Voćnjak jabuka Stjepana Dumančića u Čemincu jedna je od najposjećenijih baranjskih lokacija od početka ovog tjedna. Samo u ponedjeljak i utorak, dakle prva dva dana Stjepanove radno-prodajno-turističke akcije, kroz redove njegovih jabuka sorte Gala prošlo je više od 200 ljudi u potrazi za kvalitetnom jabukom po pristupačnoj cijeni i radnim boravkom u prirodi.
Ideja, istina, nije nova.
Bilo je već u Hrvatskoj akcija u kojima voćari otvore vrata svojih imanja građanima i omoguće im da si za popularnu cijenu naberu voća koliko im treba. No, u ovo vrijeme, kada svakodnevno na tržnicama i u trgovinama svjedočimo poskupljenju voća i povrća, ovakve akcije dobivaju dodatno na težini. Naš je domaćin građanima i sebi osmislio spajanje ugodnog s korisnim.
- Vidjeli smo objavu da se može doći i nabrati jabuke za tri kune po kilogramu, što je i više nego dvaput jeftinije nego u trgovinama, pa smo odlučili iskoristiti ovu jako dobru priliku. Bilo je super, upoznali smo i druge ljude, baš je bilo zabavno - rekla nam je Tihana Vlajnić iz obližnjeg Bilja te dodala uz osmijeh "vidimo da ima i crvića, što znači da nisu puno tretirane".
Akciju je pohvalila i Danijela Petrov iz Osijeka.
- Odlična akcija, spajanje ugodnog s korisnim, cijena fantastična, jabuke savršene, vrijeme lijepo, ugodno provedeno vrijeme - komentirala je Danijela, koja je zadovoljna kao i njezina imenjakinja Danijela Cvijović, koja je u berbu povela osmogodišnju kćer Leu da vidi gdje se i kako beru jabuke, koje inače kupuju u trgovinama.
I obitelj Sekol iz Osijeka stigla je s podmlatkom. Njihov šestogodišnji sin Jure rekao im je prije dolaska da se najviše raduje kašici koju će mu mama Ivana napraviti od jabuka koje uberu, pa je s roditeljima napravio plan da i sam pomogne u branju.
- Na godišnjem smo, pa nam se učinila zgodna fora dovesti sina da vidi kako to izgleda. Inače, Stipu znam otprije, jako je zanimljiv lik sa svojim pristupom bavljenju zemljom koje je od početka nekako drugačije, imao je i dobre marketinške fore, brendiranje... On je digitalni poljoprivrednik, pa je i ovo isfurao preko Facebooka da ljudi dođu raditi nešto što inače ne bi otišli raditi kod svoje bake kada je obiteljska radna akcija. Gledam na to superpozitivno - rekao nam je Ivan Sekol o Dumančićevom potezu.
- To smo napravili u nuždi. Trgovački lanci traže krupnu jabuku za vrlo nisku cijenu, a mi nemamo krupnu jabuku. Ne samo ja, nego općenito u cijeloj Europi zbog klimatskih poremećaja unatoč svem navodnjavanju, gnojenju... nije se uspjelo postići da dobijemo krupne jabuke. Negdje je manje sitna, negdje više sitna, ali generalno je svagdje sitnija od onoga što centri traže. To nam je problem i bio sam primoran probati ovo gotovo iz očaja, jer je druga varijanta bila sve poslati u industriju za 50 lipa po kilogramu. Na kraju je ispalo super - veli Stjepan.
Kupci dobiju bolju, a jeftiniju jabuku i iskustvo branja
Iz pozicije Stjepana Dumančića, u ovakvom načinu prodaje su svi na dobitku.
- Kupcima koji inače kupuju na tržnici ili u trgovinama tri kune su izuzetno povoljna cijena. Osim toga, imaju i to iskustvo da su sami uberali jabuku s drveta. Ovo je win-win-win situacija u smislu da je meni dobro jer imam tri kune bez troška, kupci imaju superpovoljnu jabuku koja je s drveta, a ne iz Poljske, i treće, cijelo iskustvo je dobro - rekao je naš domaćin te dodao da mu je ovo i svojevrsni test.
- Na ukupno tri hektara imam još i sortu Fuji, koja će uskoro biti za berbu. Ako prođe da sve plasiram na ovaj način, više neću ići prodavati na more da bih uz puno poteškoća zaradio 3-4 kune, nego ću otvoriti voćnjak i prodavati ovako - poručio je ovaj voćar koji na imanju nudi i svoje brendirane pekmeze, ajvar, mljevenu papriku i sirupe pod nazivom "Stipino", kao i kuću za odmor s bazenom, nadstrešnicu s roštiljem za zabave, mali ribnjak...