StoryEditorOCM
4 kantunaREAGIRANJE

Ivica Zorić: ‘Ja sam žrtva sustava! Moj brod ‘Michelle‘ nije privezan na divlje, a ŽLU mi odbija dodijeliti vez iako imam pravo prvenstva‘

Piše iVICA zORIĆ/ZADARSKI.HR
8. svibnja 2023. - 22:07
Položaj Zorićevih broda na dijelu operativne obale u luci Sv. Filip i JakovSnimio čitatelj/Slobodna Dalmacija

Na naš tekst "BURA U MALOM MISTU Zorić je svojim brodom zagradio ulazak u luku! ŽLU: Duguje nam 15.000 eura. Zorić: To smeta ‘Jugovićima‘, u Filip Jakovu ih je poprilično!”, reagirao je Ivica Zorić. Njegov ispravak prenosimo u cijelosti:

Navod 1: «Zašto inspekcije i nadležne službe ne uklone drveni turistički brod «Michelle» u vlasništvu Ivice Zorića koji je zatvorio ulaz u mjesnu luku Sv. Filip i Jakov. Taj brod je godinama tu privezan na divlje, bez plaćanja naknade, pita se Ivan Anić iz Sv. Filipa i Jakova koji nam je dostavio predstavku s fotografijama koje potkrepljuju njegove tvrdnje.» 

U odnosu na gore citirane, netočne informacije, čiji ispravak zahtijevam:

A) Netočne su i neutemeljene informacije da je drveni turistički brod «Michelle» u mom vlasništvu, godinama privezan na «divlje bez, plaćanja naknade».

1. Brodovi «Martina» i «Michelle» su privezani u luci Sv. Filip i Jakov više od 30 godina, preciznije brod «Martina» 53 godine, a brod «Michelle» 48 godina. Do javnog poziva Lučke uprave Zadarske županije za dodjelu komunalnih vezova od 2019. godine pitanje veza u luci Sv. Filip i Jakov nije bilo uređeno, te nitko od korisnika veza, nije vez ni plaćao.

2. Pravilnikom o načinu održavanja reda u luci i uvjetima korištenja luke na području Županijske lučke uprave Zadar od 9. siječnja 2017. godine propisano je da ugovor o stalnom vezu Lučka uprava sklapa na zahtjev korisnika (članak 15.) i da prvenstvo veza imaju vlasnici brodova koji imaju prebivalište ili sjedište na području jedinice lokalne samouprave, kada je upisan na području nadležne ispostave lučke kapetanije nadležne za tu luku, u svrhu obavljanja gospodarske djelatnosti posebice za ribarstvo ili prijevoz putnika (članak 16.).

3. Ja sam pravovremeno i među prvima 2019. godine podnio zahtjev za dodjelu komunalnih vezova za oba navedena plovila: zahtjev za vez broda «Michelle» predao sam 30. svibnja 2019. godine, a ispunjavam i sve uvjete za pravo prvenstva pri dodjeli veza.

4. Lučka uprava Zadarske županije se na moj osnovani zahtjev, a kojeg je uredno zaprimila, potpuno oglušila, čime je protupravno postupila.

5. Na to je bila upozorena dopisom koji joj je bio upućen od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske od 26. listopada 2020. godine, Klase: 050-01/20-01/576 i Broja: 530-03-2-2-2-20-2, kojim je isto zahtijevalo od Lučke uprave Zadarske županije da riješi pitanje komunalnog veza za plovilo «Michelle» te postupi sukladno zakonu. Lučka uprava Zadarske županije se u potpunosti oglušila i na dopis ministarstva, te ustraje i dan danas na svom protupravnom djelovanju.

6. Svi ostali podnositelji, i oni bez prava prvenstva, svoje zahtjeve za vez uredno su ostvarili. Takva očita diskriminacija mene, u odnosu na ostale korisnike vezova, predstavlja kvalificirano protupravno djelovanje Lučke uprave Zadarske županije, jer ona ustraje na protupravnoj situaciji koju je stvorila i koju odbija rješavati, a da pri tome ignorira ne samo načelo jednakosti, nego i posebno pravo prvenstva koje mi zakonski pripada.

