StoryEditorOCM
RegionalPOPRIŠTE UŽASA

Gazda vozača koji je u punoj brzini ubio radnike HAC-a: ‘U teškom je šoku. To su bili mladi dečki‘; Završen je očevid

Piše H. K. J./JL
9. kolovoza 2023. - 21:29

Dvojica radnika Hrvatskih autocesta, u dobi od 31 i 44 godine, izgubila su život jutros oko 9,20 sati na autocesti A6 kod čvora Stara Sušica, između tunela Podvugleš i Čardak, kada je punom brzinom na njih naletio teretnjak sisačkih oznaka.

Treći radnik, njihov kolega, pred čijim su se očima odvile nemile scene, pukim je slučajem neozlijeđen. Naime, u kobno vrijeme trojica djelatnika HAC-a radila su svoj posao privodeći ga kraju.

Kao i svaki put do tada, ophodarsko su vozilo uredno zaustavili u zaustavnom traku te ga označili čunjevima i potrebnim oznakama, piše Jutarnji.

image
Zeljko Puhovski/Cropix

Nakon završetka posla dvojica su radnika počela sakupljati čunjeve, a treći je bio ispred vozila. Međutim, u tom je trenutku, nakon sat i 48 minuta vožnje od istarskog Kanfanara, propisnom brzinom kretanja u desnom traku naišao teretnjak sisačke tvrtke i pritom u blagom desnom zavoju naletio na HAC-ovo vozilo. I tek je tada 64-godišnji vozač kamiona, inače BiH državljanin, počeo kočiti, što je bilo prekasno.

Zaustavio se stotinjak metara od mjesta naleta, razbijenog vjetrobranskog stakla kroz koje je uletio dio kombija te bez donjeg prednjeg branika.

Alkotest negativan

Nije dugo trebalo da se alarmiraju sve potrebne službe, od Hitne pomoći, koja je, nažalost, mogla samo konstatirati smrt, do policije, nadležnih rukovoditelja HAC-a, zamjenika nadležnog riječkog tužiteljstva te vatrogasaca, koji su rezali lim na vozilima i čistili kolnik nakon dovršetka očevida. Na mjesto užasa pristigao je i vlasnik sisačke tvrtke JASD, gazda vozača koji je skrivio nesreću te zavio u crno dvije obitelji, ali i vlastitu.

Dok je promatrao poprište užasa i organizirao transport teretnjaka, Marijan Jajčinović od šoka nije mogao doći sebi.

image
Zeljko Puhovski/Cropix

- U totalnoj sam nevjerici, vjerujte mi. Izražavam sućut obiteljima poginulih.

To su bili mladi dečki. I ne mogu pojmiti što trenutno proživljavaju njihovi najmiliji.

Gledam razmjere nesreće i ne vjerujem - drhtavim je glasom izgovorio za Jutarnji Jajčinović. Na upit o njegovu djelatniku koji je skrivio nesreću, je li dugo u tvrtki i je li, eventualno, u tom trenutku bio umoran, odgovorio je da to profesionalni vozač sa svim potrebnim dozvolama, koji za njegovu tvrtku radi od prošle godine.

- Jedino što znam o njemu trenutno jest da se nalazi u bolnici.

Nije ozlijeđen, nego je u stanju teškog šoka. On je čovjek u 60-im godinama i itekako je svjestan da ljudske živote ne može ništa vratiti. Svjestan je i posljedica koje slijede. Na taj put kamionom je krenuo u srijedu ujutro iz Kanfanara, gdje se odmarao od jučer otprilike od 15 ili 16 sati.

Tako da se ne može reći da je dugo vozio, nego je vozio prema propisima, prema tahografu 1,48 sati - zaključuje Jajčinović.

Neki od žitelja Delnica s kojima smo razgovarali kažu nam da su čuli kako je mlađi poginuli tek odnedavno bio zaposlen u HAC-u, a da je stariji bio dugo u tvrtki. Za obojicu imaju samo riječi hvale.

image
Zeljko Puhovski/Cropix

Točne okolnosti tragedije koja je zaprepastila obitelji i kolege poginulih i stvorila kilometarske kolone na puni pet sati bit će poznate nakon dovršetka policijskog očevida i istraživanja.

Vozač kamiona, neslužbeno doznajemo, prošao je alkotest, međutim, finalne rezultate dat će analiza krvi i urina, koji su mu izuzeti. Kad bude otpušten iz bolnice, vozač sisačke tvrtke bit će uhićen i odveden na kriminalističko istraživanje, a potom i na ispitivanje u Državno odvjetništvo koje će tada odlučiti hoće li za njega zatražiti istražni zatvor.

Nije prvi put

Nažalost, nesreće u kojima smrtno stradavaju djelatnici ophodarske službe HAC-a nisu rijetkost. Od 2012. godine do jučerašnje nesreću, uključujući i nju, na autocestama je poginulo sedam radnika HAC-a.

U pravilu su smrtno stradali nakon što je na njih u zaustavnom traku naletio kamion ili osobni automobil. Jedna od najstrašnijih nesreća dogodila se 2021. godine, kada se mladić u gluho doba noći osobnim vozilom zabio u radne prostorije HAC-a na naplati Mraclin, u kojima je bio djelatnik HAC-a koji je na mjestu preminuo.

Posljednja tragična nesreća u zaustavnom traku dogodila se prošlog mjeseca kod Buzina, gdje su čak dva kamiona prešla preko osobnog automobila i usmrtila vozača. Prije tri godine kod Jastrebarskog je, također u zaustavnom traku, šleper usmrtio četiri djelatnika šumarije koji su tamo stali zbog kvara na kombiju.

HAK: Nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde

U Hrvatskom autoklubu ističu kako država mora učiniti sve što može da se ovakve nesreće izbjegnu.

Što prije nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače, piše HRT.
- Uzmimo primjer naših susjeda Slovenaca i Slovenije. Njihove autoceste su premrežene kamerama na svakoj dionici i izuzetno je velika kontrola poštovanja ograničenja brzine i poštovanja drugih pravila ponašanja na autocesti.

Mi imamo na određenim dionicama kamere, imamo znači kamere za nadzor odvijanja prometa, ali ono što je bitno - trebalo bi pojačati kontrolu korištenjem novih tehnologija, poručio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a.
- Kazna od 260 eura za ovakvu situaciju kad se dogodi teška prometna nesreća kao što je ovaj slučaj, itekako je mala i u tom kontekstu itekako je važno povećati kazne. 

To ima smisla, pogotovo što ide revizija direktive o vozačkim dozvolama 2006. u narednom razdoblju, gdje je jedno od ključnih pitanja kako i na koji način pojačati kontrolu i pojačati naplatu kazni, odnosno neodgovorne vozače dovesti u okvire sigurnog i odgovornog ponašanja, ističe Alispahić.

Sindikati upozoravaju: Nesreće poput ove nisu rijetkost

Umor, brzina, trenutak nepažnje ili nešto drugo - okolnosti nesreće još se utvrđuju.

- U ovom slučaju teško je komentirati što se dogodilo, međutim teško je da se jedno takvo vozilo pri punoj brzini zabije u vozilo koje je propisno označeno, koje ima jedan veliki svjetlosni portal, prije toga je i signalizacija u dužinih nekih 800 metara koja obavještava da su radovi i da pri punoj brzini bez kočenja netko na njih naleti i da ih ubije, strašno, ističe Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata za HRT.

07. studeni 2024 16:27