U obrazloženju svog prijedloga za stavljanje izvan snage Detaljnog plana uređenja (DPU) industrijsko-skladišno-servisne zone Kosa, gradonačelnik Branko Dukić služi se neistinama, a sve da bi opravdao sebe i svoje prethodnike za nerad i nemar zadnjih 23 godine, tvrdi Gvido Stipčević, jedan od vlasnika zemljišta na području obuhvata plana koji se odlukom vijećnika na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća namjerava staviti izvan snage.
Riječ je o području na izlazu iz Zadra prema Crnom, omeđenom Zagrebačkom ulicom (Jadranskom magistralom) i ulicom Akcije Maslenica (paralelno s TC Supernova) sa zapadne te TC Bauhaus s istočne strane, unutar kojeg se nalazi autosalon Mitrović i proizvodni pogon tvrtke HSTec. Upravo je ta tvrtka u njemačkom vlasništvu još 2021. uputila Gradu Zadru pismo namjere za izmjenu i dopunu postojećeg DPU-a, ili njegovo stavljanje izvan snage, kako bi mogla izgraditi skladište površine oko 700 kvadrata, a kojeg, prema postojećem planu, ne mogu realizirati.
Grad Zadar je dvije godine kasnije njihov prijedlog uputio gradskim vijećnicima na odlučivanje uz obrazloženje da je 50 posto postojećeg plana konzumirano te da će se posebni uvjeti za gradnju na tom području, nakon ukidanja plana, izdavati izravno iz Prostornog plana uređenja grada Zadra (PPUGZ).
- Gradonačelnik je u pravu kada tvrdi da je plan na snazi od 2000. godine, dakle 23 godine, ali da je u tom razdoblju 50 posto plana konzumirano, naprosto je laž. Objekti koji su sagrađeni u obuhvatu plana podignuti su 1987.-1988. godine, kao i dio Autocentra Mitrović. Nakon usvajanja DPU-a Kosa Mitrović je izgradio samo jedan manji dio. Dakle, možemo zaključiti da je otprilike 5 posto obuhvata plana realizirano – tvrdi Gvido Stipčević koji je s drugim Stipčevićima suvlasnik oko 15 tisuća kvadrata građevinskog zemljišta unutar obuhvata plana, ali ni njega, kao ni Mitroviće, koji imaju još veću površinu u svom vlasništvu, nitko iz Grada nije pitao za mišljenje prije pokretanje procedure za stavljanje plana izvan snage.
- Kad sam o tome obavijestio gospodina Mitrovića, bio je neugodno iznenađen. Kreće se u ukidanje plana na temelju zahtijeva jednog vlasnika, zato što ne može nešto izgraditi na parceli od 700 kvadrata. A mi, koji imamo većinu površina unutar obuhvata plana, nitko ništa ne pita. I ne samo to... – kaže Stipčević pa nastavlja:
- Zašto se povlači plan koji nije konzumiran u cijelosti ili barem 80 ili 90 posto? Zato što su za taj ”propust” krivi svi prethodni gradonačelnici, uključujući i Dukića, zato što Grad Zadar nije izgradio ni jedan metar planiranih prometnica od ukupne dužine oko 400 metara. Svakome je jasno da bez prometnica nema infrastrukture i nema investicija. Zašto sada, nakon toliko godina nerada i izgubljenog novca za gradski proračun na ime poreza na promet nekretnina i komunalnog doprinosa, što se može mjeriti u milijunima kuna i eura, odjednom tolika briga za jednog investitora – pita se Stipčević.
Smeta mu što se u prijedlogu za ukidanje plana navodi kako je postojeća forma plana ograničavajuća za realizacije investicija.
- To je neistina! Jer upravo je ovaj DPU izrađen s ciljem da ne ograničava bilo kakvu investiciju ili parcelaciju. Jedino što ovaj plan ograničava, odnosno realizaciju ovog plana čini nemogućom, je činjenica da Grad Zadar nije izgradio najnužnije prometnice unutar obuhvata ovog plana – navodi naš sugovornik.
Kritičan je i prema obrazloženju da će se stavljanjem plana izvan snage omogućiti brža i efikasnija realizacija namijenjenih zahvata u prostoru, jer će se uvjeti dobivati izravno iz PPU-a, s obzirom da je DPU kako planska kategorije ukinut, a zamjenjuje ga Urbanistički plan uređenja (UPU).
- Molim da mi neko objasni kako se u K2 zoni može graditi bilo što bez UPU-a, planiranih prometnica, elektroenergetske mreže, vodovodne mreže, fekalne i oborinske kanalizacije..., pita se Stipčević i zaključuje kako od stavljanja DPU-a Kosa izvan snage korist ima samo HSTec, dok bi svi ostali vlasnici 11 građevinskih parcela, imali samo nenadoknadivu štetu - zauvijek!
- Na kojem je to sastanku HSTeca i vlasnika preostalih zemljišta donesena odluka da se zatraži stavljanje DPU-a van snage? HSTec uostalom nije ni inzistirao na stavljanju plana van snage, nego na izmjenama i dopunama postojećeg DPU-a. Zašto mu to nije dozvoljeno? Postoji li možda neki zapisnik s tog ”famoznog” sastanka, tko je na njemu bio prisutan, tko je to potpisao? Izgleda da za gradonačelnika Dukića i njegovu ”organizaciju” ništa ne znači mišljenje 99 posto vlasnika zemljišta. Očito smatra da su mu ti vlasnici nebitni. Možda Dukić nije njihov gradonačelnik i ne zastupa njihove interese. Ako je tako, bilo bi pošteno da to kaže, poručuje Gvido Stipčević koji borbu za svoje interese najavljuje i tijekom javne rasprave o prijedlogu da se plan za Kosu stavi van snage. Ta bi se rasprava trebala održati kroz narednih mjesec dana.