U četvrtak, rano ujutro oko 5 sati, na megajahti "Lady MM", kojom je zapovijedao 38-godišnji zadarski kapetan Ante Perić, izbio je požar i samo zahvaljujući izuzetnoj prisebnosti i hrabrosti hrvatskog kapetana i posade nitko nije ozlijeđen. Svi su gosti spašeni bez ikakvih ozljeda.
Jahta je inače plovila od otoka Caprija prema talijanskom ljetovalištu Porto Cervo na Sardiniji, a u trenutku izbijanja požara nalazila se oko pedeset nautičkih milja od naselja Capo Comino. Jahta je nakon svega potonula, a 17 članova posade i putnika spašeno je i sada se nalaze u jednom hotelu na Sardiniji. Što se zaista događalo i kako je došlo do ove havarije, za Slobodnu je ispričao kapetan Perić.
- Svašta se, vidim, piše i želio bih vam ukratko ispričati što je zaista bilo. Dakle, plovili smo prema Sardiniji pod udarima vjetra od 35-40 čvorova, a valovi su bili oko tri i po do četiri metra visoki. Nije to bilo ništa posebno, brod je to dobro podnosio dok se u jednom trenutku nije čuo alarm u makini jer je, zbog velikog pritiska od pet bara, pukla cijev od dovoda nafte u glavni motor. Toliko je nafta špricala da je "u roku keks" nakrcala makinu. Kako je bila ogromna temperatura, sve je planulo. Pokušali smo gasiti s aparatima, ali ništa nije uspijevalo! Onda smo aktivirali sustav za gašenje požara s ugljičnim dioksidom, no niti to nije uspjelo da ugasimo požar, što je jako čudno - prisjeća se dramatičnih trenutaka kapetan Perić. Pojašnjava kako je potom odaslao tri poziva za pomoć preko radija, no da nitko nije na njih odgovorio i nitko im nije došao u pomoć!
- Dok se Obalna straža pokrenula, mi smo sami sebe spasili. Dakle, jahta je ostala bez struje, obavio nas je vrlo gust dim, plutali smo nekontrolirano, a kad sam vidio da nema druge opcije, rekao sam posadi da skupi goste i naredio sam napuštanje broda. Osam gostiju, od čega troje djece, te nakon njih 9 članova posade, uključujući i mene, ušlo je u mali brod za spašavanje. Bili smo tada 50 milja od obale Sardinije i krenuli smo prema obali. Bili su dosta veliki valovi, puhalo je jako, postojala je bojazan da nas prevrne. Moram istaknuti da bi rijetko tko ovako nešto napravio, bili smo svi dosta prisebni i kapetan talijanske Obalne straže mi je rekao da je to što smo napravili nadljudski - kazao je naš sugovornik dodajući kako su uspjeli spriječiti i veliko onečišćenje mora jer je u potonuloj jahti ostalo oko 40 tisuća litara nafte.
- Boli me kad vidim kako pametuju ovi iz fotelja, boli me nepravda. I zato želim da se zna što se zaista dogodilo i kako smo svi mi na toj jahti reagirali i ponašali se - zaključio je zadarski kapetan.
Lady MM plovila je pod zastavom Kajmanskog otočja. Bila je dugačka 47 i pol metara, a unatoč svojoj težini od 500 tona mogla je postići maksimalnu brzinu od 17 čvorova, dok joj je brzina krstarenja 13 čvorova. Namijenjena je za prihvat deset putnika u pet kabina, među kojima su glavni apartman, jedna VIP kabina, jedna velika kabina te dvije kabine za po dvije osobe. Putnike opslužuje devet članova posade koji brinu da luksuzno ljetovanje prođe u najboljem redu.
Talijanski mediji "na sva usta" hvale hrvatskog kapetana zbog njegove prisebnosti i staloženih poteza kojim je spasio i živote svoje posade i gostiju te spriječio da se dogodi velika ekološka katastrofa.