- Iako u propozicijama natječaja stoji kako jedan ponuditelj može zakupiti samo jednu kućicu, kada se kaže jedan "ponuditelj" misli se na tvrtku ili obrt, jer je uvjet da različite tvrtke ili obrti budu zakupci adventskih kućica. U propozicijama natječaja ne piše da se na više kućica ne mogu javiti različite tvrtke koje imaju povezane odgovorne osobe, ali ako to postane veći problem, već iduće godine možemo razmatrati da se u natječaj uvrsti i to da gledamo koje su osobe povezane s tvrtkama, istaknuo je direktor Letinić.
Tako je prošle godine govorio direktor Tržnice Zadar Tomislav Letinić nakon što je završen natječaj za zakup drvenih kućica na Adventu. Ove se godine, iako su se prošlogodišnji potencijalni zakupci bunili na takve propozicije natječaja, baš ništa nije promijenilo.
Naime, i ove godine "jedan ponuditelj" - a to znači tvrtka, a ne odgovorna osoba unutar tvrtke - može zakupiti samo jednu kućicu. No očito je nebitno što se iza više tvrtki nalaze iste osobe i što na takav način zakup više kućica realno može dobiti ista osoba. Direktor Letinić pravda se kako po tom pitanju ništa nisu mogli napraviti.
- Teško je izdvajati povezane osobe, govori Letinić koji, tvrdi, nije našao načina kojim bi pravno opravdao propoziciju natječaja da iza tvrtki koje se javljau na natječaj ne smije stajati ista odgovorna osoba.
- Kad smo tražili mišljenje vezano uz odgovorne osobe, Agencija za tržišno natjecanje nam je odgovorila kako se na taj način određene osobe stavlja u nepovoljan položaj. Zbog toga nismo mijenjali tu stavku natječaja, istaknuo je direktor Tržnice dodajući kako se upravo zbog toga znatno povisio iznos jamčevine koju potencijali zakupci trebaju platiti kako bi se natjecali za kućicu.
Naime, kako bi ostvarili urednu prijavu na natječaj, natjecatelji moraju uplatiti jamčevinu za svaku kućicu. Prošle godine jamčevina je iznosila 1000 eura, a ove godine Tržnica je u dogovoru s Gradom Zadrom taj iznos povisila na čak 5000 eura po kućici. Zbog toga je moguće da ova odluka proizvede kontraefekt jer se njome iz igre izbacuju mali ugostitelji, a tako bi ostali samo ‘veliki igrači‘ koji putem različith tvrtki u svom vlasništvu, ili pod svojom kontrolom, mogu uplatiti tako veliku jamčevinu za više kućica.
Novitet ovogodišnjeg Adventa, a tiče se budućih zakupaca, je to da se u cijeli postupak izbora zakupaca intenzivno uključuje Komunalno redarstvo Grada Zadra koja će provjeravati drže li se zakupci svih uvjeta koji su propisani natječajem.
- Prvi put je ove godine, uz priloženu skicu, na natječaju strogo definiran broj stolova koje pojedina kućica smije imati. Naime, u prošlim natječajima bila je propisana kvadratura terase, ističe Letinić dodajući kako se u slučaju bezobraznih širenja terase zakupci mogu kazniti.
- Nakon dva upozorenja od strane komunalnih redara Tržnica zadržava pravo raskida ugovora i to bez vraćanja jamčevine. S obzirom da zakupci moraju prije početka Adventa potpisati ugovor i platiti izlicitirani iznos ponude, vjerujem da će se zbog ove mjere svi pridržavati pravila, zaključuje Letinić.
Ove se godine, zbog sigurnosti i lakše prohodnosti preko Trga Petra Zoranića, smanjio i broj drvenih kućica, s 25 na 22 kućice, a početne cijene su skočile za tisuću eura. Za malu kućicu morate ponuditi minimalno četiri tisuće eura (bez PDV-a), a za najpopularniju kućicu koja se nalazi uz Kapetanovu kulu i koja iz godine u godinu ruši rekorde u izlicitiranoj zakupnini – minimalno pet tisuća eura (bez PDV-a).
Podsjetimo kako je Tržnica Zadar prošle godine na najmu kućica "zaradila" 190.115 eura (bez PDV-a), a taj je novac utrošen kako bi se podmirili troškovi izvođača koji nastupaju na zadarskom Adventu, Zbog tri kućice manje, Tržnica vjeruje kako će ove godine zaraditi isti, ako ne i manji iznos. Dodaju i kako bi Turistička zajednica grada Zadra idućeg tjedna trebala izaći u javnost s popisom izvođača koji će nastupati na ovogodišnjem Adventu koji započinje 24. studenog i traje do 2. siječnja.
Rok za slanje ponuda je 28. listopada do 11.30 sati, a javno otvaranje ponuda održat će se pola sata nakon zaključenja natječaja u Velikoj vijećnici gradske uprave koja je prošle godine bila pretijesna s obzirom da je na prošlogodišnji natječaj stiglo ukupno 288 ponuda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....