Skandal s izgradnjom benzinske crpke na Viru ušao je u četvrtak u novu fazu: lokalna opozicija iz Udruge "Vir bez podjela" stala je na stranu investitora, a istovremeno su na gradilištu započeli pripremni radovi. Iz općinske uprave su reagirali tvrdeći da se, nakon nezakonitog izdavanja građevinske dozvole, i početak radova odvija nezakonito.
- Investitor Tri Bartola d.o.o. nastavlja s kršenjem zakona te se konačno deklarirao kao bespravni graditelj. Bespravni investitor pristupio je zaštićenom autohtonom pejzažu na prostoru Općine Vir i otvorio gradilište po nezakonito izdanoj građevinskoj dozvoli. Investitor Tri Bartola d.o.o. obavijestio je nadležni upravni odjel o otvaranju gradilišta 4. prosinca. S obzirom da Zakon o gradnji Članak 131. kaže da je investitor dužan tijelu graditeljstva, najkasnije u roku od 8 dana prije početka građenja, pisano prijaviti početak građenja, bespravni investitor Tri Bartola d.o.o. nije smio po nezakonito izdanoj građevinskoj dozvoli pristupiti katastarskoj čestici na način otvaranja gradilišta prije 12. prosinca.
Općina Vir poduzet će sve pravne radnje da zaštiti javni interes i onemogući bespravnog investitora u konzumaciji nezakonito izdane građevinske dozvole, a to znači da će se poduzeti mjere fizičkog štićenja koridora DC306 koji je izvlašten od strane Općine Vir kao ovlaštenika Hrvatskih cesta, a sve po odluci Predsjednika Uprave Hrvatskih cesta i temeljem lokacijske dozvole koju je u ime Hrvatskih cesta, 9. listopada 2014., ishodovala Općinska tvrtka Vir održavanje d.o.o. radi proširenja koridora ceste, rekonstrukciju prometnice, izgradnju nogostupa i autobusnih ugibališta, priopćili su iz Općine Vir.
Smatrajući da je građevinska dozvola izdana u skladu sa zakonom, iz "Vira bez podjela" pozdravljaju investiciju "Tri Bartola" i "svaku investiciju koja će potaknuti zapošljavanje", a zahvalni su i "županijskim tijelima koja omogućuju da se u Viru nešto investira".
- Virani su taoci politike načelnika Kapovića, fotelja načelnika mu je oružje u borbi protiv nepodobnih Virana, protiv malih i velikih poduzetnika i investitora. Jedini uspješni poduzetnik na Viru je načelnik Kapović i, gle čuda, tek od kada je zasjeo u načelničku fotelju. Tu se očito krije odgovor zašto se protivi svakoj investiciji osim vlastitoj, a zastrašujuće je čuti da načelnik traži progon za investitore i one koji odobravaju investicije, izjavila je na konferenciji za novinare općinska vijećnica "Vira bez podjela" Jadranka Okreša pozivajući institucije da se pozabave načinom rada načelnika Kapovića jer će u suprotnom on nad njima provoditi "nadzor i teror kako je to naučio nad svima koji mu se usude usprotiviti".
- Na Viru važi samo zakon načelnika Kapovića, sada se izdiže i iznad državnog zakona dajući do znanja da, bez njega i njegove investicije, na Viru neće biti benzinske crpke. Tražio je drugog investitora, a kada nije uspio, pokrenuo je lavinu optužbi i kaznenih prijava. Na Viru su na propast osuđene sve investicije koje ne amenuju načelnik i Općina, rekao je Igor Vučetić navodeći da općinski zaposlenici sprječavaju investitora koji je započeo s radovima.
- Kroz proračun je u 15 godina prošlo milijardu kuna, ali na Viru nema ni jedne velike investicije, a sada se želi onemogućiti investitora s legalnom građevinskom dozvolom koji je dobrodošao na Vir. Ne vidim zašto se ovo ulaganje ne dopusti: ako je investitor donio građevinsku dozvolu, nismo mi tu da utvrđujemo njenu legalnost. Lokalnom šerifu je sporno jedino to što benzinsku crpku ne otvara on, smatra Frane Vučetić.
S druge strane, načelnik Kristijan Kapović, uz već poznate razloge zbog kojih smatra da je građevinska dozvola izdana nezakonito (parcela izvan građevinskog područja, bez suglasnosti Općine koja je isključena iz postupka...) sada navodi i još nešto:
- Postoji važeća lokacijska dozvola za proširenje koridora prometnice i izgradnju ugibališta. Kao ovlaštenik Hrvatskih cesta, Općina Vir je bila zadužena za projektiranje i otkup zemljišta za što smo već utrošili 8 od 13 potrebnih milijuna. I sada te iste Hrvatske ceste daju suglasnost za izgradnju ove benzinske crpke na toj istoj prometnici s koje bi pristup išao preko već predviđenog autobusnog ugibališta!? Tako idu protiv vlastitog projekta! Zato smo i podnijeli prijavu protiv nadležne osobe iz Hrvatskih cesta koja je tu suglasnost potpisala, kaže Kapović odbacujući tvrdnje opozicije da mu je sporan investitor:
- Nije problem u tome tko je investitor, nego je sporno njegovo ponašanje. U posljednjih pet godina imali smo pisma namjere za gradnju benzinske crpke na Viru od "Lukoila", "Petrola" i "Croduxa", ali oni su nastupili drugačije, poštujući zakone i Prostorni plan Vira i nisu željeli graditi izvan zone gradnje. Gradnjom izvan građevinske zone se "ulazna investicija" smanjuje za milijun eura, pa se možda u tome krije razlog zbog kojeg te tri tvrtke nisu realizirale projekt crpke na Viru, kaže Kristijan Kapović.
ŽELI LI CRPKU GRADITI OBITELJ KAPOVIĆ?
- Moj otac je prije 15 godina imao interes za otvaranje benzinske crpke na Vir, razmišljao je o suradnji s "Petrolom". Ali, financijske su kalkulacije pokazale da taj projekt jednostavno ne drži vodu, pa je odustao, izjavio nam je načelnik Kristijan Kapović ponavljajući da je na Vir dobrodošao svaki investitor koji će se pridržavati zakona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....