Premještanje putničke luke iz centra Zadra u Gaženicu veliki je infrastrukturni zahvat koji je nužno utjecao na mnoge druge aspekte i funkcije grada. Za početak, na interakciju grada i otočana, njihovu dnevnu migraciju koja je sada premještena na periferiju, a potom i na turističku interakciju gdje se činjenica da luka nije urbanistički integrirana s centrom grada pokazuje kao veliki nedostatak. Upravo zbog toga, u četvrtak je u gradskoj upravi javnosti predstavljena Urbanistička studija povezivanja zone Gaženica s centrom grada Zadra, dokument bi trebao odgovoriti na sve problemske točke ove velike infrastrukturne priče, pogotovo u jugoistočnom dijelu grada.
- Riječ je, zapravo, o povezivanju starog i novog Zadra koje treba odgovoriti na brojna pitanja i potrebe stanovnika tog dijela grada. Ovo je vizija kako želimo vidjeti da taj prostor izgleda u budućnosti- kazao je zadarski gradonačelnik Branko Dukić dodajući kako je upravo povezivanje Gaženice s Poluotokom jedan od njegovih prioriteta.
U ovoj studiji, čiji je autor zadarski arhitekt Pero Marušić, to je povezivanje predstavljeno na dvije razine: kolno- prometnoj te pješačko-partnernoj. U ovoj prvoj ono uključuje širenje Ulice Vlatka Mačeka, bivše Biogradske, u četverotračnu prometnicu, izgradnju novog rotora te probijanje novog koridora prema centru grada. Kako bi se zadovoljile potrebe za parkiralištima, kojih kronično nedostaje, duž tog novog koridora u planu je 850 novih mjesta, što je jednako ukupnom broju kojim danas gospodare Obale i lučice. Pješačko- partnero povezivanje, s druge strane, uključuje osam točaka: povijesnu jezgru, Ravnice, Trg Relja, Križanje kod Kolodvora, Željeznicu (novi park), Uvalu Bregdetti, Ribarsku luku i samu Gaženicu. Na tom je potezu nekoliko iznimno potentnih, a neiskorištenih gradskih lokacija kojima arhitekt Marušić u studiji daje novi smisao, uz nove sadržaje poput stadiona,škole, vrtića i crkve.
- Planirano izmještanje željezničkog kolodvora, koji na svom sadašnjem mjestu više nema funkciju, prema Gaženici, taj bi neiskorišteni prostor pretvorilo u ulazni dio novog , prostranog, gradskog parka. Isto tako, jedno od najpoznatijih križanja u Zadru, ono na ulicama Franje Tuđmana i Ante Starčevića, s minimalnim intervencijama poput uređenja pothodnika i sadašnjeg parkirališta, ima potencijal postati zadarska City plaza- kazao je Marušić u četvrtak na predstavljanju studije, dodajući kako najveći transformacijski potencijal ima Uvala Bregdetti koja bi u budućnosti mogla postati novi centar šetnje i druženja uz minimalne urbanističke intervencije duž obale.
- Odavno je planirano da Gaženica postane središte svih prometnih čvorova, od pomorskog i cestovnog do prometnog, s direktnom poveznicom na Zračnu luku Zadar. Ovu opširnu studiju dajemo na uvid javnosti i oni njezini dijelovi koji budu u cijelosti javno prihvaćeni, bit će inkorporirani u prostorno planiranje tih dijelova grada- kazao je na predstavljanju studije pročelnik gradskog ureda za prostorno planiranje Darko Kasap.