Iduće 2017. godine navršit će se 50. obljetnica pruge Knin - Zadar koja se gradila 14 godina. O tome je video film snimio Vladimir Arbanas, te ga objavio na YouTube.
Na početku filma je izgradnja djelova kolodvora Knin i izlaz prema Zadru. Premošćivanje Brzice i tunel broj 1 (T1). Slijede tunel 20 i nasipi oko njega. Kod Lišana Ostrovičkih gradi se tunel 21 i završava 1955.g., tu je skladište i kamenolom.
Poduzeće Vladimir Gortan gradi tunele te obnavlja bunar Trubanj u Lišanima Ostrovičkim. Na radovima sudjeluje i okolno stanovništvo, žene i muškarci. Većini je ovo prvi posao i početak javnog prometa u ovom izoliranom dijelu Hrvatske. U okolnim selima nije bilo struje, vode , telefona i bilo kakvog javnog prijevoza. U Benkovac se išlo pješice ili konjskom zapregom (karom lok.).Jedini strojevi su drobilica kamena i mješalica betona.
Daljni prikaz su radovi stajališta Bulić i oko Lepura. Zoran prikaz tehnologije izgradnje mosta na potoku Kličevica 1954.g. Stajalište Nadin i okolo njega. U Bibinjama su prikazane kuće uz prugu koje je kupila željeznica i početak građenja kolodvorske zgrade. Slijedi nadvožnjak za luku Gaženica, nadvožnjak preko Ričine, pogled na budući ulaz u kolodvor Zadar i naselje Arbanasi te kolodvorska zgrada u Zadru. Dana 18.06.1967.g. skoro cijeli Zadar dočekao je prvi vlak. Prvi i drugi vlak je vozio besplatno, kupio ljude prugom, vozio polako i svirao cijelim putem gdje su ih dočekivale mase ljudi. Na pruzi je ugrađena većina betonskih pragova, a drveni nose godinu proizvodnje 1965 i 1966.g...
Video možete pogledati ovdje
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....