Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u Zadarskoj županiji natraženija su zanimanja konobar, kuhar, čistačica, pomoćni kuhar, kuhinjski radnik, vozač, medicinska sestra, sladištar i diplomirani ekonomist. Tražite li posao, za uslužna i ugostiteljska zanimanja trenutno se nudi 191 radno mjesto, za trgovačka i srodna zanimanja 68, za uredske i šalterske službenike 53, vozače 36, građevinska i rudarska zanimanja 35, stručnjake iz društvenog, humanističkog i umjetničkog područja 31, iz područja informatike i tehničkih znanosti 19 mjesta, itd. Direktore, menadžere i čelnike ne traži nitko, baš kao niti tiskare, precizne mehaničare, keramičare i staklare, za jednostavna šumarska i ribarska zanimanja nude se dva mjesta, za kvalificirane šumare i ribare također dva, a za mehaničare i elektromontere 5 radnih mjesta.
Najviše radnih mjesta u predstojećoj sezoni nudi se u hotelskim i ugostiteljskim tvrtkama i obrtima. Situacija je takva da su neke tvrtke, poput Turisthotela, ove godine morale posegnuti i za radnicima izvan zadarskog područja. Turisthotel je ove godine morao prvi put osigurati smještajne kapacitete za radnike iz drugih krajeva Hrvatske koji će doći raditi u njihov resort u Zatonu. Tako su ove godine po prvi put ostavili jedan dio - oko tridesetak - mobilnih kućica u Turističkom naselju za smještaj osoblja, najviše za ugostiteljstvo za koje postoji najveća potreba.
U špici sezone u TN Zaton radi oko 600 ljudi i to ugostitelja, zaštitara, plažnih radnika, animatora. Čitava "vojska ljudi" može pronaći posao u turizmu i ugostiteljstvu ljeti gdje se prosječna plaća, prema izračunu portala Mojposao, kreće nešto više od 4 tisuće kuna. Ukoliko poslodavci namjeravaju privući radnu snagu sa strane, logično je da im trebaju osigurati smještaj i hranu, jer inače im od plaće ne bi ostalo puno zarade. A posla u sezoni ima preko glave.
Kakva je situacija u biogradskoj Iliriji, doznali smo od Gorana Ražnjevića, predsjednika Uprave Ilirije d.d.
- Pored stalnih 210 zaposlenika tijekom turističke sezone Ilirija zapošljava još preko 220 dodatnih zaposlenika odnosno sveukupno preko 430 zaposlenika na razini cijele kompanije. Po završetku poslovnih godina, 2016. i 2017., zadržali smo u radnom odnosu sveukupno preko 40 zaposlenika različitih profila (uslužnog osoblja – konobari i kuhari, recepcioneri, domaćinstvo, mornari, tehnička služba itd.) čime smo s jedne strane omogućili u prvom redu sigurnost u poslovnom procesu, potom zadržavanje kvalitete i standard naše usluge. Gotovo većina naših zaposlenika, stalnih i sezonskih, uključujući i menadžment kompanije, su lokalni zaposlenici odnosno iz Biograda na Moru te okolnih općina i gradova Zadarske županije. Zaposlenika iz drugih zemalja kao niti iz drugih dijelova Hrvatske nemamo obzirom da u svom neposrednom okruženju nalazimo za sada dovoljno kvalificiranih, kvalitetnih i iskusnih kadrova s dugogodišnjim iskustvom rada u turizmu i ugostiteljstvu - kazao je Ražnjević i nastavio:
- U posljednih nekoliko godina kontinuirano i intezivno radimo na edukaciji zaposlenika, uključujući i sezonske, a u 2016. godini pokrenuli smo Akademiju poslovne izvrsnosti ILIRIJA EDUKA s ciljem unapređenja kompetencija zaposlenika, povećanja kvalitete usluge i zadovoljstva gostiju, uz dodatno educiranje zaposlenika na vodećim studijima za turizam i ugostiteljstvo što je zasigurno dodatno motivira naše zaposlnike, posebno sezonske, jer smo prepoznati kao odgovoran poslodavac koji ulaže u profesionalni razvoj svojih zaposlenika.
U Zadru će svoj restoran, kako doznajemo, otvoriti i najveća konkurencija McDonaldsu – lanac restorana Kentucky Fried Chicken (KFC) specijaliziran za brzu hranu od piletine, koji je objavio oglas za radno mjesto djelatnika u restoranu brze prehrane u Zadru. Iza natječaja stoji Amrest Adria d.o.o. podružnica AmRest holdings SE, najvećeg nezavisnog operatera restorana u središnjoj i istočnoj Europi. Svoju poslovnu djelatnost također obavljaju u zapadnoj Europi, Rusiji i Kini. Od 1993. grade portfolio s poznatim brendovima poput KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, a posjeduju i vlastiti brend pod imenom La Tagliatella.
Na temelju dosadašnjih najava kao i stanja bookinga očekujemo rast dolazaka i noćenja na razini svih naših turističkih sektora odnosno još jednu izuzetno dobru godinu u kojoj ćemo i dalje uspješno raditi na razvoju cjelogodišnjeg poslovanja odnosno pred i posezone u svim sektorima posebno kroz destinacijsku menadžment kompaniju Iliriju Travel kao komplementarni i integrirani proizvod Ilirije - izjavio je Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.