StoryEditorOCM
4 kantunaSTOTINJAK ZADRANA OVRŠENO ZBOG DVA NEPLAĆENA RAČUNA OD PO 40 KUNA

„Problem je nastao samo u jednoj banci gdje je zapelo s naplatom preko trajnih naloga. Neka građani plate svoje dugove, „Čistoća” preuzima troškove ovrhe”

22. listopada 2019. - 21:37
zadar_norijada11-170516

Stotinjak Zadrana proteklih je dana ostalo zapanjeno kada im je stigla obavijest da je protiv njih pokrenuta ovrha zbog neplaćanja mjesečnih računa „Čistoći”. Ljudi su zatečeni jer račune uopće nisu plaćali na šalterima „Čistoće” nego trajnim nalogom, posredstvom banke.

-Ovo stvarno nije normalno, što oni misle kolika mi je mirovina?! Račune za odvoz smeća sam plaćao preko banke, trajnim nalogom, da bih izbjegao odlaske na poštu ili u „Čistoću” svakog mjeseca. Zbog trajnog naloga nisam ni gledao što se događa s plaćanjem tih računa, jer sam mislio da sve ide automatizmom. A onda su mi poslali ovrhu i žele mi naplatiti nekakve račune za „Čistoću” za koje niti ne znam jesu li ili nisu plaćeni, žali se jedan od ovršenih zadarskih umirovljenika.

Njihov je problem bio u tome što su saznali da su dužni platiti ne samo zaostale, neplaćene račune, nego i troškove ovrhe koji su veći od neplaćenih računa.

Što se dogodilo?

U „Čistoći” znaju za problem, ali tvrde da će on biti riješen na zadovoljstvo ovršenih ljudi.

-Mi imamo zakonsku obvezu pokretati ovršne postupke u roku od godinu dana od neplaćenog računa, a u praksi u ovrhe idemo svakih pet ili šest mjeseci, kaže direktor „Čistoće” Dragan Maračić.

-Ljudi tvrde da su račune plaćali trajnim nalogom i da ne znaju zbog čega ste išli s ovrhama...

-To je sve točno. Došlo je do promjene propisa oko plaćanja trajnim nalozima. Imali smo mogućnost sve te ljude obavijestiti o raskidu ugovora o plaćanju trajnim nalogom i pozvati ih da dođu u „Čistoću”, ali smo umjesto toga mi sve dogovorili s njihovim bankama i nastavili plaćanje trajnim nalozima. Problem se pojavio jedino kod stotinjak naših korisnika koji su bili štediše Splitske banke.

-Zašto samo s njima?

-Pretpostavljam da je uzrok bio u spajanju Splitske i OTP banke, pa u tom periodu naši računi nisu skidani trajnim nalozima. Iz naše evidencije proizlazi da se radi o računima za dva mjeseca, ožujak i travanj, objašnjava direktor Maračić.

Prosječan račun kojega „Čistoća” ispostavlja na području Zadra kreće se oko 40 kuna, što znači da su neki građani dobili ovrhe zbog 80-ak kuna duga prema „Čistoći”, ali bi morali platiti i oko 180 kuna ovršnih troškova.

-Razgovarali smo s ljudima iz OTP banke i riješili smo i taj problem. Svi ljudi koji su dobili ovršna rješenja moraju platiti samo svoj dug prema „Čistoći”, a „Čistoća” će pokriti troškove ovrhe, zaključuje direktor Dragan Maračić.

 

Zbog zaštite potrošača – zovi Zagreb!

 

Zadarska Udruga za zaštitu potrošača već nekoliko godina muku muči s prostorom, pa su to osjetili i ovršene zadarske „neplatiše”.

-Nisam znao kome bih se obratio, a na koncu sam morao zvati Ministarstvo gospodarstva, kaže jedan od ovršenika.

Otkako su ukinuta savjetovališta za zaštitu potrošača u Splitu, Puli, Osijeku i Zagrebu, potrošači zaštitu mogu potražiti e-mailom ili na besplatni telefon jedino u Ministarstvu gospodarstva.

 

26. prosinac 2024 04:36