7. U toj protupravno (ne)reguliranoj situaciji, Lučka uprave Zadarske županije, na taj je način brod «Michelle» «prisilila» da i ostane na tom dijelu luke, kojeg kasnije proglašava «operativnim dijelom luke».

8. Treba napomenuti da dio rive, a kojeg je Lučka uprave Zadarske županije proglasila operativnim dijelom luke, ne udovoljava kriterijima iz članka 19., a koji su propisani Pravilnikom o kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, način plaćanja veza, uvjete korištenja, te određivanje maksimalne visine naknade (NN, 94/2007). Tu opet Lučka uprava Zadarske županije krši važeće zakonske propise.

9. Pravilnikom o kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, način plaćanja veza, uvjete korištenja, te određivanje maksimalne visine naknade i raspodjele prihoda dana je jasna definicija operativnog dijela luke, a to je da je to dio luke namijenjen za privez plovila, te to nije nikako dio luke namijenjen za stalni vez plovila na koji ga način i koriste plovila «Michelle», a odnedavno i «Martina», budući da nemaju riješeno pitanje stalnog veza. Dakle, operativni dio luke jest dio luke koji je namijenjen za obavljanje uobičajenih dnevnih djelatnosti u luci kao što su ukrcaj i iskrcaj putnika i tereta, prijevoz putnik i teret, te taj dio luke nije nikako namijenjen za stalni vez, te se za taj dio luke i ne može sklopiti ugovor o stalnom vezu. Također, Pravilnikom o načinu održavanja reda u luci i uvjetima korištenja luke na području Županijske lučke uprave Zadar od 9. siječnja 2017. godine, jasno se utvrđuje sama funkcija operativnog dijela luke, te se potvrđuje nemogućnost postojanja stalnog veza na istom. U skladu s odredbom članka 11. spomenutog Pravilnika jasno je propisano da na operativnom dijelu luke plovni objekti, osim brodova u javnom linijskom pomorskom prometu, mogu se zadržavati radi obavljanja djelatnosti ukrcaja i iskrcaja najdulje 30 minuta. 

10. Nejasno je po kojoj osnovi Lučka uprava Zadarske županije dostavlja račune za naknadu za vez broda «Michelle» budući se brod nalazi na dijelu luke koji je operativni dio, neadekvatan za stalni vez tog broda ili bilo kojeg drugog plovila. Potrebno je za naglasiti da Lučka uprava Zadarske županije s tim brodom kao ni s brodom «Martina» nema sklopljen ugovor o stalnom vezu koji je i osnova za određivanje naknade za vez.

11. Pravilnikom o načinu održavanja reda u luci i uvjetima korištenja luke na području Lučke uprave Zadarske županije, jasno je propisano da se za korištenje komunalnog dijela luke sklapa ugovor o stalnom vezu s korisnikom, te se na temelju tako sklopljenog ugovora o stalnom vezu, jedino može utvrditi naknada za vez korisniku, a ne proizvoljno i bez ugovora kako to i čini Lučka uprava Zadarske županije. Radi se dakle i ovdje opet o protupravnom postupanju Lučke uprava Zadarske županije.

Ukratko, Lučka uprava Zadarske županije meni godinama odbija dodijeliti vez iako imam pravo prvenstva. U međuvremenu dodjeljuje vez drugim korisnicima bez prava prvenstva, ignorira zahtjeve Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske kao svog nadređenog tijela, proglašava dio luke gdje se godinama nalazi brod «Michelle», «operativnim dijelom luke», kršeći pri tome važeće propise, da bi onda proizvoljno i protupravno, bez zakonske osnove ispostavljala meni račune. 

Dakle Lučka uprava Zadarske županije u mom slučaju već godinama protupravno postupa i na tome ustraje iako se radi o 6, 7 protupravnih postupaka, a koji su izravna posljedica toga što iz meni nepoznatih razloga, odbija dodijeliti komunalni vez za moje brodove.

