StoryEditorOCM
ForumZARADILI TUŽBU

Trauma splitske mladenke: Mjesecima unaprijed platila sam poznatom salonu visoki polog za haljinu koja mi nije isporučena. Spas sam našla na internetu

Piše Tihana Marović/SD
10. lipnja 2020. - 18:33

Jedna od najstrašnijih noćnih mora svake mladenke, zasigurno je ona kada, unatoč tome što je vjenčanu haljinu rezervirala u luksuznom salonu nekoliko mjeseci ranije i na nju potrošila gotovo dvije plaće, nekoliko dana prije vjenčanja shvati kako joj vjenčanica zapravo nikada neće biti isporučena.

Upravo to dogodilo se našoj čitateljici (podaci poznati redakciji) koja je usprkos epidemiji koronavirusa, 25. travnja, stala pred oltar u splitskoj katedrali svetoga Dujma i izrekla sudbonosno da, doduše u vjenčanici koju je u zadnji čas naručila preko internetske platforme ASOS, iako je za svoju vjenčanu haljinu iz snova, gotovo šest mjeseci unaprijed, platila polog od 5250 kuna, što je polovica ukupnog iznosa za najam vjenčanice.

Iako je sam obred vjenčanja u iznimnim uvjetima, sa samo 12 uzvanika, prošao sjajno, ova Splićanka sa zagrebačkom adresom odlučila je izboriti se za pravdu kako se isto ne bi dogodilo i ostalim mladenkama. Osim što se obratila "Slobodnoj Dalmaciji", podigla je i tužbu protiv salona vjenčanica "Vesna Sposa", jer joj nisu htjeli vratiti polog iako vjenčanicu nisu isporučili na vrijeme.

– Vjenčanje u epidemiološkim uvjetima prošlo je sjajno, nisam mogla ni zamisliti da će nam biti tako dobro u kućnoj, obiteljskoj atmosferi. No, puno sam stresa doživjela zbog najma vjenčanice u tom renomiranom salonu. Stoga sam odlučila izboriti se do kraja, ne bih željela da ni jedna mladenka prođe ono kroz što sam ja prošla, s obzirom na velike iznose novca koji se izdvajaju za vjenčanice –​ pojašnjava nam naša sugovornica.

'Dosadne ste!'

Navodi kako je vjenčanicu najprije gledala u Zagrebu jer tamo stanuje, no kako se vjenčanje trebalo dogoditi u Splitu, otišla je u splitski salon i tamo 28. prosinca potpisala ugovor i odmah platila 5250 kuna pologa, a istu toliku svotu trebala je platiti kad joj haljina bude isporučena.

– Prije potpisivanja ugovora zvali su me i na telefon nekoliko puta, i to preko posla, radili pritisak kako će haljinu rezervirati netko drugi. No, čim sam potpisala i platila prvu ratu, situacija se promijenila – kaže. Dogovor je, veli, bio jasan. Haljina je iz Španjolske trebala stići krajem siječnja, dogovoreno je prvo nošenje, prekrajanje, dakle suženje, skraćenje te šlep. Sve to trebalo je biti isporučeno do 15. travnja.

– Ukupna cijena haljine je deset i pol tisuća kuna, smatrala sam kako je to ozbiljna stvar i kako nema šanse da se prema tome ponesu neodgovorno. No, mjeseci su prolazili, nitko nas nije kontaktirao, pa smo majka i ja nazvale 15. veljače, da provjerimo što se dogodilo i je li haljina stigla. Rečeno nam je da će haljina stići na vrijeme, između 15. ožujka i prvog travnja. Kako smo zvale još nekoliko puta i zahtijevale konkretne informacije rečeno nam je da smo dosadne! Bila je to kap koja je mojoj majci prelila čašu, odlučila sam da joj "Vesnu Sposu" neću više spominjati.

