U srijedu, 7. ožujka u HNK Zadar s početkom u 20 sati na rasporedu je predstava HNK Split Eugène Ionesco - NOSOROG u režiji Gorana Golovka.
U glavnim ulogama su: Mijo Jurišić, Arijana Čulina, Nenad Srdelić, Nives Ivanković, Tajana Jovanović i Zorana Kačić Čatipović.
U ostalim ulogama pojavljuju se : Marjan Nejašmić Banić, Josip Zovko, Nikša Arčanin, Petra Kovačić Pavlina, Pere Eranović, Monika Vuco, Sara Ivelić i Franjo Đaković.
U autorskom timu osim redatelja Golovka koji potpisuje i koncept scenskog prostora su još i dramaturg Jasen Boko, Karolina Šuša zadužena za scenski pokret, suradnica za govorne zborove Bruna Bebić, kostimograf Mladen Radovniković, skladatelj Mirko Krstičević, jezična savjetnica Anita Runjić Stoilova, te oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Tomislav Luetić.
Jedno od najvažnijih djela teatra apsurda Ionesco je napisao 1959. kao njegova reakcija na uspon fašizma u Rumunjskoj uoči Drugog svjetskog rata. Pisac u njemu otvara pitanja odnosa moralnog pojedinca prema konformizmu masa.
Jesmo li zaista svi mi nosorozi?
Nosorog je dramska studija o epidemiji potrebe za pripadanjem većini, ma kako se ona zvala i koliko apsurdna bila, u kojoj potpuno suluda metamorfoza (malo) građanina u nosoroga sa svakim novim pripadnikom postaje lavina da bi se pretvorila u sustav kojem se više nitko ne može suprotstaviti. U djelu jednog od najznačajnijih predstavnika teatra apsurda, ističe dramaturg Jasen Boko, stanovnici provincijskog grada počinju se, kao zahvaćeni epidemijom, pretvarati u nosoroge.
No, definirati Ionescovu dramu Nosorog isključivo kao teatar apsurda značilo bi previdjeti značajan društveni angažman koji joj je imanentan. Polazeći od krajnje apsurdne ideje ona se vrlo brzo pretvara u prepoznatljivu priču o konformizmu kao plodnom tlu za razvijanje totalitarizma. Pristajanje uz pomodni trend koji se formira oko radikalne ideje, da bi se povećanjem broja pripadnika pretvorio u većinsko mišljenje kojem se onda priklanjaju gotovo svi u strahu od izolacije i osude, spada u temeljne karakteristike suvremenog društva.
Nosorog u scenskoj viziji iz 2017. u kojeg su implementirane idejno bliske scene i replike iz Ionescovih dramaStolice, Kralj umire, Ćelava pjevačica i Igra od pomora, uz dramski prstohvat dijaloga Thomasa Bernharda, prerasta u političku grotesku s pjevanjem i gaženjem. Sve je to, unatoč svom apsurdu, sasvim prepoznatljiva situacija u kojoj nas ništa više ne može iznenaditi. Dok nosorozi gaze i uništavaju svijet kakav smo poznavali, Ionescovi se malograđani troše u besmislenim raspravama.
Predstava je u dramskoj pretplati i u slobodnoj prodaji. Ulaznice su od danas u prodaji po cijeni od 60,00 kn i 50,00 kn.