U 55 posto vremena odrađeno je 39 posto posla, kazao je to Josip Križanec, inženjer tvrtke Ludwig Pfeiffer koja je zadužena za cjelinu Zadar na projektu Aglomeracije Zadar-Petrčane i to nakon sastanka održanog s gradonačelnikom Brankom Dukićem i direktorom Grgom Peronjom. Sastanak je održan zbog brojnih pritužbi koje građani imaju na dinamiku radova ove njemačke tvrtke.
Gradonačelnik Dukić svjestan je svih problema na terenu, ali i nedostatka komunikacije između izvođača radova i stanovništva koji živi u područjima gdje se radovi odvijaju. Zbog toga je i najavio "javne tribine" na kojima će prisustvovati i izvođač te gdje će građani moći pitati sve što ih zanima vezano uz dinamiku radova i probleme u njihovom kvartu.
- Nalazimo se pred najzahtjevnijim vremenima kada smo otvorili radove na velikom broju ulica te smo zbog toga i mogli očekivati probleme. Od početka na cjelini Zadar imamo probleme s izvođačem radova i s punim pravom mogu reći da sam nezadovoljan dinamikom radova. Da je izvođač od početka bolje komunicirao sa stanovništvom, vjerujem da bi ljudi bili više zadovoljni. Održavanjem javnih tribina ćemo pokušati promijeniti način komunikacije, kazao je gradonačelnik Dukić pozivajući medije da ukazuju na probleme koji im građani prijave kako bi se oni što prije mogli riješiti.
- Ispričavam se i svim građanima u čijim ulicama je nastupio zastoj radova i gdje dinamika radova ne ide po planu. U mojoj ulici se krenulo raditi i znam da i u njoj može biti problema , kazao je Dukić koji se, za razliku od predstavnika tvrtke Ludwig Pfeiffer, ispričao građanima zbog problema na gradilištima.
- Dosada je postavljeno 70 kilometara cijevi, od toga 48 kilometara odvodnje i 22 kilometra vodovodne mreže. Razlika vremena i napravljenih radova dogodila se prvenstveno jer u svakom projektu ima dosta papirologije za napraviti i dio vremena je protekao na pripremi. Znam da je radovi na infrastrukturi građanima iritantna, svi vole vidjeti asfalt i da je sve uređeno, ali nekad to nije tako. Dosta vremena u startu protekne na samom planiranju projekta kao što su izvedbeni projekti i prometna regulacija, suglasnosti nadležnih institucija. sada kasnimo nekih sedam posto odrađenih radova u odnosu na protek vremena, ali tu stavku smanjujemo jer smo prije kasnili 12 posto s radovima u odnosu na vrijeme, kazao je Križanec dodajući kako u Diklu rade s četiri ekipe u ulicama Rampada, Put Krčeva i Obala koja je najzahtjevniji dio te priče jer je uz more i Školska ulica.
- U Diklu se radi osam kilometara cijevi, a dosada su realizirana tri kilometra. Plan je da sve što započnemo na Diklu završimo do 15. lipnja i da do tada bude sve vraćeno u prvobitno stanje. U narednom periodu planiramo završiti još dodatna dva kilometra, te od početka travnja uvesti još dvije ekipe tako da nakon ljetne sezone imamo slobodan put i prometu i stanovnicima. Diklo nije jedina cjelina u našem projektu, već ih imamo dvadesetak. Radovi se odvijaju na gotovo svim lokalitetima, osim Dražnica i Kolovare gdje će radovi krenuti nakon turističke sezone, kazao je Križanec kojeg su mediji pitali zbog čega se već duže vremena ne odvijaju radovi u ulicama Sutomiška, Barišićeva i Kožinski prilaz.
- Izvođač uvijek ima planove, ali oni nikad nisu sveto pismo i dogodi se "xy" problema iz "xy" razloga. U Barišićevoj ulici je plan bio vratit se iza ljetne sezone jer uz obalu ne izvodimo radove tijekom ljeta. sve svoje resurse smo prebacili u Crvene kuće. Imali smo se obvezu vratiti, ali kako smo izvodili radove na Crvenim kućama tamo su nam iskrsli problemi i nismo htjeli prekinuti radove dok sve na tom mjestu ne završimo. sada kad smo to obavili vratili smo se u Barišćevu prije par dana. Sutomiška ulica je odrađena u cijelosti, tamo je bio problem s nekakvim postojećim fekalijama koje su se izljevale oko novog cjevovoda i morali smo prekinuti radove jjer je vodoopskrbna mreža ostala na "bypassima". u tom trenu smo računali da je tako bolje dok ne počnu oseke da završimo preostalih deset metara. Namjeravamo u idućim danima to započet i dovršiti. Kožinski prilaz je tepka tema jer smo imali problem s podizvođačem. Ako on kroz desetak dana ne krene s radovima, krenut ćemo mi, dao je obećanje, a sad ćemo vidjeti, kazao je Križanac koji nije znao odgovoriti hoće li posao uspjeti završiti u roku, odnosno kada će se dinamika radova izjednačiti s vremenskim periodom.
- Ne znam hoćemo li uspjeti, ali kašnjenje od 12 posto je smanjeno na 7 posto i ima intenzitet smanjivanja. Ugovorna priča je komplicirana i nije samo priča vezana uz vrijeme i realizaciju, vezana je uz neke stvari koje nisu planirane projektom. Više manje ne bi trebali kasniti osim u detaljima koje su eventualno vezane uz izmjene projekta i uz izmjene konfiguracije na terenu. Prema postocima kojima sam rekao to bi bilo dva do tri mjeseca, zaključio je Križanec.