U srijedu je nakon devet mjeseci radova za promet otvorena luka županijskog značenja Silba Žalić na otoku Silbi te luka lokalnog značenja u mjestu Mrljane na otoku Pašmanu. Oba projekta dio su ovogodišnjeg plana realizacije obnove i sanacije luka na području Zadarske županije kojima upravlja Županijska lučka uprava.
– Radovi su završeni i luke u Silbi i Mrljanima od danas mogu u promet. Jako smo zadovoljni kvalitetom izvedenih radova, mislim da je ovo doprinos podizanju razine sigurnosti pomorskog prometa i putnika, ali i kvaliteti života na našim otocima. Sada mogu biti mirni najmanje 30 godina – kaže Davor Škibola, ravnatelj ŽLU-a.
Pomorsko-građevinski radovi na sanaciji luke Silba-Žalić, sukladno glavnom građevinskom projektu izrađenom od tvrtke Rijekaprojekt iz Rijeke, uključili su sanaciju postojećih utvrdica, kamenog nasipa, obalnog zida (podlokavanja i pukotine na plaštu obalnog zida), rampe i nožice zida, rasponske konstrukcije, opreme (poleri, mornarske stepenice, odbojnici, temeljna infrastruktura i mornarski ormarići) te sanacije zaštita nožice utvrdica i obalnih zidova.
Radove ukupne vrijednosti 10 milijuna i 116 tisuća kuna s PDV-om izvelo je društvo Sun Adria iz Rijeke, dok je stručni nadzora obavila tvrtka D&Z iz Zadra.
– Sanacija ove luke od županijskog značenja bila je neophodna radi podizanja razine sigurnosti prilikom manevriranja brodovima pri udaru vjetra olujne jačine, što je nerijetko dovodilo do obustave prometa brodskih linija. Također, tri obnovljene utvrdice omogućit će pristajanje broda na čekanju dužine 100 m, a kako veći brod ima veći kapacitet za prijevoz vozila samim tim se smanjuju kolone za ukrcaj (više vozila na trajektu, manje na čekanju) – kaže Škibola.
Vrijednost sanacije luke otvorene za javni promet od lokalnog značenja u Mrljanima iznosila je 3,6 milijuna kuna, a bila je uključena i sanacija lukobrana s obalama. Radove je izvelo društvo PGP iz Zagreba, dok je uslugu stručnog nadzora građenja provelo društvo Stopostoprirodno iz Zagreba.
U sklopu obnove sanirani su lukobran i obalni zidovi koji omeđuju akvatorij komunalne lučice Mrljane, inače različitih karakteristika i starosti, odnosno vremena izvođenja. Vanjska strana lukobrana sa zaštitnim kamenom je duga oko 66 metara, obala na unutrašnjoj strani lukobrana oko 62 metra te spojna obala do lukobrana oko 50 metara. Na priveznim obalama, koje su bile predmet ovog projekta, privezuju se manji ribarski brodovi domicilnog stanovništva duljine do šest metara, a na unutrašnjoj strani lukobrana i veći brodovi duljine do 30 metara.
– Želim naglasiti da smo luku u Salima financirali svojim sredstvima te uz pomoć Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. U financiranju luke u Mrljanima sudjelovali su ŽLU, Ministarstvo mora, Ministarstvo regionalnog razvoja i Općina Pašman – kaže Škibola, dodajući kako je pauza u izvođenju radova do jeseni na gradilištima luka u Tkonu i Dragama, dok će se radovi na sanaciji lukobrana, obalnog zida i purpurele u Vinjercu nastaviti tijekom ljeta.
– Radovi su prekinuti na traženje lokalnih vlasti zbog turističke sezone i nastavit će se u listopadu. Prije Silbe i Mrljana, ove godine smo već završili sanaciju luke u Pakoštanima, obnovili smo lukobran u Božavi i ukrasili obalni pojas šetnice u Ninu od Donjeg mosta do Gospinog mula u ukupnoj dužini od 220 metara. Sve te projekte financirali smo iz vlastitih prihoda i uz pomoć Ministarstva mora. Naime, na natječaju Ministarstva mora uspjeli smo dobiti 10 milijuna kuna za radove održavanja i obnove luka i lučica pod našom upravom. Dosad smo uspjeli povući 9 milijuna, a zbog pandemije koronavirusa, jedan milijun je ostao na čekanju. Zajedničkim radom, sinergijom iz naših i državnih fondova nastavit ćemo obnavljati i druge luke na našem području – poručio je ravnatelj ŽLU-a Davor Škibola.