Zašto ljeti nema više autobusnih linija između zadarskog aerodroma i Zadra, odnosno drugih destinacija u našoj županija i zračne luke, upitala se Helena Mikulandra iz SDP-a
- Postoji nesrazmjer između broja dolazaka putnika i osiguranog prijevoza za njih. Dakle, Ryanairovi ili Laudini zrakoplovi imaju oko 180 mjesta, a dolasci na dan 26. lipnja navečer redom su bili: u 20:30, 21:25, 22:00, 22:15 te 23:55 što bi u punom kapacitetu bilo 900 putnika. S druge strane, Zračna luka osigurava shuttle buseve samo do Petrčana i Paga, ali ne i do Zadra gdje putnike vozi redovna prigradska linija. Te linije su vozile u: 21:30, 22:30, 22:30, 23:30 te u 00:30 te su mogle prevesti svega 250 putnika, jer prigradski autobusi imaju samo sjedeća mjesta, ne i stajaća. Zašto Zračna luka Zadar ne osigurava veći broj shuttle buseva i to onih koji će voziti u Zadar, koji i je glavno turističko odredište? - pitala je Mikulandra na prošloj sjednici Skupštine Zadarske županije.
Odgovor smo potražili kod direktora Zračne Luke Zadar Josipa Klišmanića.
- O broju shuttle buseva, koji izravno povezuju aerodrom i neku destinaciju, ne odlučuje Zračna luka. Njihov broj je prepušten tržištu i koliko ima interesa za takvim prijevozom toliko će biti shuttle buseva i dnevnih linija – kaže Klišmanić tumačeći kako sadašnju jedinu liniju shuttle busa održava prijevoznik Pleso prijevoz. Oni su jedini iskazali interes za pružanje shuttle usluge što može i svaki drugi prijevoznik, a održavaju izravnu liniju između Punta Skale i Borika sa Zemunikom. Na tom putu imaju nekoliko ”ukrcajno/iskrcajnih” stanica, ali druge destinacije, poput Nina ili Biograda, ne povezuju.
- Za shuttle bus linije prijevoznik treba imati potpisani sporazum između Zračne luke i destinacije do koje prevozi putnike. Mi dosad nikad nismo dobili pritužbe turističkih agencija ili turoperatora da takvih linija nedostaje, odnos da bi trebali uvesti neke nove. Kao Zračna luka mi o tome ne odlučujemo, na nama je da stvorimo uvjete, a poduzetnici na tržištu bi trebali prepoznati da li im se isplati u tako nešto ulagati i imati shuttle bus linije za, primjerice, Biograd – kazao je Klišmanić odbacivši prigovore da se takvim načinom zapravo pogoduje taksistima na aerodromu koji ljeti nabijaju cijene svojih usluga. Naime, ispada da je omjer putnika koji dođu na aerodrom i mjesta u autobusima jedan naprema pet.
- Što se tiče gradskog prijevoznika Liburnije, poznato je da je njima to najrentabilnija linija. Mogu li je oni pojačati, ne znam, ali siguran sam da neće ispustiti priliku za dodatnom zaradom ako za to ima opravdanja.
Što se tiče taksista, tu nema nikakvog pogodovanja, niti se ide njima na ruku. Odluka o broju shuttle buseva prepuštena je interesu tržišta i njihov broj, kao i broj dnevnih linija, ničim nije ograničen – zaključuje direktor zračne luke Zadar.