StoryEditorOCM
4 kantunaRAZGOVOR: GORAN RAŽNJEVIĆ "ZAKOPAO RATNE SJEKIRE" S IVANOM KNEZOM

Greške se skupo u biznisu plaćaju – nestajete ako ne znate kamo idete! To gledam svaki dan!

4. lipnja 2018. - 00:02
IMG_8698t

S kakvim je očekivanjima Ilirija ušla u turističku sezonu kao jedna od glavnih turističkih kuća na zadarskom području? - pitali smo Gorana Ražnjevića, predsjednika Uprave najveće biogradske turističke kuće.

- Očekujemo još jednu dobru, a nadam se i uspješnu turističku sezonu a time i kompletnu poslovnu godinu. Naša djelatnost u turizmu, davno je prestala biti samo turistička sezona. U 2018. godini očekujemo još jednu poslovnu godinu u kojoj ćemo nastojati nastaviti sa daljnjim razvojem i rastom na razini svih sektora: hotelijerstvo – Ilirija Resort, nautika – Marina Kornati, kamping – kamp „Park Soline“, destinacijska menadžment kompanija/DMK Ilirija Travel, real-estate – Poslovno-trgovački centar City Galleria.

- Jesu li završeni glavni investicijski ciklusi u kompaniji kroz prošle godine i postoje li neki konkretni planovi za nove investicije?

- Uglavnom sve što smo planirali izgraditi, urediti, adaptirati ili osuvremeniti za sezonu 2018. godine je završeno ili pred samim završetkom. Ovih dana stavili smo u funkciju odnosno na raspolaganje našim gostima i suvremeno izgrađen i uređen zatvoreni bazen. Sam objekt je veličine 500 m2, od čega površina bazena iznosi 120 m2, a dužina preko 18 metara. U 2016. i 2017. godini investirali smo preko 125 milijuna kuna, a ove 2018. godine do sada dodatno još preko 30 milijuna kuna samo u pripremu turističke sezone odnosno podizanje kvalitete i razvoj nove turističke ponude i dodatnih sadržaja.

- Investicijski ciklus ste zapravo započeli 2016. godine kada ste preuzeli i trgovački centar City Galleriju u Zadru?

- U prethodne dvije godine, 2016. i 2017. godini, značajna investicijska ulaganja u unapređenje ponude izvršena su u nautičkom sektoru, a pored toga daleko najznačajnija investicija u tom razdoblju je akvizicija (kupnja) Poslovno-trgovačkog centra City Galleria u Zadru kojom je stvorena kompanija sa širokim spektrom djelatnosti. U Marini Kornati nastavljeno je s uređenjem novih vezova te kvalitetnijom ponudom sadržaja i usluga marine posebno u dijelu usluga servisa, povećanjem kapaciteta operativno-poslovnih i tehničkih prostora te dogradnjom i proširenjem sanitarnog čvora.

U sektoru hotelijerstvu investirano je u izgradnju zatvorenog multifunkcionalnog bazena, kojim su spojena dva hotela, Ilirija i Adriatic. Sva tri naša hotela u destinaciji Biograd na Moru, Ilirija, Adriatic i Kornati, priključeni na prirodni plin kao ekološki prihvatljiviji energent. Ugrađeni su novih liftovi, sobna vrata na kartično zaključavanje te su dodatno uređeni i opremljeni sportski i rekreacijski sadržaji. Izgrađena je i postavljena potpuno nova i moderna vanjska ograda hotela Ilirija i hotela Kornati, čime su paralelno sa preuređenjem svih vanjskih površina hotela uz nabavku novog interijera i namještaja, za zajedničke javne prostorije uključujući lobije, barove i restorane, te dodatno uređenje smještajnih jedinica, a sve sukladno standardima turističke odnosno hotelske industrije kao i očekivanjima i zahtjevima tržišta.

Znatno se ulaže i u kamping sektor odnosno kamp „Park Soline“ gdje je nabavljeno 40-tak novih mobilnih kuća uz istovremeno podizanje kvalitete cijele infrastrukture kampa, razvoj dodatne ponuda i sadržaja uz nastavak daljnjeg hortikulturnog oplemenjivanja kampa do razine parka.

- Pioniri ste u izdvojenim ruralnim turističkim kapacitetima u zadarskoj regiji, tzv. difuznim hotelima na primjeru Ražnjevića dvora. Kakva su vam iskustva u tom segmentu?

- Ražnjevića dvori A.D. 1307. prvi je kategorizirani difuzni hotel u Hrvatskoj, smješten na ruralnom posjedu u mjestu Polača, uz očuvanu lokalnu tradicijsku arhitekturu, identitet i tradiciju, ovaj proizvod spada u luksuznu ponudu visoke kvalitete te predstavlja jedinstven i rijedak proizvod na tržištu koji istovremeno objedinjuje autentičnost starine, njen očuvani povijesni značaj, luksuzni smještaj te ponudu tradicionalnih gastro doživljaja. Ražnjevića Dvori A.D. 1307. nudi smještaj u šest samostalno uređenih apartmana, klimatiziranih s centralnim grijanjem, pogodnih za cjelogodišnji smještaj, za 20 do optimalno 24 osobe odnosno za dvije, četiri ili šest osoba, prostore za usluživanje hrane, autentične konobe i dvore, od kojih je nastarija iz 16. stoljeća. Također, difuzni hotel nudi višenamjenske zatvorene prostore za različite namjene (konferencije, seminari, predavanja, radionice, igraonice, kulturne priredbe, izložbe i sl.), bazen površine 50 m2 s bazen barom, vinograd i maslinike s vidikovcem, vinariju te atraktivno hortikulturno parkovno uređenje okoliša.

