StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: KONAČNO SE OTVARA DIONICA DO RAVNICA

Nestao rotor, stigli semafori - pravi test uskoro slijedi u turističkoj špici!

Piše M. Kalajžić
10. lipnja 2019. - 22:47
asfaltiranje9-080619

Konačno se, nakon dugog razdoblja, otvara rekonstruirano križanje na Ravnicama, gdje je nestao prvi zadarski rotor, a umjesto njega instalirani su semafori i to u nekoliko nizova od Autobusnog kolodvora.

Hrvatske ceste najavile se da se ta dionica rekonstruirane Ulice Nikola Šubića Zrinskog otvara u srijedu, dok je Gradska uprava Zadra puštanje u promet najavila u utorak. U svakom slučaju, radnici dovršavaju posljednja šminkanja prometnice i nove regulative oko koje će se sigurno još dugo lomiti koplja.

Na prvi progled, ulica i raskrižja koja vode do onoga glavnog na mjestu nekadašnjeg rotora izgledaju dosta kompliciranio, s puno direktnih odvojaka, ali i pravaca gdje će se promet regulirati pomoću semafora.
To je ujedno i glavna točka rasprava koja se vode već dulje vrijeme, jer kako će semafori zamijeniti rotor u protočnosti i sigurnosti prometa, kad se u čitavom svijetu događaju upravo obrnuti procesi, gdje se semafori se zamjenjuju rotorima?

Druga stvar oko koje su se vodile žustre rasprave je nedostatak adekvatnog nogostupa na toj lokaciji. Već su postale legendarne opaske anonimnih građana koji su na preuskim i suženim nogostupima sprejem po asfaltu ispisivali sve nelogičnosti investitora i izvođača. Zbog forsiranja četiri prometna traka prema Ravnicama, navodno zbog projekta Vrata Zadra koji se može realizirati i tek za "sto godina", dovedena je četverotračna prometnica, a rezultat su drastično smanjeni nogostupi, nesigurni za pješake, da se o biciklistima i biciklističkim stazama, kojih nema, i ne govori. Uz sve to brojni semafori jednostavno ne ulijevaju nadu da će promet tim dionicama teći bez zastoja, kako je to uglavnom i bilo dok je postojao rotor prema kojemu bi zastoja znalo biti samo u špici sezone iz pravca Jazina, ali opet ne tolikih da bi to prestavljalo ozbiljniji problem.

Gradska uprava protivila se ukidanju rotora, ali kako se "poklonjenom konju u zube ne gleda", Hrvatske ceste projekt su realizirali prema vlastitim planovima. Gradonačelnik Branko Dukić na početku Kolegija u ponedjeljak prozvao je samo one izvođače koji se ne drže zadanih rokova.

Većinom se svi drže svojih rokova, osim nekih koji moraju biti upozoreni da mogu dobiti negativnu ocjenu i da kod nas neće biti kalkulacije. Mi izlazimo ususret bilo kome i sve ćemo objetivno priznati. No ono što se ne radi dobro, to ćemo sankcionirati, kazao je zadarski gradonačelnik u jednom od rijetkih javnih istupa kad je riječ o zadarskim prometnicama.

Tako će se sa skoro desetak dana zakašnjenja od ugovorenog datuma u utorak vjerojatno pustiti u promet Ulica Nikole Šubića Zrinskog u okviru projekta Hrvatskih cesta za koje je radove izvodila tvrtka Sarađen s potpuno novom prometnom regulacijom za koju tek treba vidjeti kako će se pokazati "na terenu".

Rekonstrukcija državnih cesta kroz Zadar dugo se očekivala, a najavljivala se prije dvije godine pod nazivom "od Bulevara do Istarske obale". Projekt su financirale Hrvatske ceste što je Gradsku upravu veselilo jer je to značilo neodlijevanje sredstava iz gradskog proračuna, a kao izvođač radova rezervirana je tvrtka Sarađen u zajednici s Vodoinstalacijom te tvrtkom Locum i to za 32 milijuna kuna bez PDV-a. Izabran je i nadzor u kojem je uz zadarski D&Z bio i zagrebački Investinženjering i Ramtceh.

Radilo se o dužini od čak 4,2 kilometra ceste koja praktično vodi kroz samo prometno središte grada, od ulica Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskog, Marka Marulića, uz benzinsku crpku prema Obali kralja Tomislava, te od od starog Kazališta lutaka u Jazinama do starog autobusnog kolodvora na Liburnskoj obali. U projekt se uključio i Grad Zadar koji je rekonstruirao preostali dio obalnog zida u Jazinama.

Radovi su konačno započeli krajem mjeseca rujna 2017. godine i to obnovom državne ceste 407 i zamjenom kolničke konstrukcije u nekoliko faza na cijeloj dionici koja je obuhvaćala ulice: Liburnska obala, Obala kralja Tomislava, Marka Marulića, Nikole Šubića Zrinskog, Ante Starčevića te Franje Tuđmana do raskrižja s Putom Murvice.

Zadar je u protekle dvije godine u svakom slučaju dobio nove, obnovljene prometnice, koje su, primjerice na Bulevaru, obogaćene i kvalitetnijim skretanjem prema Poreznoj upravi, boljim smještajem lokalnih gradskih autobusa, riješenim parkingom uz zgrade nasuprot Porezne uprave. Izostalo je najavljeno rješenje ulaza na parking kod McDonaldsa i bolja regulacija semafora s Bulevara prema POS-ovim zgradama gdje se zbog čudne nivelacije raskrižja često događaju prometne nezgode.

Kako će se nova prometna regulativa pokazati u praksi, vidjet ćemo već idućih dana. Uostalom, pravi test nastupit će uskoro, sa špicom turističke sezone. Prežive li obnovljene dionice očekivane turističke gužve, položile su ispit. A ako ne? Novi projekti, za nova vremena...
 

Još uvijek traju najduži radovi, oni na Putu Stanova. Nakon gotovo osam mjeseci rekonstrukcije i još dugotrajnijeg postupka otkupa (i izvlaštenja) zemljišta, dionica bi trebala biti konačno otvorena 15. lipnja.

 

Od Hrvatskih cesta nikada nismo dobili odgovor o rekonstrukciji raskrižja na Žmirićima gdje se svakoga ljeta stvaraju velike gužve i zastoji prometa iz pravca Vira. Zašto se to raskrižje konačno ne rekonstruira kao rotor iz državne tvrtke nije odgovoreno, pa se i ovoga ljeta mogu očekivati velike gužve na toj dionici.
25. studeni 2024 02:23