Gradski vijećnici Obrovca u srijedu su trebali odraditi samo jednu jedinu točku dnevnog reda – izglasati odluku kojom Grad kupuje zemljište i zgradu devastiranog autobusnog kolodvora. Međutim, na sjednici su se pojavile i tri dodatne točke dnevnog reda koje su ponovno uzbudile duhove, jer su radnici komunalnog poduzeća "Infra-grad" uvjereni da se iza njih krije gašenje njihove tvrtkre i prepuštanje posla privatnicima.
- Nemoguće je to drugačije pročitati. Najprije je vladajuća većina HDZ-a i SDSS-a izglasala promjenu odluke o komunalnoj djelatnosti kojom se "Infra-gradu" oduzima dio poslova, kao što je čišćenje javnih površina, upozorava Marko Klanac, opozicijski vijećnik i zaposlenik "Infra-grada".
Drugom nadopunom dnevnog reda odlučeno je da će "Infra-grad" obavljati poslove odvoza i zbrinjavanja otpada na području Obrovca, ali samo do raspisivanja javnog natječaja za i dodjele koncesije! Taj se javni natječaj može pojaviti za desetak dana, a radnici su uvjereni da su se njihovi nedavni strahovi o namjeri gradske vlasti da likvidira komunalno poduzeće i posao prepusti nekom od zainteresiranih privatnika pokazali opravdanima. Uz to, radnici su uvjereni da se radi o "osveti gradske vlasti" zbog toga što su nedavno održali štrajk i tražili bolje uvjete rada i veće plaće.
Naravno, u gradskoj vlasti tvrde da im je motivacija sasvim drugačija.
- Grad Obrovac ima dvije tvrtke, "Infra-grad" i "Razvoj i trgovina", od kojih prva radi gotovo sve, a druga gotovo ništa. Ovim odlukama ravnomjernije se raspoređuju komunalni poslovi, objašnjava dogradonačelnik Slobodan Jurjević, smatrajući da bi posla trebalo biti za obje tvrtke.
- Čemu onda raspisivanje natječaja za dodjelu koncesije?
- Sukladno zakonskim rješenjima, odvoz i zbrinjavanje otpada može obavljati gradsko, komunalno poduzeće, ali i koncesionar. Rađene su analize, pa je procijenjeno da je Gradu iznimno skupo da sve te poslove radi "Infra-grad" i da nas to košta puno više nego u nekim drugim općinama i gradovima. Javnim natječajem računamo dobiti realniju, tržišnu cijenu tih poslova, a na natječaj se može javiti i "Infra-grad". Dakle, nije ovo uvod u gašenje gradskog poduzeća nego uvođenje racionalizacije u poslovanju, obrazlaže Jurjević uvjeren da će oba poduzeća imati dovoljno posla.
Iz toga se može izvući zaključak da su dosada dva komunalna poduzeća neracionalno poslovala, ali se onda nameće pitanje zašto je gradska vlast, kao njihov vlasnik, to tolerirala. Pogotovo zato što se, u slučaju "Infra-grada" radi o poduzeću sa svega 15-ak zaposlenih, a njihov način rada i (ne)racionalnog poslovanja nitko nije ovako ozbiljno dovodio u pitanje, nakon nedavnog štrajka.
Osim odluka koje izravno zadiru u status i opis poslova komunalnih poduzeća, gradski su vijećnici donijeli i odluku o prodaji jednog gradskog zemljišta.
- Bez ikakvog obrazloženja je odlučeno da se proda 5.808 kvadratnih metara građevinskog zemljišta na izuzetno atraktivnom području Meke drage. Tu istu parcelu je gradska vlast već prodala 2007. godine i to Ivanu Kozaru, poslovnom partneru gradonačelnika Ante Župana, ali je ugovor naknadno raskinut zbog pritiska opozicije. Nije to jedino gradsko zemljište koje je prodano Kozaru, a sada tu istu parcelu opet prodajemo. Uvjeren sam da je kupac već poznat i da se opet radi o istom čovjeku koji je svojedobno kao kooperant radio na privatnom hotelu našeg gradonačelnika, kaže Marko Klanac navodeći da je prije 12 godina zemljište prodano za 402 kune po kvadratu ili za 2,3 milijuna kuna ukupno, te da je Grad tada preuzeo obvezu izrade DPU-a.
Gradonačelnik Ante Župan nam se nije javio na poziv, ali je i ovu odluku prokomentirao njegov zamjenik Slobodan Jurjević.
- Po našem Prostornom planu radi se o građevinskom zemljištu za koje će cijenu tek odrediti ovlašteni građevinski vještak, ali pretpostavljam da početna cijena u natječaju za prodaju neće biti manja nego prošli put. Nije točno da je kupac unaprijed poznat, jer u gradsku upravu nije stiglo nikakvo pismo namjere, kaže Jurjević smatrajući logičnim da Obrovac, s jedne strane, kupuje zemljište i zgradu autobusnog kolodvora i, s druge strane, prodaje građevinsko zemljište od kojega će novac biti utrošen na neke gradske projekte.
Kupuju stari kolodvor za 601.000 kuna – namjena još nepoznata
Obrovac kupuje derutni autobusni kolodvor za 601.000 kuna i to od Croatia Zadar Linea, zadarskog prijevoznika u stečaju. Radi se o zapuštenoj zgradi i oko 7.000 četvornih metara, ali još uvijek se zna što gradska uprava na tom prostoru planira.
- Namjena još uvijek nije određena, ali o tome možemo razmišljati tek sada, kada smo odlučili kupiti zemljište. Na tom dijelu grada uređujemo šetnicu do Jankovića buka, pa sada možemo razmišljati što bi se uklopilo u tu priču, kaže dogradonačelnik Slobodan Jurjević.