U petak točno u 12 sati otvaraju se ponude za izgradnju nove nautičke luke i operativne obale u Sv. Filipu i Jakovu. Kako nam je potvrdio Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar (ŽLU), na natječaj raspisan 31. svibnja do danas nije pristigla nijedna ponuda.
- Ponude se otvaraju u petak, predstavnici medija ne mogu biti prisutni, no o rezultatima natječaja izvijestit ćemo javnost. Do danas nismo dobili nijednu ponudu – kazao nam je Škibola.
Hoće li do isteka roka natječaja neko poslati ponudi, znat ćemo za 48 sati. Zadnji natječaj za koncesiju i izgradnju nautičke luke u Sv. Filipu i Jakovu ŽLU je raspisala krajem kolovoza 2019. Tada se na natječaj javila sama jedna tvrtka, Adriatic Challenge iz Biograda u vlasništvu Roberta Langa iz Budimpešte, ali kako nisu priložili valjano bankovno jamstvo u iznosu od 10 posto investicije, natječaj je poništen. Procijenjeno ulaganje i vrijednost koncesije tada je bilo procijenjeno na više od 153 milijuna kuna.
Novi natječaj raspisan je po jednakim uvjetima kao i prošli: traži se koncesionar na 29 godina za izgradnju marine sa 127 nautičkih vezova te dijela lučke infrastrukture (operativne obale) koja će se koristiti za javni pomorski promet. Koncesionar se obvezuje uložiti minimalno 35 milijuna kuna (bez PDV-a), a zauzvrat je obvezan godišnje plaćati fiksni dio u iznosu od 99.790 kuna za koncesiju te 2 posto od ukupnih prihoda.
Prošli put natječaj je raspisan nakon što je Općina Sv. Filip i Jakov, koja je financirala izradu građevinskog i geotehničkog projekta, dobila pismo namjere od tvrtke Adriatic Challenge. Nakon što su Filipjanci pokrenuli peticiju protiv marine smatrajući da je predimenzionirana za njihovo malo mjesto, postupak izgradnje prebačen je na ŽLU koja je prije nekoliko mjeseci dobila novo pismo namjere zainteresiranih investitora. O kome se radi, ravnatelj Škibola nam nije mogao otkriti, ali je rekao da su u takvoj situaciji, sukladno zakonu, bili dužni raspisati natječaj. Zanimljivo je da je natječaj raspisan po istim uvjetima kao i prije tri godine, iako su građevinsko tržište i cijene usluga zbog pandemije i rata u Ukrajini u međuvremenu drastično poskupjeli.
- Natječaj smo raspisali po istim uvjetima kao i prošli. Mogu se složiti da iznos godišnje koncesije nije velik, ali držalo smo se izrađene studije opravdanosti investicije – odgovara Škibola dodajući da je produžen i rok valjanosti lokacijske dozvole, a budući koncesionar je dužan izraditi dokumentaciju do građevinske dozvole, odnosno glavni projekt.
Prema tekstu objavljenog natječaja, koncesija u dijelu izgradnje obuhvaća izgradnju nove i rekonstrukciju postojeće lučke infrastrukture na nautičkom dijelu te izgradnju nove lučke infrastrukture na dijelu operativnog dijela luke. U dijelu usluga obuhvaća obavljanje lučkih djelatnosti pružanja usluga priveza i odveza jahti i brodica u nautičkom dijelu luke te obavljanja ostalih gospodarskih djelatnosti pružanja usluga upotrebe veza za jahte i brodice te ostalih pratećih djelatnosti u nautičkom turizmu, uz ograničenje i komplementarnost funkciji luke koja je otvorena za javni promet.
Nautički dio luke koji se daje u koncesiju proteže se na ukupno 49.818 kvadrata, od čega se 605 četvornih metara odnosi na postojeću kopnenu površinu, 6.886 kvadrata na buduću kopnenu površinu te 42.327 kvadrata na morski dio.
Dio operativnog dijela luke koji je koncesionar dužan izgraditi, opremiti i potom prepustiti na upravljanje Županijskoj lučkoj upravi obuhvaća 957 kvadrata, a njegova vrijednost iznosi oko 4 milijuna kuna.
Projekt nove pomorske luke u Sv. Filipu i Jakovu izradila je tvrtka Pomorski projekt iz Splita, dok je Studiju opravdanosti davanja koncesije izradio Pomorski fakultet u Rijeci.