Sredinom ožujka došla sam na probu haljina za djeveruše, tada haljine još uvijek nije bilo. A onda se dogodila korona. Svi saloni su bili zatvoreni, zvala sam ih više puta, ali nitko nije odgovarao – govori nam čitateljica. Iako nisu znali kako će se epidemiološke prilike mijenjati, naš par odlučio je nastaviti s pripremama za vjenčanje. Baš svi, kažu nam, imali su itekako razumijevanja za situaciju. Na vrijeme su ih kontaktirali i bend i osobe zadužene za rasvjetu, fotograf, restoran i sala. Sa svima su dogovorili naknadni datum za veliku proslavu vjenčanja kada prođu epidemiološke mjere.

– Stvarno su se svi postavili profesionalno, osim salona za vjenčanice. Došao je i 15. travnja, dan kada je haljina, prekrojena i spremna za nošenje, trebala biti dostavljena. No nitko se nije javljao, iako su se obvezali pravovremeno mi se javiti, ni jedan poziv nisam zaprimila, spremna sam na sudu donijeti ispis svih poziva. Nakon dva dana poslala sam im e-mail u kojem sam ih obavijestila kako smatram da su prekršili potpisani ugovor. Vjenčanica nije bila isporučena, iako se moje vjenčanje bližilo, no zbog specifične situacije oko koronavirusa napisala sam kako ću biti razumna te pristati na potpuni povrat novca, dakle uplaćenih 5250 kuna – navodi.

Potrošačka prava

No, pravi šok nastupio je, kaže nam, kada je primila njihov odgovor koji je potpisala ovlaštena odvjetnica. Tvrdili su kako nisu u zakašnjenju, te kako je mladenku haljina čekala 15. travnja, unatoč tome što je nitko nije o tome obavijestio ili pozvao na probu, a i svi saloni su bili zatvoreni.

– Rekli su mi da će mi haljinu dostaviti na kućnu adresu, iako moju adresu uopće nemaju, te zatražili da im pošaljem svoje mjere, ako su se promijenile, iako moj obujam struka, prsa, bokova, visinu i visinu u cipelama nikada nisu ni uzeli. Zatražili su da im odmah platim ostatak novca, jer do tada haljinu neće prekrajati. Poslala sam im još jedan e-mail u kojem sam im sve detaljno objasnila, no oni su ustrajali. Rekli su mi da će dostaviti haljinu na kućnu adresu da je isprobam, te da se uključim videopozivom izravno s krojačicom! Onda bi dostavljač trebao doći po haljinu, naprave se prepravci, pa se haljina vrati. I sve to tjedan prije vjenčanja! No, da prije svega toga moram platiti ostatak! – ogorčena je naša čitateljica.

S obzirom na to da nisu prihvatili raskid ugovora, naša se sad već bivša mladenka odlučila na posljednji potez prije tužbe – nazvala je vlasnicu salona. Nadala se da moći iskomunicirati cijelu situaciju.
– Bio je to jedan od najneugodnijih poziva u mome životu. Vlasnica mi je rekla da odakle mi pravo da je zovem, da nije ona jedan od onih drugorazrednih salona u Sinju, da posjeduje više ekskluzivnih trgovina, te da sam stvarno jadna i nesretna u životu ako mislim da će mi vratiti polog – kaže i dodaje kako je tu definitivno podvukla crtu i odlučila pokrenuti tužbu.
Srećom, mladenka se brzo snašla i naručila haljinu preko ASOS-a, za deset puta manju cijenu, kojom je, na kraju bila prezadovoljna.

– Istražila sam svoja potrošačka prava, vidjela kojim se komorama mogu obratiti, no isto tako mi je jasno kako bi kazne bile minimalne i ne bi doprinijele postizanju pravde. Zato sam pokrenula tužbu. Želim samo upozoriti druge mladenke, da budu pažljive i ne nasjedaju na emotivne ucjene i pritiske. Naknadno sam čula kako ovo nije prvi put da se dogodilo nešto ovako, dapače, puno je mladenki izigrano. Odlučila sam iznijeti svoju priču kako bih pomogla budućim mladenkama i upozorila na nepoštenu trgovačku praksu – zaključuje naša sugovornica.

Tražili smo i očitovanje salona vjenčanica "Vesna Sposa", no do zaključenja teksta njihovo viđenje cijele situacije nismo zaprimili.

14. studeni 2024 14:20