StoryEditorOCM
RegionalBOGOVI BIROKRACIJE

Mještanin umro 9. prosinca, ali za ‘Hrvatski telekom‘ on je još uvijek - živ. Ni smrtovnica nije dovoljan dokaz za gašenje ugovora!

Piše Mia Sesartić/SD
19. siječnja 2021. - 09:59

Kad vas sustav uhvati u svoj čvrsti birokratski "zagrljaj", teško se izvući se iz njega. S vrata na vrata, s telefona na telefon, s e-maila na e-mail... Još jedan papir, još ovo, još ono...

Takvu priču vjerojatno bi nam mogao ispričati i L.R. (potpuni identitet poznat redakciji), umirovljenik iz Ogorja, da je kojom srećom živ, međutim, preminuo je 9. prosinca prošle godine, ali njegova obitelj, koja inače živi izvan Hrvatske, još nije uspjela raskinuti pretplatu za usluge "Hrvatskog telekoma" (HT) ili o tome nakon više prepiski još nije obaviještena.

Naime, od sredine 2019. godine vremešni Ogoranin živio je u domu za starije osobe, pa je zamolio jednog svojeg sumještanina da mu pomogne oko sređivanja i plaćanja računa.

Susjed se rado ponudio za sve ono što njemu, kao starijoj osobi, "noge" više nisu dale učiniti, a pomogao bi i sinu oko "papirologije" kad je to bilo potrebno jer ne barata toliko dobro hrvatskim jezikom.

Budući da je sin svakih nekoliko mjeseci dolazio u Hrvatsku, usput bi sređivao i druge račune, pa je tako pokušao ukinuti pretplatu koju otac ima kod HT-a, budući da ni telefon ni internet više nije koristio jer je živio u domu.

– Sin je imao i očevu punomoć, međutim, ni tako nismo uspjeli riješiti problem, nego nam je rečeno da je potrebna posebna punomoć za HT kako bismo mogli raskinuti ugovor.

Savjetovali smo se kod javnog bilježnika, koji nam je rekao da takvo što ne postoji – prepričava naš sugovornik, dodajući kako je pokojnikov sin zatim morao natrag u inozemstvo, jednostavno više nije znao što mu je činiti, pa se trenutno "pomirio" sa sustavom i nastavio uredno plaćati račune.

– To vam je svaki mjesec oko 250 kuna, pa ako izračunate, u godinu i pol dana to je oko 4500 kuna nepotrebnog troška – kaže susjed.

Nakon što je L.R., nažalost, 9. prosinca preminuo, obitelj je krenula rješavati sve potrebne "papire", a među njima opet je na red došao i raskid ugovora s HT-om.

Zašto je potrebno toliko poziva i poruka, pitaju se naši sugovornici. Nekim drugim ustanovama samo su poslali smrtovnicu te su brzo riješili raskid ugovora ili obveza, a taj dokument bio je glavni dokaz.

Vrlo brzo su HT-u poslali i smrtovnicu, ali opet su, kako tvrde, "šetali" od jedne do druge e-mail adrese, odnosno kontakta. I uvijek su dobivali slične odgovore: "Moja sućut! Pošaljite nam ugovor, pošaljite nam još to i to...", ali odgovor HT-a je li pretplata uspješno raskinuta još im nije stigao.

– Možda umrli primi račun i za veljaču – dodaje susjed.

Iz "Hrvatskog telekoma" odgovaraju da se u slučaju smrti korisnika pretplatnički ugovor raskida bez dodatnih troškova, predočenjem kopije rješenja o ostavinskoj raspravi ili kopije smrtnog lista i osobne iskaznice nasljednika ili člana obiteljskog kućanstva.

– Radi se o procesu koji je nužan kako bi HT imao pravovremeni uvid o smrtnom slučaju korisnika i kako bi raskinuo ugovornu obvezu.

Također, sukladno Općim uvjetima, na zahtjev nasljednika ili članova obiteljskog domaćinstva, moguće je obaviti izmjenu naziva u naslovu pretplatnika i prijenos pretplatničkog ugovora – navode iz HT-ova Odjela za korporativne komunikacije i dodaju:

– U konkretnom slučaju, uvidom u sustav vidljivo je kako su sve usluge koje su bile aktivne pod OIB-om navedenog korisnika trajno isključene te će naši kolege dodatno stupiti u kontakt s nasljednicima kako bi se riješila sva eventualno otvorena pitanja.

HT: Ispričavamo se radi nesporazuma


– Kako bi zaštitio svoje korisnike "Hrvatski Telekom" u situacijama kada treća osoba podnosi zahtjev u ime korisnika na kojeg glase usluge zahtijeva punomoć, odnosno valjani dokument kako bi se utvrdilo da je doista riječ o tome da korisnik na kojega glase usluge želi izvršiti neku promjenu. To je nužno kako bi se izbjegle situacije da netko ugovori ili raskine ugovornu obvezu na tuđe ime – navode iz HT-a i dodaju:
– Ovisno o situaciji, punomoć može biti ovjerena kod javnog bilježnika, najčešće u situacijama kada se traži prijenos pretplatničkog ugovora i kada vlasnik linije nije u mogućnosti osobno doći na prodajno mjesto. Nažalost, nismo u mogućnosti provjeriti što je ranije komunicirano osobi koja se javila, budući da nemamo evidentirano kojim kanalom se obratila, te se ovim putem iskreno ispričavamo radi eventualnog nesporazuma i neugodnosti.

16. prosinac 2024 09:58