Iz sve navedenog jasno proizlazi da drveni turistički brod «Michelle» u mom vlasništvu, godinama nije privezan na «divlje» i da trenutno nema ugovornu ili zakonsku osnovu po kojoj bi trebao plaćati zakonski određenu naknadu temeljem dodijeljenog komunalnog veza, a na koji ima pravo, uz pravo prvenstva dodjele i adekvatnu godišnju naknadu.

image

Položaj Zorićevih broda na dijelu operativne obale u luci Sv. Filip i Jakov

Snimio čitatelj/Slobodna Dalmacija

B) Netočne su i neutemeljene informacije da je drveni turistički brod «Michelle» u vlasništvu Ivice Zorića zatvorio ulaz u mjesnu luku Sv. Filip i Jakov.

U prethodnoj točci je detaljno objašnjeno pod kojim uvjetima i gdje se brod «Michelle» nalazi na vezu. Netočne su i neutemeljene informacije da drveni turistički brod «Michelle» u mom vlasništvu, zatvara ulaz u mjesnu luku Sv. Filip i Jakov. Brod «Michelle» isključivo po potrebi, kada su najavljeni jaki udari vjetra, biva pomaknut prema naprijed, kako bi se izbjegla izvjesna materijalna šteta. Niti tada, u toj poziciji, ulaz u luku nije blokiran. Da je tome tako, niti jedan brod ne bi imao pristup luci. 

Navod 2: «Zanima me zar je zaista jedan siledžija jači od sistema, države i čini sve druge građane glupanima koji se drže reda, koji uredno plaćaju državi tražbine (od čega se ta ista država i hrani) i koji se drže propisa i kad im ne paše? Tamo stoji na crno, nikom ništa ne plaća, koristi struju i vodu koju svi mi plaćamo. Taj isti brod, kao prvo, svojom težinom i neadekvatnim i nepropisnim vezivanjem već je razvalio i potkopao mul, a točka na «i» je to što je skroz zatvorio ulaz u luku Sveti Filip i Jakov!»

U odnosu na gore citirane, netočne informacije čiji ispravak zahtijevam:

U prethodnom ispravku je detaljno objašnjeno pod kojim uvjetima i gdje se brod «Michelle» nalazi na vezu. 

Ponavljam da, Županijska lučka uprava usprkos pismenom mišljenju i preporukama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te unatoč činjenici da prilikom dodjela komunalnog veza, brod «Michelle» ima prednost pred brodicama za sport i rekreaciju, nije našla odgovarajući vez za brodove «Michelle» i «Martina». 

Nadalje, netočno je da brod «Michelle» koristi struju i vodu koju plaćaju mještani Sv. Filip i Jakova. Za potrebe broda «Michelle» i broda «Martina» općini Sv. Filip i Jakov, plaćam struju i vodu. Stoga je netočno i neistinito da sam siledžija koji je prema navodima nekakvog, Ivana Anića, jači od sistema. Suprotno tome, sistem o kojem je riječ, ne nalazi za shodno da riješi pitanje veza za brod «Michelle», iako su drugi brodovi koji su uputili zahtjev za dodjelu veza, za razliku od mene  vez i dobili. 

Dakle ovdje se radi o potpunoj i zlonamjernoj zamjeni teza, jer kako sam to već prethodno u ovom ispravku argumentirano iznio, ja sam taj koji je žrtva sustava, sustava koji se ponaša proizvoljno, diskriminatorno i protupravno te «siledžijski» ustraje u svom protupravnom djelovanju.

Navod 3: «Ravnatelj Županijske lučke uprave Davor Škibola, u čijoj je nadležnosti upravljanje lukom u Sv. Filipu i Jakovu, potvrdio nam je sve sporne točke predstavke gospodina Anića. Riječ je ne o jednom nego o dva broda u vlasništvu Ivice Zorića, odnosno njegove agencije Martina Tours iz Sv. Filipa i Jakova, koji su na vezu operativnog dijela rive nalaze već godinama.»

U odnosu na gore citirane, netočne informacije čiji ispravak zahtijevam:

U prvom ispravku je detaljno objašnjeno pod kojim uvjetima i gdje se brod «Michelle» nalazi na vezu. 

Netočno je da se brod «Martina» nalazi na operativnom dijelu rive. 

Brod «Martina» nalazio se, do svog nedavnog izmještanja, za potrebe radova u luci Sv. Filip i Jakov, na komunalnom dijelu luke, a gdje između ostalog, ima prednost po pitanju veza u odnosu na brodice za sport i rekreaciju temeljem Pravilnika o Kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, način plaćanja veza, uvjete korištenja, te određivanje maksimalne visine naknade i raspodjele prihoda (NN 94/2007). 

