U Segetu temperatura ne pada, dapače, kako kolovoz odmiče, sve je toplije, i sve gori, udara u glavu, i ne bira, pametna ili luda glava, svejedno, koja god naletjela, dobra je, ako za ništa, onda za dobar naslov.
A kad stavite “prijetnje smrću”, onda ste sigurni da boljeg naslova nema i da će vam današnje novinarstvo, koje živi od prijetnji i od smrti, biti zahvalno.
Oporbeni segetski vijećnici, jer i Seget je općina, Bog je blagoslovio i dug joj život podario, nikako se ne mogu pomiriti s nakaradnom vladavinom HDZ-a. To da je vladavina HDZ-a nakaradna, oni su rekli. A oni su, u ovom slučaju, kao i u većini drugih slučajeva, Ante Barada i Luka Jadrić, dvojac s nezavisne liste Vrime je, osnovane da se Seget napokon oslobodi HDZ-ovih veriga. Čije ključeve drže dugogodišnji bivši načelnik te kratkotrajni saborski zastupnik Vinko Zulim i sadašnji načelnik Ivo Sorić. Inače, sjajan lik. Obožavatelj novinara i slobode govora. Zagovornik transparentnog poslovanja. Intelektualac. Prijatelj samoglasnika.
Opet u pitanju - put do kamenoloma
Problem je – a s Baradom i Jadrićem uvijek neki problemi – u kamenolomu. Točnije, u cesti koja vodi do segetskog kamenoloma. Ulica Petra Krešimira IV. velevažno se ta ulica zove.
– Mi smo već prošle godine krenuli s kvaziprosvjedima vozeći 20 kilometara na sat tom ulicom, odnosno točno po propisu, na taj način usporavajući kamione i sprječavajući ih da kroz naselje ne jure 60 kilometara na sat – počinje s objašnjenjem, prije nego dođe do prijetnje smrću, Luka Jadrić. Dodaje kako su mještani na njihovoj strani, kako su im dali i dopis Ministarstva zaštite okoliša još iz 2010. godine u kojem stoji kako se “vozači tvrtke ALAS-SEGET d.o.o. pridržavaju ograničenja brzine od 20 kilometara na sat”. Šalje nam ga u privitku. I napominje kako se u njemu spominje da je ALAS-SEGET spreman izgraditi novi pristupni put prema kamenolomu. Dakle, prije 13 godina.
– U četvrtak, 10. kolovoza, u osam sati, krenuli smo prema kamenolomu vozeći 20 kilometara na sat.
Nije bilo trubljenja od strane vozača kamiona, kako to inače bude, ali ovaj put je, nakon naše “odvezene rute”, jedan vozač zaustavio kamion i došao do suvozačeva prozora našeg vozila. Ante Barada je sve snimao, a vozač je kazao: “Ako ovo završi na internetu, mrtav si!” Nakon toga mu je istrgnuo mobitel iz ruke – prepričava Jadrić.
Nakon što su ga upozorili da je otuđio privatnu imovinu, vozač je vratio mobitel, a Barada i Jadrić su otišli u Policijsku postaju Trogir podnijeti kaznenu prijavu protiv vozača kamiona.
Problem s kamenolomom nije od jučer. “Slobodna” je o njemu pisala u više navrata još od 2008. godine. Naslovi su bili “Kamenolom ugrožava stanovnike i potkrada hrvatsku državu”, “Frezom zapriječio put do kamenoloma”, “Segećani protiv kamenoloma: Djeca su nam u šoku, a zidovi i stakla pucaju od miniranja”...
Čekamo problem - 14 godina
– Aktualni načelnik Ivo Sorić još je prije 14 godina, kao pročelnik, rekao da će problem riješiti. A rješenja još nema. I to je glavni razlog zašto radimo ove akcije – ističe Jadrić.
Pristup kamenolomu moguć je i s Gornjeg Segeta, ali jasno je da ga vozači izbjegavaju jer je otprilike 10 kilometara duži u jednom smjeru od ovog koji ide kroz naselje. Lakše im je ići kroz Ulicu Petra Krešimira IV., od ove godine proglašenom i biciklističkom stazom.
– Suludo je da se istodobno voze i bicikli i kamioni. Uz sve to, Ulica Petra Krešimira IV. naseljena je ulica s apartmanima koji imaju ogromnih problema s prašinom, bukom od detonacija i bukom kamiona, koji voze od rane zore – tvrdi Jadrić.
Otkriva kako su u više navrata pokušali komunicirati s čelnicima tvrtke ALAS-SEGET i kako im se oni pravdaju da to nisu njihovi kamioni, odnosno kako za njih voze kamioni kooperantske tvrtke.
Jadrić nam dostavlja i fotografije oštećenog nadvožnjaka visokog 3,7 metara ispod kojega kamioni, prema Zakonu o prometu, ne bi ni smjeli prolaziti jer nije visok minimalno 4,5 metara. Šalje nam i fotografije prometnih znakova na kojim jasno piše kako tim smjerom kamioni nosivosti veće od 10 tona ne smiju prometovati.
– S obzirom da je Ulica Petra Krešimira IV. nerazvrstana cesta, i da se nalazi pod ingerencijom Općine Seget, bez problema se može odrediti zabrana prometovanja kamionima, što je PP Trogir i predložio Općini Seget jednim dopisom nakon našeg prosvjeda – tumači Jadrić.
Na sjednici Općinskog vijeća, održanoj prije godinu dana, vijećnici Nezavisne liste Vrime je zatražili su zabranu prometovanja teškim kamionima, ali njihov je prijedlog odbijen. Isto su zatražili i na sjednici 29. svibnja ove godine, ali opet bezuspješno.
– Niti su nam dali obrazloženje odbijenice, niti su dopustili raspravu o našem prijedlogu – zdvojno će Jadrić.
Nadu, kakvu-takvu, dao im je Državni inspektorat koji je dopisom iz 3. srpnja 2023. godine potvrdio kako su uočene nepravilnosti i kako je buka kroz Ulicu Petra Krešimira IV. prevelika. No, bilo je to prije više od mjesec dana. Do danas od svega ništa, imamo tek jednu prijetnju smrću.
Što o svemu misli načelnik Sorić, ne znamo. Ne odgovara na pozive.