U tijeku su radovi na dogradnji gradske luke Sali na Dugom otoku. Riječ je o projektu Županijske lučke uprave Zadar vrijednom 90.554.459 kuna, od kojih se 85 posto sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije, u sklopu „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“, dok 15 posto sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
ŽLU Zadar ulaže sve napore kako bi se ovaj važan projekt završio u predviđenom roku, do 31. prosinca 2023. godine. Kako bi zajednički odgovorili na izazove koje donosi tehnička kompleksnost radova i sama lokacija zahvata, u Domu Zadarske županije u petak, 8. travnja 2022. godine, održan je sastanak s predstavnicima ključnih dionika i lokalne zajednice.
- U proteklih nekoliko mjeseci, nakon izvršenih prvih radova na iskopu dna na kojem je predviđeno postavljanje pilota koji će nositi lukobran, projektni tim suočen je s prvim izazovima koji su uzrokovali potrebu dodatnih istraživanja, prilagodbu postojeće projektne dokumentacije kao i promjenu tehnologije iskopa i gradnje. Razlog tomu je geomorfološka struktura sedimenta dna koja se prvotnim istražnim geološkim ispitivanjima nije mogla predvidjeti. Sve ovo će uzrokovati dodatne napore kako bi se radovi izveli u krajnjem zacrtanom roku. Ukoliko se isti premaši, povezane troškove ćemo morati snositi sami, a svi smo svjesni da do realizacije ovog izuzetno vrijednog projekta za daljnji rast i razvoj kako mještana Sali, tako i cijelog Dugog otoka - ne bi došlo bez korištenja sredstava ESI fondova, istaknuo je ravnatelj ŽLU Zadar Davor Škibola.
Pomoćnica ravnatelja ŽLU Zadar Branka Batur naglasila je kako su konzultacije sa svim ključnim dionicima ovog projekta važne upravo kako bi se, uvažavajući činjenicu kako zatvaranje luke Sali za redoviti promet zbog odvijanja radova remeti redovite komercijalne aktivnosti Saljana, informiralo lokalno stanovništvo i gospodarske subjekte o režimu korištenja resursa postojeće luke, ali i zajedno raspravile mogućnosti kako se i na koji način prilagoditi postojećim okolnostima.
Sastanku su uz domaćina, zamjenika župana Zadarske županije Šimu Vickovića, prisustvovali načelnik Općine Sali Zoran Morović, lučki kapetani Denis Livljanić i Ivo Švorinić, članica Općinskog vijeća Općine Sali Ivana Kirinić Frka, predstavnik udruženja brodara u Salima Sebastijan Raljević, predstavnik ugostitelja u Salima Danijel Lučić, predstavnik Ceha ugostitelja Zadarske Županije pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Robert Kovačević, predstavnici izvođača radova (Zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. i Kali gradnja d.o.o.) Matjaž Andrejašič i Krešimir Miličević, stručni nadzor Filip Juranov iz tvrtke D&Z d.o.o., koordinator zaštite na radu Zvonimir Klindić, projektanti iz tvrtke Obala d.o.o. Goran Vego i Josip Zekan te Jasminka Ćoza, direktorica vrtke Civil Engineering Consultancy d.o.o. Zadar.
Zaključeno je kako će se slično događanje, u formi javne tribine, u skorije vrijeme organizirati u samom mjestu Sali. Županijska lučka uprava Zadar će inicirati izradu Studije sigurnosti plovidbe u luci s ciljem formiranja koridora sigurne plovidbe za vrijeme izvođenja radova, a do tada pripremiti dodatne znakove upozorenja o zabrani korištenja luke koji će se postaviti na krajnje točke saljskog porta, razmotriti mogućnosti postavljanja privremenih pontona za privez na slobodnom dijelu luke, dodatnih sidrišnih plutača i sličnih rješenja kojima bi se, u skladu s mogućnostima, olakšalo odvijanje redovitih sezonskih aktivnosti lokalnog stanovništva i njegovih gostiju. Dodatno će se s brodarima izanalizirati opcije oko izmještanja u Zaglav i potencijalnog korištenje operativne obale kao mjesta priveza za brodare.
ŽLU Zadar zahvaljuje svim građanima i sudionicima na razumijevanju i strpljenju potrebnom za realizaciju projekta „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku” čiji je cilj povećanje sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranje usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolja povezanost Dugog otoka s kopnom.
Projektom je planirano proširenje luke izgradnjom obale u dužini od 149,44 m, uređenje zaobalne površine uz novoizgrađene obale te izrada lukobrana za zaštitu od valova u dužini od 114,50 m.