StoryEditorOCM
4 kantunaPROBNI RAD

Kreće izgradnja prometnice od Zone Grabi do CGO-a, ali "istočna cesta" je na čekanju iako ima dozvolu. A nema ni nove lokacije za građevinski otpad

Piše P. O.
12. siječnja 2024. - 21:59

Županijska uprava za ceste Zadarske županije prije nekoliko dana je raspisala javni natječaj za izvođača radova na prometnici od Gospodarske zoni Grabi u Poličniku do Centra za gospodarenje otpadom u Biljanima Donjim. Radi se o skoro sedam kilometara ceste koja bi „spasila” naselje Suhovare od povećanog kamionskog prometa, jer bi komunalni otpad iz Zadra i cijelog zapadnog dijela Zadarske županije do CGO-a stizao prometnicom koja prolazi kroz središte Suhovara.

Pitanje je samo kada će prometnica Grabi-CGO biti završena: natječaj za izbor izvođača radova procijenjenih na 2,6 milijuna eura bez PDV-a bit će otvoren do kraja mjeseca, a u najboljem slučaju, pod uvjetom da ne bude žalbi, radovi bi mogli započeti krajem ožujka i do kraja ljeta biti završeni. A to znači da će najmanje nekoliko mjeseci brojni kamioni „Čistoće” s komunalnim otpadom prolaziti kroz naselje.

Jer, Centar za gospodarenje otpadom od 22. siječnja počinje, a koncem srpnja završava s probnim radom. Dosadašnjim pokusnim radom obavljeno je ispitivanje instalirane opreme i postrojenja, a, na sreću, nije otkriven nikakav značajan problem. Međutim, za veću dozu optimizma bit će potrebno sačekati trenutak kada će u CGO početi stizati komunalni otpad. Prvog dana će to biti deset tona, a do svibnja i lipnja će CGO ići prema projektiranom maksimumu od 75.000 tona godišnje obrađenog komunalnog otpada.

image

Postrojenje CGO-a Biljane Donje

"EKO"

Kraj srpnja, kada završava probni rad, može se označiti i kao dovršetak ovog velikog projekta. Trenutno, tvrtka „EKO” zapošljava oko 40 ljudi, a kada CGO bude u punom pogonu ta će brojka biti udvostručena. Dio budućih zaposlenika će stići iz zadarske „Čistoće – pomoćni radnici, rukovoditelji građevinskih strojeva, radnici koji će raditi na vagi, ali „EKO” će morati zapošljavati još i sedam ili osam vozača, te dva ili tri strojarska ili elektro tehničara. Uz 15 posto povećanja, tehničari bi „dohvatili” plaću od oko 1.000 eura, što je ispod plaća koje mogu dobiti na tržištu, pa ih neće biti lako pronaći.

Izgleda da nije lako pronaći ni novu lokaciju na području Zadarske županije za odlaganje i reciklažu građevinskog otpada. Unutar CGO-a postoji ploha predviđena za to, ali se radi o deponiranju i reciklaži građevinskog otpada isključivo za potrebe CGO-a. Kada bi sav građevinski otpad koji sada ide na deponij iznad Dikla bio preusmjeren prema CGO-u, njegovi bi kapaciteti bili prekrcani već u roku od dvije godine. A to znači da će Županija što prije morati pronaći i odrediti novu lokaciju za odlaganje građevinskog otpada.

image

Branko Kutija, ravnatelj ŽUC-a

Cropix

Problemi s „istočnom cestom”: ima dozvolu, ali ŽUC nema sredstava

Već je sada jasno da će, čak i da cesta od Zone Grabi do CGO-a bude na vrijeme završena, ostati veliki prometni problem s pristupnom prometnicom s istoka do CGO-a. Iako za tu cestu, koja vodi od prometnice Zemunik-Smilčić do CGO-a, Županijska uprava za ceste već ima građevinsku dozvolu, do njen izgradnje gotovo sigurno neće doći ove godine.

- Za izvanredno održavanje i građenje naš je godišnji proračun oko tri milijuna eura. Otprilike toliko će nas koštati cesta Grabi-CGO i jasno je da je zbog nedostatka sredstava jako teško ući i u izgradnju druge spojne ceste. Pokušat ćemo u razgovorima s Ministarstvom vidjeti hoće li biti moguće pronaći sredstva na neki drugi način, kaže Branko Kutija, ravnatelj ŽUC-a.

23. prosinac 2024 01:12