 11 sekundi. U to vrijeme je počinjalo rukometno Europsko prvenstvo, a da bi ga mogao gledati vratio sam svoju staru plazmu – jada se Orlić.

Nakon što je još proguglao neke stranice i naišao na ljude diljem svijeta s istim problemima, definitivno presjekao kako više u svojoj kući ne želi LG-jev Nano Cell TV i s tom odlukom se obraća Elipsovoj službi za reklamacije u Zagrebu. Tražio je zamjenu za bilo koji drugi televizor, bez obzira ima li veći ili manji ekran, odnosno koliko treba novca nadoplatiti. Bio je to utorak 7. siječnja.

- Prvo što su me upozorili jest da uređaj nisam reklamirao unutar zakonskog roka od 14 dana i da on svakako mora biti pregledan od strane ovlaštenog servisa. Odgovoreno mi je da ja po istom zakonu mogu zahtijevati zamjenu uređaja, ali da oni isto tako prije nego što mi udovolje imaju pravo ispitati moje navode – kaže naš sugovornik.

Iako je imao i opciju odnijeti ga izravno u servis, Orlić se odlučio za poslovnicu u splitskom City One. Prije nego što će televizor ostaviti, zamolio je prodavača u smjeni da se sam uvjeri da stvari ne rade kako bi trebale.

- Čovjek je uključio ne jednu, nego dvije iste LG Nano Cell TV, i to živi program, a ne njihove dotjerane snimke kakve se vrte u dućanima, te smo nedvojbeno obojica ustanovili da je ono što se prikazuje naprosto negledljivo. Bio je u tijeku prijenos nekog skijanja, skijaš je pao, a nije mu se mogla vidjeti kaciga, a kamo li lice – prisjeća se Orlić.

Nakon nekog vremena dočekao je i nalaz sa servisa i to je nešto što ga je najviše prenerazilo u cijeloj priči.

- Da ne prepričavam, ja ću vam ga doslovno citirati: 'Poteškoće mogu nastati prilikom reprodukcije zemaljskih TV kanala u niskoj rezoluciji koji se trenutno odašilju Odašiljači i veze (OiV). Budući da je trenutno na snazi prelazak slike niže rezolucije na višu, očekujemo da će i trenutna kvaliteta slike prijeći na višu razinu'. Znači, problem je ustanovljen, nije do mog antenskog sustava, što su me također uvjeravali, već mi je prodano nešto što u Hrvatskoj trenutačno ne radi. Hoće li i kada proraditi, ja to ne znam, niti mi tko garantira, ali Elipso mi ne želi izaći u susret i još uz doplatu zamijeniti za drugi, skuplji uređaj – očajan je Denis Orlić.

Njegov LG Nano Cell TV trenutačno je negdje u Elipsu, ali gdje točno, on ne zna. Mi smo pokušali doći do nekih odgovora od njih, a sve što smo dobili bilo je sljedeće:

- Uređaj je ispravan i zamjenu nije moguće odobriti. U slučaju bilo kakvih dodatnih pitanja zamolili bi Vas da se obratite gosp. Denisu Orliću koji posjeduje detaljne prepiske u kojima mu je sve detaljno objašnjeno.

Ostali smo bez odgovora zašto kupac nije upozoren prije kupovine da tehnologija još nije posve u funkciji, kao i koliko su do sada prodali sličnih uređaja. Brojka kojom raspolaže Orlić jest i do tri tisuće, gdje su uz Elipso uključeni i drugi LG-jevi prodajni partneri.

On se obratio njihovom zastupstvu u Hrvatskoj, kao i Europi, SAD, te globalnoj razini, ali jedini koji su mu odgovorili bili su Amerikanci i uputili ga na nacionalnu razinu.

- Ja se još nadam da nešto dogoditi i pobijediti razum, ako ništa drugo respekt prema kupcu. Osim mene, problem imaju i drugi koji se očito ustručavaju javno istupiti, samozavaraju se da je slika OK i da ne može biti bolja ili, u krajnjem slučaju, TV 'najnovije generacije' koriste kao obični monitor dok djeca igraju na 'pleijiću' – reći će na kraju Denis Orlić.

‘Splitski potrošač‘: U Elipsu su djelomično u pravo


Konzultirali smo i Iskru Maras Jelavić, pravnu savjetnica iz udruge "Splitski potrošač", koja kaže da su u Elipsu djelomično u pravo kada se pozivaju na nalaz servisa po kojemu je uređaj ispravan, ali da su svakako morali upozoriti kupca da tehnologija koju prodaju još nije do kraja zaživjela.

Ona Orliću i drugima s istim problemom savjetuje da se obrate tržišnoj inspekciji, pri čemu je najvažnije da to učine u roku od šest mjeseci. Poziva se na Zakon o obveznim odnosima, a trgovačke finte o uništenoj originalnoj ambalaži proizvoda i slično, u tom slučaju nemaju nikakvog utjecaja.

- Jedino je važno da imaju reklamaciju i svu drugu korespodenciju koju su vodili prethodno s prodavačem – navodi Maras Jelavić.

16. studeni 2024 15:23