- U Zadru imate Arsenal kao gradski klub, a preuzeli ste i City Galleriju, trgovački centar. Kako ih mislite razvijati?

- Arsenal, spomenik baštine smješten u staroj gradskoj jezgri Zadra jedini je objekt tog kapaciteta i povijesnog značaja ne samo u gradu Zadru već i na području šire regije, u kojem se od 2005. godine organiziraju različiti događaja poput izložbi, koncerata, konferencija, prezentacija, banketa te domjenaka i konferencija. Od svoje revitalizacije zamišljene po konceptu „gradskog trga u zatvorenom“ odnosno kao središtva zbivanja javnog i društvenog života grada Zadra i Zadarske županije. Arsenal je jedinstven prostor kao spoj povijesti i modernih potreba i u tom smjeru ćemo ga i dalje razvijati – kao „središte“ zbivanja grada Zadra i zadarske regije. U 2005. godine pa do danas u Arsenalu je održano 1735 događaja na kojima je sudjelovalo preko 350.000 posjetitelja.

City Galleria je mjesto gdje posjetitelji ne samo da mogu obaviti kupnju već je i mjesto društvenog života zajednice. Kontinuirano radimo na poboljšanju i unapređenju ponude centra u svrhu stvaranja atraktivne i raznolike ponude, odnosno jačanja njegove sveukupne tržišne prepoznatljivosti i pozicioniranja unutar zadarske regije. Ilirija aktivno surađuje sa postojećim zakupcima unutar centra na povećanju obujma poslovanja, uvođenja novih sadržaja i podizanja kvalitete usluge kao i aktivnom politikom dovođenja novih zakupnika, posebno onih koji još nisu prisutni na području Zadarske županije.

- Gradonačelnik Biograda Ivan Knez došao je na nedavno otvaranje novoga bazena, znači li to da su Ilirija i gradska uprava Biograda zakopali "ratne sjekire"?

- Vrijeme će pokazati da li smo dorasli očekivanjima koje drugi očekuju od nas kao društveno odgovorne kompanije odnosno od Grada Biograda na Moru kao javne vlasti odgovorne za stvaranje preduvjeta za sveukupni, a posebice gospodarski razvoj grada imajući na umu opravdana očekivanja njegovih stanovnika. Ilirija kao gospodarski subjekt, prisutan u gradu Biogradu preko 61 godinu, spremna je kao i do sada dati svoj doprinos kroz daljanji razvoj svoje osnovne turističke djelatnosti, nove investicije, novo zapošljavanje i aktivnosti koje doprinose održivom i uravnoteženom razvoju njegova turizma i gospodarstva. No sigurno nećemo srljati pa niti u investicije koje nemaju svoju ekonomsku opravdanost. Greške se skupo u biznisu plaćaju – nestajete ako ne znate kamo idete! To gledam svaki dan.
 

Uloženo 1,5 milijuna kuna u Iliriju Travel
U pripremu ove poslovne godine uloženo je preko 1,5 milijuna kuna u destinacijsku menadžment kompaniju Ilirija Travel gdje smo, među ostalim, nabavili novi autobus od 50 sjedala čime su dodatno povećani kapaciteti voznog parka na kapacitet od 424 osoba (tri autobusa, dva kombija, osobno vozilo, event brod "Nada" i izletnički brod "Nenad") dok je dodatnih milijun kuna investirano u unapređenje ponude i usluge multimedijalnog centra Arsenal. Također, značajna sredstva su investirana i u ugostiteljsku ponudu Ilirije u objektima unutar DMK Ilirije Travel posebno pružanje usluga cateringa, bilo u vlastitim dislociranim objektima ili u objektima samih klijenata.

 

Rast za 27 posto
U 2017. godini kroz sustav destinacijske menadžment kompanije realizirano je 491 pojedinačnih događanja, posebnih programa, insentiva, konferencija, kongresa, vjenčanja, banketa i sličnih evenata u kojima je sudjelovalo 66.023 osoba što je u usporedbi sa prethodnom godinom rast za 27 posto u događajima i za 41 posto u broju osoba mahom realiziranih u razdoblju od veljače do kraja svibnja i od rujna do kraja studenog, što je put k ostvarenju jednog od temeljnih ciljeva Ilirije – održivog cjelogodišnjeg poslovanja turističkog sektora kompanije.

 

BBS je prilika za razvoj regije
Biograd Boat Show je izazov i prilika, kako za grad Biograd na Moru tako i za našu regiju, da napravi daljnji iskorak u razvoju nautičkog turizma i industrije, da postane njegovo središte tijekom cijele godine dodatno aktivirajući ne samo obalu već i otoke i priobalje. Ne smijemo dospustiti da ostanemo „uljuljani“ i zadovoljni postignutim jer tek tad smo u „opasnosti“ da ostanemo gdje jesmo, kaže Ražnjević.
25. prosinac 2024 00:20