StoryEditorOCM
ĐiradaDVORANA BRAĆE BERSA

Hrvatska glazba za trubu i klavir - Vedran Kocelj i Krešimir Starčević najavili večeras praizvedbu nove skladbe Brune Vlaheka

Piše M. K.
5. ožujka 2024. - 11:09
Jedan od najboljih hrvatskih trubača i prvi trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, Vedran Kocelj, u suradnji s jednim od natraženijih pijanista za komornu glazbu, Krešimirom Starčevićem, priređuje jedinstven koncert posvećen antologijskim djelima hrvatske glazbe za trubu i klavir, nastalima u proteklih 50 godina, večeras u 20 sati u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači.Koncertni Ured Zadar/facebook/Slobodna Dalmacija

Jedan od najboljih hrvatskih trubača i prvi trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, Vedran Kocelj, u suradnji s jednim od natraženijih pijanista za komornu glazbu, Krešimirom Starčevićem, priređuje jedinstven koncert posvećen antologijskim djelima hrvatske glazbe za trubu i klavir, nastalima u proteklih 50 godina, večeras u 20 sati u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači.  

image

Jedan od najboljih hrvatskih trubača i prvi trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, Vedran Kocelj, u suradnji s jednim od natraženijih pijanista za komornu glazbu, Krešimirom Starčevićem, priređuje jedinstven koncert posvećen antologijskim djelima hrvatske glazbe za trubu i klavir, nastalima u proteklih 50 godina, večeras u 20 sati u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači.

Koncertni Ured Zadar/facebook/Slobodna Dalmacija

- Velika nam je čast, radost i zadovoljstvo što ćemo na kraju sutrašnjeg koncerta u Zadru, u organizaciji Koncertni ured Zadar, trubač Vedran Kocelj i ja praizvesti najnoviju skladbu sjajnog skladatelja i pijanista Bruno Vlaheka!

Evo što je Bruno Vlahek rekao o skladbi:

"Skladbu “Kadenca, arija i finale” napisao sam tijekom siječnja 2024. na poticaj i narudžbu trubača Vedrana Kocelja i pijanista Krešimira Starčevića upravo za koncert u Zadru 5. ožujka. Motiv skladbe je Quetzal - ptica mitološkog značaja za majansku civilizaciju, a tri stavka se mogu protumačiti kao invokacija (ritualni zaziv), pjev i let/ples. Sama kadenca započinje akustičkim efektom kojeg se može doživjeti pred hramom-piramidom Kukulkán (Chichén Itzá, Meksiko) gdje pljesak u podnožju izazove zvuk nalik glasanju quetzala s vrha piramide. Čudo je to arhitektonsko-akustičke kreacije daleko prije pojave suvremene tehnologije. Oba instrumenta koriste proširene sviračke tehnike kako bi dočarali zvukove prirode i imaginarnu ritualnu ezoteričnost. Arija donosi dualizam blagosti pjeva i dramatičnosti krika u njenom srednjem dijelu; odgovor je to na trenutna svjetska događanja - očaj i utjeha svih koji pate u sirovosti i besmislu ratnih sukobâ. Finale donosi slobodu pokreta, let trube nad ostinatom klavira, izmijenjujući se s plesnim koloritom koji oba instrumenta ujedinjuje u virtuozni završetak" - objavio je uoči koncerta Krešimir Starčević.

06. studeni 2024 03:01