Zahtjev za vez za brod «Martina» podnio sam 3. lipnja 2019. godine, dakle na samom početku, a koji do danas nije riješen. Jednako tako, mjesto na kojem se nalazi brod «Michelle», proglašeno je u međuvremenu operativnim dijelom luke, a što ne udovoljava jasnim zakonskim odredbama i propisima koje govore - što je to točno operativni dio luke, kako se on definira i koje uvjete mora ispunjavati da bi se proglasio za operativni dio luke, kako je već objašnjeno u prvom ispravku.

Navod 4: «Stanje je takvo već godinama i mi se s time ne mirimo, ali u ovom trenutku puno toga ne možemo poduzeti. Naime, u tijeku su radovi na obnovi luke i ona je zatvorena za promet, no sve drugo iz predstavke stoji. Ležarina godinama nije plaćena, iako mi redovito ispostavljamo račune. Vlasnik broda, gospodin Zorić, pokušao se preko odvjetnika nagoditi s nama, ali ta nagodba nije realizirana, tako da stoji primjedba da su brodovi tamo a da se pristojba ne plaća - potvrđuje Škibola kojem su, dodaje, zavezane ruke jer brod ne može otegliti, a jedini način naplate duga je pokretanje tužbe, odnosno ovrha.»

U odnosu na gore citirane, netočne informacije čiji ispravak zahtijevam:

Kako je razvidno iz detaljnih i argumentiranih činjenica i objašnjenja iz prvog ispravka, potpuno je netočno i neistinito da su nadležnim institucijama vezane ruke. 

Lučka uprava Zadarske županije, oglušila se na dva zahtjeva za dodjelu komunalnih vezova za moja dva broda, a gdje je još i u samom javnom pozivu naznačeno «da će se pri dodjeli vezova voditi računa» da li je brodica u luci za koju se podnosi zahtjev prethodno koristila vez, koliko dugo, te na kojem broju veza. 

Nadalje, nejasno je po kojoj osnovi Lučka uprava Zadarske županije dostavlja račune za naknadu za vez broda «Michelle» budući se brod nalazi na dijelu luke koji je operativni dio, neadekvatan za stalni vez tog broda ili bilo kojeg drugog plovila. Ponavljam da Lučka uprava Zadarske županije s tim brodom kao ni s brodom «Martina» nema sklopljen ugovor o stalnom vezu koji je i osnova za određivanje naknade za vez.

Pritom mi ista potpuno neosnovano ispostavlja račune za ležarinu broda «Michelle», u iznos od 5.950.00 kn mjesečno (polovina iznosa u zimskim mjesecima). Naime, u nekim drugim, susjednim lukama, su brodovi koji se bave gospodarskom djelatnošću, dobili vez na pripadajućem mjestu, pa godišnje plaćaju 2.000.00 kn i imaju ugovore u trajanju od pet godina (riječ je o brodovima slične dužine). Dakako, u praksi postoje i brodovi koji koriste vez na operativnom dijelu luke, ali i oni plaćaju godišnju naknadu od oko 2.000.00 kn. 

Situacija je takva već godinama, zahvaljujući onim nadležnim institucijama kojima sam se obratio u više navrata, na koje apeliram nekoliko godina, a koje evidentno ne žele pronaći rješenje u skladu sa zakonom i pravilnicima, već svojevoljno provode proizvoljna, orijentirana i diskriminacijska asimetrična rješenja.

Ovakvim dugogodišnjim postupanjem Lučka uprava Zadarske županije ne samo da krši Pravilnik o kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, način plaćanja veza, uvjete korištenja, te određivanje maksimalne visine naknade i raspodjele prihoda, koje je donijelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, već krši i Pravilnik o načinu održavanja reda u luci i uvjetima korištenja luke na području Županijske lučke uprave Zadar, koje je donijelo samo Upravno vijeće Lučke uprave Zadarske Županije.

S poštovanjem, Ivica Zorić

U Zadru, 8. svibnja 2023. godine 

08. studeni 2024 07:44