Studenti suvremenog plesa izvedbenog smjera Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu gostuju u četvrtak, 2. lipnja u Kazalištu lutaka Zadar u sklopu Plesne sezone i Večernje scene KLZ.
Predstava započinje u 19 sati. Odsjek plesa osnovan je 2013. godine i najmlađi je odsjek na Akademiji dramske umjetnosti. Njegovim osnivanjem i pokretanjem redovitih trogodišnjih preddiplomskih studijskih programa suvremeni ples (izvedbeni i nastavnički smjer) i baletna pedagogija učinjen je povijesni iskorak za plesnu umjetnost i obrazovanje u Hrvatskoj jer je po prvi puta omogućeno visoko obrazovanje za plesne umjetnike i stručnjake.
Ovo je treće po redu gostovanje realizirano u Zadru, a studenti će se zadarskoj publici predstaviti s dva cjelovečernja scenska djela pod nazivom "Nestani ovdje" autora Petre Hrašćanec i Saše Božića, i "Multiplicity of Movements 9" autora Mateja Kejžara.
U susretu s 3. godinom izvedbenog smjera, uspješan dugogodišnji tandem Hrašćanec i Božić koristili su koreografske alate koje su razvili u konstrukciji vlastitih umjetničkih radova. Taj spoj karakteristične izvođačke vještine i tjelesne spremnosti izvedbenog smjera studenata plesa urodio je kreativnim odlukama koje tvore rad "Nestani ovdje".
Djelo se referira na kultnu rečenicu iz romana Breta Eastona Elisa "Manje od nule", te glazbeni opus Lou Reeda, koji opisuju specifičnosti kako generacije 80-tih, tako i ove generacije. Rad priziva liminalne prostore socijalizacije, između noćnih klubova ili galerija, u svojim postavkama tematizirajući mjesta u kojima jesmo, nestajemo ili ćemo tek biti. (Petra Hrašćanec i SašaBožić)
U drugom izvedbenom projektu "Multiplicity of Movements 9" publika i izvođači se susreću s jednim zanimljivim “otvorenim” kreativnim paradoksom koreografa Mateja Kejžara. Naime, "Multiplicity of Movements 9" je svojevrsno nadovezivanje, ali istovremeno, i prekid s konceptom prethodnog Kejžarovog rada Movements 9, djela direktno inspiriranog omiljenim Kejžarovim glazbenim albumom (Floating Points, Promises), u solo izvedbi koja, s jedne strane, čuva autorov osobni, intimni svijet, svijet kojim vibrira proto-znanje, ritam, moć glazbe, slušanje i primanje, naracija i apstrakcija u intertekstualnoj izvedbi, dok ga istovremeno izlaže i dijeli s gledateljima.
U novom radu, umjesto da njegov omiljeni album ostane „njegov” te da ples kojeg slušanje aktivira ostane „njegov ples”, autor uvodi kreativno umnožavanje, u svoj ples uvodi studente i studentice plesa.
Jedan album postaje množina albuma, jedan pokret se razvija u množinu pokreta, prepoznatljivi i ponovljivi obrazci se pojavljuju, zajedno s pitanjem: Što je pozicija jednog ako se jedan - kao cjelina – počinje dijeliti?
Drugim riječima: Što drži to umnogostručavanje na okupu?
U obje predstave kao izvođači sudjeluju studentice i studenti 3. godine preddiplomskog studija suvremenog plesa - izvedbenog smjera Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Katarina Barešić, Tea Cvetan, Marko Gašparović, Iva Katarinčić, Stjepan Kelenić, Nataša Kustura, Kristina Lisica, Silvija Musić, Maja Petani, Mia Radošević, Dora Sarikaya i Dora Šesto.
Od dvanaest izvođača troje ih je sa zadarskom adresom pa postoji realna šansa de će po završetku studija svojim doprinosom pridonijeti decentralizaciji i profesionalizaciji plesne umjetnosti u Zadru.
Projekt je organiziran u suradnji s ADU iz Zagreba, Kazalištem lutaka Zadar i Zadarskim plesnim ansamblom, a pod pokroviteljstvom Grada Zadra. Rad Zadarskog plesnog ansambla podržan je od strane Zaklade Kultura nova.