Hrvatska ove godine privlači turiste sloganom "Stay safe in Croatia", koji poziva na siguran boravak u našoj zemlji u jeku borbe s pandemijom. Predsjednik Udruženja putničkih agencija Boris Žgomba za Studio 4 HTV-a rekao je kako je, kad je riječ o turističkoj situaciji u Puli i Istri, “indeks optimizma“ porastao posljednjih 15 do 20 dana.
- Osjeća se i u zraku, ali i kroz fizičke pokazatelje da je turistička sezona sve bliže, i da se sve ono što smo već godinu dana 'trenirali' i čekali, sad je pred nama. Mislim da smo spremni odraditi sve ono što je pred nama, kaže.
Žgomba ističe kako je ova turistička godina, kao i posljednje dvije, specifična sama po sebi, te da je prvi dio godine obilježio COVID-19 i bitno smanjena putovanja. No, dodaje kako prvih 5 mjeseci ipak ne čine preveliki utjecaj na ukupan rezultat turističke godine, te kako postoji optimizam za ono što će tek doći.
Osim iznajmljivača, Udruženje putničkih agencija u direktnom je kontaktu i s turistima.
- Prije svega, pohvalit ću inicijativu procjepljivanja turističkih djelatnika. Kad govorimo o interesu gostiju, mi cijelo vrijeme bilježimo interes za turističku godinu. Ono što je najbitnije, zadnjih 15 do 20 dana intenzivno raste i 'booking', ali još više i interes – očekujemo da će se u jako kratkom vremenu morati ostvariti i 'booking' i realizacija ove turističke godine, rekao je Žgomba.
Standardne i najmasovnije goste u Hrvatskoj čine turisti iz okolnih zemalja, poput Njemačke i Austrije. S obzirom na dostupnost Hrvatske tim odredištima, Žgomba ističe da smo veoma privilegirani u odnosu na euro-mediteransku konkurenciju. S druge strane, bilježi se i veliki rast interesa aviokompanija za letove, što je sukladno očekivanjima.
Žgomba dodaje da se omjer stranih i domaćih gostiju polako vraća na staro, i vjeruje kako će se krajem godine približiti onome što je bilo u 2019. Poručio je da je trenutačno izvrsna situacija kad je riječ protoku na granicama te napominje kako će Hrvatska primati i goste cijepljene cjepivima koja nisu prihvaćena u Europskoj uniji, primjerice kinesko i rusko cjepivo.
- Ta mogućnost nam otvara tržište Rusije, i sva ostala tržišta koja nemaju direktno samo cjepiva koja je Europska unija odobrila, dodaje Žgomba.
Napominje da se, uvođenjem protokolima i propisima za iznajmljivače smještaja, jako dobro vodi računa o zdravstvenoj sigurnosti gostiju.
- U momentu kad je gost došao, on mora znati da mi itekako vodimo računa o njegovoj zdravstvenoj sigurnosti. U slučaju kad se gost želi vratiti u svoju zemlju, a potreban mu je negativan antigenski test, mi smo organizirali više od 700 punktova gdje će se ti gosti moći prijaviti i imati brzo testiranje, kako bi imali što manje gubitka vremena radi tih epidemioloških stvari. Mislim da smo apsolutno spremni za prihvat veće količine gostiju, objašnjava Žgomba.
Kaže da je komunikacija s Ministarstvom turizma i svim mjerodavnim institucijama Vlade dobra.
- Već duže vrijeme komuniciramo – ne samo u smislu da dobivamo informacije, već i sudjelujemo u izradi određenih parametara i projekata, te raznih protokola. Ministarstvo je prihvatilo to da mi koji radimo sa 'živim' gostima, dobro znamo što i na koji način je potrebno. U promotivnom smislu, tu je i komunikacija s Hrvatskom turističkom zajednicom i turističkim zajednicama – komunikacija je dobra, ali mora biti još intenzivnija da bi upravo sada uspjeli sve one neodlučne uvjeriti da im je dolazak u Hrvatsku možda i najbolja odluka, priča Žgomba.
Dodaje kako su najavljivane 'COVID putovnice' zapravo unificirana zelena potvrda koja će sadržavati elemente potrebne za ulazak u Hrvatsku.
- Doprinijet će bržem protoku gostiju. Mislim da će 1. lipnja to zaživjeti. Važno je naglasiti da se Europska unija usklađuje i sa zemljama izvan Europe, da bi se sličan proces mogao aplicirati i na zemlje izvan Europske unije. Čini se da će to učiniti jako puno u dijelu bržeg korištenja određenih usluga u Republici Hrvatskoj, kaže.
Žgomba ističe da turiste možemo privući već postojećom formulom i instrumentima, s čime se, smatra, treba i nastaviti. Kad je riječ o cijenama, kaže kako su one odraz ponude i potražnje.
- Moramo voditi računa da će u sezoni cijene biti na onoj razini na kojoj bi trebale biti. Ne očekuje se da će potražnja biti bitno manja nego što je ponuda. Apsolutno je sigurno da će, po današnjim parametrima i trendovima koje pratimo, ova turistička godina biti dobra, zaključuje Žgomba za Studio 4 HTV-a.