StoryEditorOCM
ĐiradaU GRADSKOJ KNJIŽNICI

Davor Hrvoj u srijedu predstavlja knjigu "Zamrznuta glazba - razgovori sa jazz glazbenicima", sudjeluju Melita Ivković, Dina Bušić i Renato Švorinić

Piše M.K.
2. ožujka 2023. - 19:46

U Američkom kutku Gradske knjižnice Zadar u srijedu, 8. ožujka, predstavlja se knjiga "Zamrznuta glazba - razgovori sa jazz glazbenicima" autora Davora Hrvoja.

Riječ je o njegovom novom izdanju koje će biti predstavljeno od 18 do 19.30 sati, a uz autora, u promociji sudjeluju i Melita Ivković, glazbenica i direktorica Koncertnog ureda Zadar, Dina Bušić, muzikologinja i pročelnica Upravnog odjela za kulturu i sport Grada Zadra, te zadarski jazz-glazbenik i ravnatelj Hrvatskog narodnog kazališta Zadar Renato Švorinić.

Knjiga donosi razgovore s uglednim jazz glazbenicima kao što su Ambrose Akinmusire, Carla Bley, Richard Bona, Avishai Cohen, Larry Coryell, Theo Croker, Egberto Gismonti, Tom Harrell, Eddie Henderson, Vijay Iyer, Ryo Kawasaki, Joachim Kühn, Dave Liebman, Didier Lockwood, Hugh Masekela, Pat Metheny, Famoudou Don Moye, James Newton, Aruan Ortiz, Nicholas Payton, Chris Potter, Kurt Rosenwinkel, Christian Scott, Archie Shepp, Wayne Shorter, Wadada Leo Smith, Steve Swallow, Charles Tolliver, Ralph Towner, Erik Truffaz, Miroslav Vitous, Kamasi Washington, George Wein, Kenny Werner, Reggie Workman... Uz to Davor Hrvoj je i autor fotografija u knjizi.

“Davor Hrvoj nam, kao iskusni poznavatelj jazza, omogućava da one koji sudjeluju u ovoj jedinstvenoj umjetnosti trenutka upoznamo na pravi način, na nove i dublje načine, i postanemo njihovi povjerljivi prijatelji. Cjelovitost u njegovu pristupu glazbenicima, sve do duhovnih, univerzalnih tema, Kojima se daje prednost nad tehničkim, svakodnevnim pojavama, svakako je jedinstvena pojava u glazbenom novinarstvu - kazao je  Saša Nestorović, glazbenik i profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Ako bismo trebali opisati jazz u jednoj rečenici, ne bismo pogriješili rekavši da je jazz glazba dijaloga. Jer sve je u jazzu u komunikaciji, u maksimalnoj posvećenosti onome što razmjenjujete sa svojim glazbenim sugovornicima. Nasuprot tome, često ćete čuti kako o jazzu nema smisla govoriti ili pisati, da se radi o glazbi previše neuhvatljivoj da bi ju se moglo svezati riječima. No, kada bismo slušali te namrštene čuvare misterija glazbe, ne bismo li išli protiv njezine biti - težnje da se bolje razumijemo? Ako je u srcu jazza dijalog, onda je upravo intervju ona novinarska forma koja mu posebno dobro odgovara. U intervjuu, kao i u glazbenoj izvedbi, morate pažljivo balansirati između upravljanja cjelinom i nepredvidivosti razgovora. Kada je intervju dobar, on ne služi samo zadovoljenju površne radoznalosti o anegdotama i pikanterijama iz nečijeg života, nego mijenja sve uključene - i glazbenika, i novinara, i čitatelja - istaknuto je svojevremeno po izlasku knjige.

 

24. studeni 2024 23:33