Nova sezona Netflixove fantazijske serije “Sjena i kost” friško je imala premijeru i zasjela na prvo mjesto gledanosti, a zanimljivo je da su vizualni obol na njoj dali i Splićani.
Naime, svjetski poznati i nagrađivani splitski animator Veljko Popović i njegov kreativni tim iz Prime Render studija radio je specijalne efekte za seriju i animirani prolog prve sezone koji je upravo pušten na Netflixu. “Shadow & Bone” nije njihova prva suradnja sa strancima, radili su primjerice na seriji “Sleepy Hollow” prema filmu Tima Burtona. Tad nam je Popović u intervjuu za “Slobodnu” izjavio da je siguran da to nije i posljednji posao tog tipa koji će odraditi. Pokazalo se da je bio u pravu.
– Osim “Sleepy Hollow” radili smo i na CBS-ovoj seriji “Star Trek: Short Treks”, Showtimeovoj “The Man Who Fell To Earth” i sada za Netflix. Kroz sve to nas povezuje suradnja s dragim prijateljem Antom Dekovićem koji je za svoj rad na “Discoveryju” dobio i nagradu Emmy. Još od našeg druženja i rada na “Sleepy Hollow”, znali smo da želimo zajedno raditi i na drugim projektima i to se i ostvarilo – govori Popović i precizira kako je došlo do dvostruke suradnje za “Shadow & Bone”.
Divno iskustvo
– Posao smo dobili nakon iscrpne provjere od strane Netflixa. Pitali su se, naime, može li jedan mali studio iz Splita odraditi takav posao. U konačnici, naš međunarodni uspjeh i prijašnji rad s Antom koji je stao uz nas, bio je dovoljan da posao i dobijemo – kaže Popović.
– Na originalni opis posla koji smo dobili od Netflixa mi smo odgovorili kreativnim rješenjem koji je nadmašio sva njihova očekivanja. Božo Balov je izradio vizual i pristup animaciji koji je uistinu fantastičan, a ja i Milivoj Popović smo osigurali da cijeli posao bude na nivou naših prijašnjih, nagradama ovjenčanih projekata. Jednom kada smo pokazali što možemo, sve je ostalo prolazilo gotovo “iz prve”. Ante i ostatak ekipe od strane Netflixa su pravi profesionalci i raditi s njima je bilo divno iskustvo – prisjetio se Popović.
U našem prvom intervjuu s Popovićem otprije 15-ak godina dotaknuli smo se i specijalnih vizualnih efekata na filmu. Ako se potpisnik ovih redaka dobro sjeća, Popović je tom prilikom istaknuo “Terminatora 2”, “Odiseju u svemiru” i “Matrix” kao filmove s najboljim efektima. Koje bi filmove istaknuo danas?
– Dobro se sjećaš! Nakon “Avatara” teško je složiti bilo koju listu takvog tipa, a da upravo on nije na vrhu. Osim njega, oduševljen sam i specijalnim efektima u “Dini”, kao i filmom “Blade Runner 2049”. Spomenuo bih i film “Spider-Man: Into The Spider-Verse”, ako on može ići u tu kategoriju – ističe Popović.
Svjesni svojih vještina
Otkriva i za koji film ili seriju bi njegov tim najviše volio raditi efekte, te bi li nakon dvije fantazije još više prešli i na SF.
– U SF smo zakoračili kraljevski, kako bi se reklo, radom na “Star Trek” serijalu, koji je skoro pa začetnik tog žanra u TV formatu. Danas bi se najradije vidjeli u sklopu serijala “Love, Death & Robots”. Osim toga, držimo fige da će nas Netflix zvati da radimo na trećoj sezoni “Shadow & Bone”.
Za kraj pitanje jesu li specijalni efekti nešto na što će se Popović i njegov tim ubuduće još više orijentirati pored animacije i možemo li očekivati i skoru suradnju npr. s Marvelom.
– Svjesni smo svojih vještina i mogućnosti. Najbolje funkcioniramo kada radimo u timu gdje imamo slobodu da predložimo svoja kreativna rješenja, pa se tako i nadamo projektima koji nam to omogućuju. Ako to bude Marvel, onda zašto da ne! U međuvremenu radimo na filmu u kojem miješamo tehnologiju virtualne stvarnosti i 3D računalne animacije, izrađujemo projekte s “blockchain” tehnologijom i završavamo kratki film s Tisjom Kljaković Braić. Dakle, budućnost je uzbudljiva!